امیدوار، احمد، و صارمی، علیاکبر (1381). اعتیاد به اینترنت. تهران: انتشارات تمرین.
امینی، ابراهیم (1384). اسلاموتعلیموتربیت. قم: بوستان کتاب قم.
آل رسول، سوسن، و بردابرد، پروین (1390). مفهومشناسی عبرت در قرآن کریم. فدک سبزواران، 2(9)، 50-35.
باقری دولتآبادی، علی، و زارعیان جهرمی، فرجالله (1392). تأثیر فضای مجازی بر هویت و همبستگی ملی. مطالعات راهبردی بسیج، 16(60)، 182-149.
باقری، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. جلد اول، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
باقری، خسرو (1390). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. جلد اول، چاپ 26، تهران: انتشارات مدرسه.
بذرافشان، جواد، و رفیعی کته تلخ، عیسی (1392). بررسی تأثیر فضای مجازی بر هویت دینی جوانان روستایی (مطالعة موردی: دهستان بالارخ تربت حیدریه). مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(17)، 22-1.
برقی، رسول، و مستانه، یداله (1397). تأثیر فضای مجازی بر تربیت اسلامی دانشآموزان. رهآورد نور، 17(63)، 45-35.
بهشتی، سعید، و رشیدی، شیرین (1392). اصول تربیت عقلانی بر مبنای سخنان امام رضا (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 1(18)، 67-51.
التیامینیا، رضا، و حسینی، علی (1394). هویت، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در عصر جهانیشدن. مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، 3(5)، 142- 109.
جعفری، محمدتقی (1390). قران نماد حیات معقول. قم: مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
جمعی از محققان (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
خاوری، فرهاد (1393). بررسی رابطة بین هوش فرهنگی و هویت ایرانی- اسلامی دانشآموزان سال چهارم مقطع متوسطة ناحیة یک آموزش و پرورش شهر همدان در سال تحصیلی 92-1391. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه بوعلی سینا.
دائیزاده جلودار، امین (1394). بررسی برخی عوامل و روندهای سیاسی مؤثر بر ساختیابی هویت اسلامی – ایرانی (در دوران معاصر). جامعهپژوهی فرهنگی، 6(3)، 52-23.
ربانی، جعفر (1381). هویت ملی. چاپ اول، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
رضایی اصفهانی، محمدعلی، و نجفی جزهای، حمید (1393). تربیت عبادی از منظر قرآن. قرآن و علم، 8(14)، 120-85.
رهبری، مهدی، بلباسی، میثم، و قربی، سید محمدجواد (1393). هویت ملی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مطالعات ملی، 16(1)، 66-45.
زند وکیلی، معصومه (1395). بررسی تطبیقی هویت انسان در مکاتب پستمدرن و اسلام با تأکید بر آرای ژان فرانسوا لیوتار و مرتضی مطهری. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه الزهرا تهران.
زهیری، علیرضا (1381). انقلاب اسلامی و هویت ملی. قم: انجمن معارف اسلامی ایران.
سبحانینژاد، مهدی، و امیری، زهرا (1392). چارچوب مفهومی هویت ایرانی-اسلامی- ملاحظات عملی تعمیق آن در نظام دانشگاهی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 8، 436-413.
سعوه، مولود (1389). بررسی میزان تأکید کتابهای فارسی، تاریخ، تعلیمات اجتماعی دورة راهنمایی بر هویت ایرانی- اسلامی. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه بوعلی سینا.
سمیعی اصفهانی، علیرضا، و رفیعی قهاره، ابوذر، و نوری، نسیبه (1394). بازشناسی ابعاد، مؤلفهها و تهدیدات هویت ایرانی- اسلامی از منظر امام خمینی و رهبری. مطالعات انقلاب اسلامی، 12(42)، 44-27.
سیدباقری، سیدکاظم (1394). آسیبشناسی هویت و راههای برونرفت از منظر اندیشة اسلامی. سومین کنفرانس ملی توسعة پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
شایگان، داریوش (1381). افسونزدگی جدید هویت چهلتکه و تفکر سیار. ترجمة فاطمه ولیانی، چاپ سوم، تهران: انتشارات فرزانروز.
شریعتی، علی (1361). مجموعة آثار شمارة 27، بازشناسی هویت ایرانی- اسلامی. تهران: سپیده باوران.
شکوهی، غلامحسین (1395). اصول و مبانی آموزش و پرورش. مشهد: آستان قدس رضوی.
شمخانی، اژدر، نورعلیان، یاور، عاشوری، مظاهر، و و مالمیر، سعید (1393). اصول و روشهای تربیتی از دیدگاه امام خمینی (ره). بصیرت و تربیت اسلامی، 11(29)، 136-113.
صفـوی، امانالله (1380). کلیات روشها و فنون تدریس. چاپ نهم، تهـران: انتشارات معاصــر.
علمالهدی، جمیله (1387). تبیین فلسفة تعلیم و تربیت رسمی در اسلام، طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش. کمیته مطالعات نظری.
فکوهی، ناصر (1379). نگاهی انسانشناختی به اسطورهشناسی سیاسـی جـشن نـوروز. مجموعه مقالات نخستین همایش نوروز، گروه مردمشناسی آیینی پژوهشکدة مردمشناسی، تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور، پژوهشکده مردمشناسی.
قاسمی، مرضیه (1395). فضای مجازی؛ فرصتها و چالشهای هویت دینی در بین جوانان ایرانی. دین و رسالت، 12(10-11)، 27-7.
قیومی، عباسعلی، و انصاری، محمدرضا (1391). سنجش وضعیت مؤلفههای هویت ایرانی-اسلامی در میان دانشجویان و ارائة راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای آن. مدیریت فرهنگی، 6(18)، 48-23.
کاوسی، اسماعیل، و حسینزادگان، زهره (1390). حفظ هویت ایرانی - اسلامی در فرایند جهانیشدن. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 2(3)، 62-37.
گلمحمدی، احمد (1392). جهانیشدن، فرهنگ، هویت. تهران: نشر نی.
لعلعلیزاده، محمد (1394). بررسی تأثیر فضای سایبر و هویت دانشجویان. مطالعات افکار عمومی، 4(15)، 214-189.
محمدبخش، بهمن، حبی، اکرم، و قریشی، فردین (1390). جهانیشدن و هویت ملی دانشجویان دانشگاه تبریز. رفاه اجتماعی، 11(43)، 34-7.
محمدی، غلامرضا (1389). بررسی رابطة بین سبکهای تربیتی خانواده و هویت ایرانی- اسلامی دانشآموزان دورة پیشدانشگاهی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 89-88. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه بوعلی سینا.
محمودی، محمد (1393). مطالعةتطبیقیعناصرهویتایرانی-اسلامیدراندیشةسیاسیشهیدمطهریودکترشریعتی. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشکدة حقوق و علوم سیاسی.
مطهری، مرتضی (1391). فطرت. چاپ 24، تهران: صدرا.
معمار، ثریا، عدلیپور، صمد، و خاکسار، فائزه (1391). شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت (با تأکید بر بحران هویتی ایران). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 1(4)، 176-155.
میرحیدری، مریمالسادات؛ غفوری، محبوبه، و بیرانچلو، عبداله (1393). ارزیابی مؤلفههای هویت ایرانی- اسلامی و انقلابی در وبسایتهای دانشگاههای دولتی تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 4(2)، 198-179.
میرساردو، طاهره، کاوسی، اسماعیل و ابراهیمزاده، رمضان (1387). بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مؤثر بر بحران هویت جوانان. پژوهشنامة علوم اجتماعی، 2(1)، 100-77.
نوابخش، مهرداد، و نیکوکار، مستانه سادات (1390). جهانیشدن و بحران هویت جوانان». مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 2(3)، 110-89.
هوشیار، محمدباقر (1335). اصول آموزش و پرورش. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
Badaoui, Kh., Lebrun, A. M., Su, Ch-Je. & Bouchet, P. (2018). The influence of personal and social identity on the clothing consumption of adolescents. Administrative Sciences, 35, 65–78.
Fearon, J. D. (1999). What is identity (as we now use the word)?. Department of Political Science: Stanford University Press.
Seomun, J., Park, J., Geem, Z. W., & Lee, H. J. (2018). Religion and depression in South Korea: A comparison between Buddhism, Protestantism, and Roman Catholicism. Religions, 9(1), 2-17.