-بشارت، محمدعلی؛ شالچی، بهزاد؛ شمسیپور، حمید. (1385). رابطه هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی دانشآموزان. اندیشه نوین تربیتی. دوره 2. شماره 3 و 4. 84-73.
-راهب، غنچه؛ حمیدی، منصور علی؛ اخوان تفتی، مهناز؛ رضا بخش، حسین. (1388). طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازنده گرایی اجتماعی. فصلنامه علوم رفتاری، دوره 3، شماره 1، 83-79.
-رضانژاد، محمدطاهر؛ رضانژاد، تیمور؛ نوریان، خیرالله؛ غفاریان شیرازی، حمیدرضا؛ حسنزاده، نسرین. (1393). ارتباط بین مؤلفههای هوشهیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان علوم پزشکی یاسوج. ماهنامه ارمغان دانش، سال نوزدهم، شماره 2 (پیاپی 85). 33-45.
-سلیمان نژاد، اکبر؛ حسینی نسب، سید داوود. (1391). تأثیر تعاملی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبکهای شناختی دانشآموزان بر عملکرد حل مسئله ریاضی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره 4، شماره دوم، 81- 114.
-شبانزاده راوری، سمانه. (1391). بررسی رابطهی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی و روابط این متغیرها با باورهای انگیزشی دبیران شهر کرمان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
-عابدینی، یاسمین؛ باقریان، رضا و کدخدایی، محبوبه السادات. (1389). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی. تازههای علوم شناختی، سال 12، شماره 3،34-48.
-کرمینژاد، رضا. (1391). طراحی برنامه آموزش هوش هیجانی و بررسی تأثیر آن بر سازش یافتگی دانشآموزان با آسیب بینایی در دوره راهنمایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
-محمدی درویشبقال، ناهید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ اسدزاده، حسن؛ احدی، حسن. (1392). بررسی تأثیر آموزشی راهبرد خود تنظیمی بر باور انگیزشی دانشآموزان دبیرستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره 27، سال 9، 65-50.
-موسوی، ستاره؛ جبل عاملی، جلال؛ علی بخشی، فاطمه. (1391). بررسی رابطه هوش هیجانی با باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانشجویان. تحقیقات علوم رفتاری، دوره 10. شماره 3، 179-192.
-یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ جعفری، مجید؛ یاری مقدم، نفیسه. (1392). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه اول متوسطه در درس زبان انگلیسی. اندیشههای نوین تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، دوره 9، شماره 1، 155- 180.
-یوسف زاده، محمدرضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ رشیدی، معصومه. (1391). تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دورهی متوسطه. فصلنامه روانشناسی مدرسه، دورهی 1، شمارهی 3، 118-133.
- Aksan, N. (2009). A descriptive Study: espistemological beliefs and self regulated, World conference on educational Sciences 2009, procedia Social and behavioral Sciences1, 896-901.
- Bar-on, R., (1997). The Emotional intelligence Inventory: Technical Manual. Toronto, Ontario, Canada: Multi-Health Systems.
- Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema, 18, 13-25.
- Brakett, M. A., Rivers, S, E., Reyes, M. R. & Salovey, P. (2010). Enhancing academic performance and social and emotional competence RULER feeling words curriculum. Learning and individual Differences, in press.
- Carmeli, A. (2003). The relationship between emotional intelligence and work attitudes, behavior and outcomes. Journal of Managerial Psychology, 18, 788-813.
- Cazan, A. (2013). Teaching self regulated Learning Strategies for psychologystudents. Procedia social and behavioral sciences 78, 743-747.
- Coco, C, M. (2010). Emotional intelligence and job satisfaction: the EQ relationship for deans of U.S business schools. Abstract Joint International Conferences program and Abstracts: ABWIC-ICLAHE. Nashville.
- Di Fabio, A. Palazzechi, L, (2009). Emotional intelligence, personality traits and career decision defficulties. International Journal Eduationc Vocatoin Guidance, 9, 15-146.
- Dubey, R. (2012). Emotional intelligence and academic motivation among adolescents: A relationship study. International Journal of Multidisciplinary Research. Vol.2 Issue 3,march 2012, 142-147
- Ergur, D. O. (2009). How can education professionals become emotionally intelligent? Procedia Social and behavioral Sciences, 1, 1023-1028.
- Gurol, A.Ozecan, M, yalcin, H. (2010). A comparative analysis of pre-service teachers’ perceptions of self efficacy and emotional intelligence. Procedia social and behavioral sciences, 2, 3346-3257.
- Hasanzadeh, R. Shahmohammadi, F. (2011). Study of emotional intelligenceand learning strategies. Procedia social and behavioral sciences 29, 1824-1829.
- Kumar, V. V., Mehta, M. & Maheshwari, N. (2013). Effect of EmotionalIntelligence on the Achievement Motivation Psychological Adjustment andSchoolastic Performance of Secondary School Students. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology. 39, 60-67.
- Lock Lear, TM. (2012). A descriviptive suervey Reasearch Study of studentcharacteristic sinhluencing the four theorical self efficacy of collegefreshmen. A disserthation submitted in fulfillment of the regrequirements for the degree of doctor of philosophy, university of kentucjy.
- Mahadi. R, Subramaniam. G, (2013). the role of meta-cognitive self- regulated learning strategies in enhancing language performance: A theoretical and empirical review, Journal of Asian Scientific Research, 3, 570-577.
- Martins, A. Ramalho, N. & Morin. E. (2010). A comprehensive meta-analysis of the relationship between emotional intelligence and health. Personality and individual differences, 48, 554-564.
- Meyers, r. Pignault, A., Houssemand, C. (2013). The role of motivation and self regulation in dropping out of school: procedia and behavioral sciences, 89, 270-275.
- Mohzan, M. Hasan, N. Halil, N. (2012). The influence of emotional intelligence on Academic Acheivement. procedia social and behavioral sciences 90, 303-312.
- Nelis, D. Quoidbach, J. Mikolajczak, M. & Hansenne. M. (2009). Increasing emotional intelligence: (How) is it possible? Personality and individual Differences, 47, 36-41.
- Özsoy G, Ataman A. (2009). The effect of meta cognitive strategy training on mathematical problem solving achievement, International Electronic Journal of Elementary Education, 1, 67- 82.
- Pintrich, p. Digroot, E. (1999). Motivational and self regulated learning Components of classroom Academic Performance, Journal of Educational psychology, vol. 82, No. 1, 33-40.
- Salovey, p. & mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, cognition and personality, 9, 185-211.
- Tabatabaei, Sh. Jeshani, N. Mataji, M.amir Afsar, N. (2012). Enhancing Stall Health and job performance through emotional intelligence and self-efficacy. procedia social and behavioral sciences 84, 1666-1672.
- Wang, Ch. (2004). Self- regulated learning strategies and self-efficacy beliefs of children learning English as a second language, Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy in the Graduate School of The Ohio State University.
- Ulutas,I. & OmErog, E., (2007). The effects of an emotional intelligence education program on the emotional intelligence of children. Social Behavior and personality,35,1365-1372.
- Yazici, H. Seyis, S. Altun, F. (2011). Emotional intelligence and self-efficacy beliefs as predictors of academic achievement among high School students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2319-2333.
- Yip, J. A. & Martin, R. A. (2006). Sense of humor, emotional intelligence, and social competence. Journal of Research in personality, 40, 1202-1208.