%0 Journal Article %T مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی %J مطالعات آموزشی و آموزشگاهی %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2423-494X %A شیربیگی, مریم %A سرمدی, محمد رضا %A مرادی, علی %D 2022 %\ 10/23/2022 %V 11 %N 3 %P 615-593 %! مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی %K آموزش الکترونیکی %K باورهای معرفت‌شناختی %K سبک‌های یادگیری %K نگرش دانشجویان %R %X هدف پژوهش حاضر، مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی است. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده که در نیمة دوم سال تحصیلی 96- 1395 انجام شد. جامعة آماری مورد مطالعه همة دانشجویان دورة کارشناسی دانشگاه پیام نور واحد اسلام‌آباد غرب به تعداد ۱۸۳۴ نفر بود که ۳۴۰ از دانشجویان به عنوان نمونه به روش تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند، اما در مجموع، ۳۲۸ نفر از شرکت‌کنندگان پرسشنامه را پاسخ دادند. علاوه بر پرسشنامة مشخصات دموگرافیک، برای سنجش نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی از پرسشنامة میشرا با 22 گویه با ضریب پایایی 81/0، به منظور شناسایی سبک‌های یادگیری از پرسشنامة سبک‌های یادگیری کلب با روایی 85/0، و به منظور سنجش ابعاد باورهای معرفت‌شناختی دانشجویان از پرسشنامة باورهای معرفت‌شناسی شومر با ضریب پایایی 74/0استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمارهای توصیفی نظیر میانگین، میانه، فراوانی، درصد و انحراف استاندارد و تحلیل‌های استنباطی مانند آزمون تی تک‌نمونه‌ای، تحلیل رگرسیون و مجذور کای استفاده شد. نتایج نشان داد بین سبک‌های یادگیری و نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی رابطة معنادار وجود ندارد. همچنین، بین باورهای معرفت‌شناختی و نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی رابطة معنادار وجود ندارد. به طور کلی، نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی بدون درنظرگرفتن باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری آنان مثبت بوده که این نشان از انعطاف‌پذیری بالای این نوع آموزش است. %U https://pma.cfu.ac.ir/article_2541_b3a86ecf77cca5ca3150ce4c795f84d7.pdf