%0 Journal Article %T شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی %J مطالعات آموزشی و آموزشگاهی %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2423-494X %A میدانی پور, کتایون %A عباس پور, عباس %A خورسندی طاسکوه, علی %A برزویان, صمد %D 2022 %\ 06/22/2022 %V 11 %N 2 %P 195-220 %! شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی %K پژوهش %K تعامل و همکاری %K توسعة حرفه‌ای %K توسعة مشارکت %K مدارس متوسطه %K دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی شهر تهران %R %X پژوهش حاضر به منظور شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی شهر تهران و با استفاده از روش کیفی داده‌بنیاد انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل همة دست‌اندرکاران و صاحبنظران دانشگاهی و آموزش ‌و ‌پرورش بود که در ارتباط با موضوع تعامل بین مدارس و دانشگاه‌ها، دارای سابقة اجرایی یا علمی بودند. 26 نفر از طریق نمونه‌گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. داده‌ها با مصاحبة نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شد. برای تجزیه‌ و ‌تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه، از کدگذاری استفاده شد. برای بررسی روایی و پایایی پژوهش، از تأیید مصاحبه‌شوندگان برای کنترل روایی پژوهش بهره گرفته شده است و در ارتباط با پایایی نیز، توافق یا همخوانی بین دوکدگذار در کدگذاری چهار مصاحبه، محاسبه شده است. ضریب توافق به‌دست‌آمده، 85/0 بوده که حاکی از توافق و همخوانی بالا و نیز ضریب پایایی مناسب است. یافته‌های پژوهش نشان داد مدارس متوسطه و دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی شهر تهران می‌توانند، در سه زمینة کلی توسعة مشارکت، پژوهش، و توسعة حرفه‌ای و 50 زمینة جزئی با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند. %U https://pma.cfu.ac.ir/article_2268_2d5e2294283ba0f223982f93bdb4f51d.pdf