The Pathology of Teachers Internship Courses Accepted Through the Employment Test

Document Type : Research Paper

Authors

1 Ph.D. Student in Educational Management, College of Farabi, University of Tehran, Qom, Iran

2 Professor, Department of Educational Management, Faculty of Management and Accounting, College of Farabi, University of Tehran, Qom, Iran

3 Assisstant Professor, Department of Architecture, Faculty of Enghelāb-e Eslāmi, College of Technical, Tehran, Iran

Abstract

The purpose of this study is to investigate the pathology of the internships of teachers accepted through the employment test. The present study was conducted as a qualitative method. The statistical population of the study consisted of teachers who were admitted to the recruitment test in 1397. In this regard, 12 interns were interviewed, and the results of the interviews were analyzed through content analysis method. Adoption of school interns, lack of qualified and capable guidance teachers, limited apprenticeships in urban and mono-elementary schools, lack of proper planning and poor supervision by tutors and teachers, lack of executive facilities and no paid work as weaknesses and increase self-esteem and stress reduction in class management and familiarity with Describe the power of school and class as the strengths of the courses. Overall, the findings of the study emphasized the weaknesses in the implementation of internships and on the other hand, the familiarity with the teaching profession.

Keywords


آذر، عادل (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده‌ها در تولید محتوی، فصلنامه علمی- پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س). 11 (38)، 18-1.
پریشانی، ندا، خروشی، پوران، و قربانی، سمیه (1395). آسیب‌شناسی درس کارورزی از نظر اساتید دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: پردیس فاطمه زهرا (س) و شهید رجایی اصفهان). دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
تلخابی، محمود، و فقیری، محمد (1393). تحلیل گفتمان کارورزی. آموزش­نامة دانشگاه فرهنگیان، 1(9)، 13-8.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیاده‌سازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. نوآوری‌های آموزشی، 17(3)، 70-47.
حسینیان حیدری، فرزانه سادات (1392). بررسی مهارت­های حرفه­ای و عملی مدرسان مراکز تربیت معلم از دیدگاه مدیران، مدرسان و دانشجویان. مشاورة شغلی و سازمانی، 5 (14)، 147-134.
خروشی، پوران (١٣٩٥). چارچوب نظری‌ آموزش کارورزی‌ مبتنی بر رویکرد ساخت و سازگرایی. مجموعۀ مقالات‌ دومین‌ همایش‌ ملی‌ تربیت‌ معلم ‌(صص ٥٦-٤١).
خنیفر، حسین، و مسلمی، ناهید (1395). اصول و مبانی روش‌های پژوهش کیفی. جلد 1، تهران: انتشارات نگاه دانش.
رحمانی، نیره (1392). توانمندسازی معلمان. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
رئوف، علی (1390). تربیت معلم و کارورزی. تهران: روان.
عبداللهی، حسین (1389). تحلیل وضعیت اجرای برنامة کارورزی مدیریت در سازمان­های آموزشی، تعلیم و تربیت، 26 (101)، 110-85.
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد، و نیکبخت، بهاره (1396). آسیب‌شناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب: یک مطالعة آمیخته. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(10)، 64-33.
محمدیان، معصومه، صالحی عمران، ابراهیم، و درزی، عذرا (1395). سیستم کارورزی دانشگاه فرهنگیان: قوت، ضعف، فرصت، تهدید. دومین همایش ملی پژوهش‌های مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، مؤسسة پژوهشی مدیریت مدبر.
مرتضوی‌زاده، سید حشمت‌الله، و نصر اصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی (کارورزی). پژوهش‌های تربیتی، 34، 74–60.
مشفق آرانی، علی (١٣٩٠). راهنمای تمرین معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
میرلوحی، سیدحسین (1397). الگوهایی عملی برای طراحی و اجرای تدریس. تهران: انتشارات افکار.
Becker, E. S., Waldis, M., & Staub, F. C. (2019). Advancing student teachers’ learning in the teaching practicum through Content-Focused Coaching: A field experiment. Teaching and Teacher Education, 83, 12-26.
Boudersa, N. (2016). The importance of teachers' training programs and professional development in the Algerian educational context: Toward informed and effective teaching practices. Experiences Pedagogies, 1(1), 1-14.
Bukaliya, R. (2012). The potential benefits and‌ challenges‌ of internship‌ programs in an ODL institution: A case for the Zimbabwe Open University. New Trends‌ in education and Their Implications, 3(1), 118-133.
Flores, I. M. (2015). Developing preserve teachers' self-efficacy through field- based science teaching practice with elementary students. Research in Higher Education Journal, 27, 1-19.
Karim, A., Mohamed, A. R., & Rahman, M. M. (2017). EIA-A Teacher Education Project in Bangladesh: An analysis from diversified perspectives. International Journal of Instruction, 10(4), 51-66.
Karim, A., Mohamed, A. R., Ismail, S. A. M. M., & Rahman, M. M. (2018). Organized hypocrisy in EFL teacher training programs. Instruction, 11(2), 437-450.
Korthagen, F. A. J. (2010). Situated learning theory and the pedagogy of teacher education: Towards an integrative view of teacher behavior and teacher learning. Teaching and Teacher Education, 26(1), 98-106.
Margaryan, S., Saniter, N., Schumann, M., & Siedler, T. (2019). Do internships pay off? the effects of student internships on earnings. Human Resources, 57(4), 1242-1275.
Renganathan, S., Ambri Bin Abdul Karim‌, Z., &‌ Su Li, C. (2012). Students’ perception of industrial internship programme. Education Training, 54(2/3), 180‌-191.
Richter, D., Kunter, M., Klusmann, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching and Teacher Education, 27(1), 116-126.
Schon, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. London: Temple Smith.
Shohel, M. M. C., & Banks, F. (2010). Teachers’ professional development through the English in Action secondary teaching and learning programme in Bangladesh: Experience from the UCEP schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5483-5494.
Sumantri, M. S., Prayuningtyas, A. W., Rachmadtullah, R., & Magdalena, I. (2018). The roles of teacher-training programs and student teachers’ self-regulation in developing competence in teaching science. Advanced Science Letters, 24(10), 7077-7081.
Thapa, T. B. (2012). Transfer of teacher training skills in classroom. Academic Voices: A Multidisciplinary Journal, 2, 69-73.