منابع
ابوالقاسمی، عباس، اسدیمقدم، عزیزه، نجاریان، بهمن، و شکرکن، حسین (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش اضطراب امتحان در دانشآموزان پایة سوم دورة راهنمایی تحصیلی اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3 و 4، 74-61.
احمدیان، رئوف، فتحیآذر، اسکندر، و میرنسب، میرمحمود (1396). اثربخشی راهبردهای خودتنظیمی بر افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی دارای اختلال ریاضی. تعلیم و تربیت استثنایی، 17(4)، 18-9.
آزادی دهبیدی، فاطمه، و خرمائی، فرهاد (1394). پیشبینی اضطراب امتحان براساس سبکهای شناختی تفکر با واسطهگری مؤلفههای هدفگرایی در دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری، 7(1)، 99-71.
افروز، غلامعلی (1375). روانشناسی تربیتی. تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
امانی، ملاحت، و کیانی، عارفه (1396). بررسی رابطة کمالگرایی و عملکرد تحصیلی: نقش میانجی خودنظم بخشی و خودکارآمدی تحصیلی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(2)، 68-51.
بندک، موسی، ملکی، حسن، عباسپور، عباس، و ابراهیمیقوام، صغری (1394). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی. روانشناسی تربیتی، 11(37)، 31-21.
پینتریچ، پال. آر.، و شانک، دیل. اچ (1386). انگیزش در تعلیم و تربیت. ترجمة مهرناز شهرآرای، تهران: انتشارات علم.
جلیلزاده، حکیمه، و زارعی، حیدرعلی (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان در دانشآموزان. آموزش و ارزشیابی، 11(42)، 36-13.
خدیوزاده، طلعت، سیف، علیاکبر، و ولایی، ناصر (1381). بررسی راهبردهای مطالعه و یادگیری و میزان موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. پژوهنده، 7(1)، 42-35.
رجبلو، زهرا (1394). تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر نابینای مقطع دبیرستان شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
زینلیپور، حسین، زارعی، اقبال، و زندینیا، زهره (1388). خودکارآمدی عمومی و تحصیلی دانشآموزان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(9)، 28-13.
غلامعلی لواسانی، مسعود، اژهای، جواد، و داوودی، مریم (1392). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارتهای خودتظیمی، درگیری تحصیلی و اضطراب امتحان. روانشناسی، 17(2)، 181-169.
فرخی، حسین، کرمی، امیر، و میردریکوند، فضلاله (1397). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری. مجلة مرکز مطالعات و توسعة آموزش علوم پزشکی یزد، 13(1)، 41-31.
کرمی، بختیار، کرمی، آزاداله، و هاشمی، نظام (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت، انگیزة پیشرفت و خودپندارة تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(4)، 137-121.
گنجی، محمد (1391). رهیافتی نظری و تجربی بر افت تحصیلی دانشآموزان دبیرستان (با تأکید بر نقش مدرسه خانواده). خانواده و پژوهش، 9(4)، 238-203.
لشکریپور، کبری، بخشانی، نورمحمد، و سلیمانی، محمدجواد (1385). بررسی ارتباط بین اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر زاهدان در سال 1384. تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق). 8(4)، 259-253.
مامی، شهرام، ناصری، نصرت، و ویسی، فاطمه (1393). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر حل مسئله و خودکارآمدی دانشآموزان در درس ریاضی. دستآوردهای روانشناختی، 21(2)، 178-169.
محمدامینی، زرار (1392). مقایسة اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مسئله بر فرسودگی تحصیلی، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار. پایاننامة دکتری روانشناسی عمومی، دانشکدة علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی.
محمدخانی، شهرام، و اسکندری، حسین (1384). بررسی همهگیرشناسی مشکلات رفتاری دانشآموزان 15-7 سالة شهر تهران. روانشناسی تربیتی، 1(2)، 92-75.
محمدی درویشبقال، ناهید، حاتمی، حمیدرضا، اسدزاده، حسن، و احدی، حسن (1392). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی، اضطراب آزمون) دانشآموزان دبیرستان. روانشناسی تربیتی، 9(27)، 66-49.
محمدیپور، محمد، دلاور، علی، احدی، حسن، درتاج، فریبرز، و اسدزاده، حسن (1395). شاخصهای روانسنجی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S). پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 6(2)، 95-79.
هاشمی، سهیلا، اکبری، عباس، و عباسی اصل، رؤیا (1394). رابطة علی ابعاد الگوی ارتباطی خانواده، هوش هیجانی و خودکارآمدی تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان. پژوهشهای نوین روانشناختی، 10(40)، 128-101.
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist, 28(2), 117-148.
Chang, H. J. (2016). The Perceptions of Temporal Path Analysis of Learners' Self-Regulation on Learning Stress and Social Relationships in Junior High School. Universal Journal of Educational Research, 4(1), 30-35.
Cheng, P. Y., & Liao, W. R. (2016). The relationship between test anxiety and achievement in accounting students with different cognitive styles: The mediating roles of self-regulation. International Research in Education, 4(2), 14-33.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). Children's perceived academic self-efficacy: An inventory scale. The Clearing House, 72(4), 224-230.
Kozan, H. I. O., Kesici, S., & Baloglu, M. (2016). The Prediction Of Test Anxiety By Self-Regulated Learning Strategies. In Proceedings of Teaching and Education Conferences. International Institute of Social and Economic Sciences.
Latas, M., Pantić, M., & Obradović, D. (2010). Analysis of test anxiety in medical students. Medicinski Pregled, 63(11-12), 863-866.
Lavasani, M. G., Mirhosseini, F. S., Hejazi, E., & Davoodi, M. (2011). The effect of self-regulation learning strategies training on the academic motivation and self-efficacy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 627-632.
Montague, M. (2008). Self-regulation strategies to improve mathematical problem solving for students with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 31(1), 37-44.
O'Donnell, A. M., Reeve, J., & Smith, J. K. (2011). Educational psychology: Reflection for action. John Wiley & Sons.
Olakanmi, E. E., & Gumbo, M. T. (2017). The Effects of Self-Regulated Learning Training on Students’ Metacognition and Achievement in Chemistry. Innovation in Science and Mathematics Education (formerly CAL-laborate International), 25(2), 34-48.
Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Rowden Quince, B. (2013). The effects of self-regulated learning strategy instruction and structured-diary use on students' self-regulated learning conduct and academic success in online community-college general education courses. Doctoral Dissertation, The University of San Francisco.
Schunk, D. H. (1996). Goal and self-evaluative influences during children’s cognitive skill learning. American Educational Research Journal, 33(2), 359-382.
Schunk, D.H. (2008). Metacognition, self-regulation, and self-regulated learning: Research recommendations. Educational Psychology Review, 20, 463-467.
Slaving, R. (2006). Educational psychology theory & practice, (9th Ed). Publisher: Allyn & Bacon.
Tavakolizadeh, J., & Ebrahimi-Qavam, S. (2011). Effect of teaching of self-regulated learning strategies on self-efficacy in students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1096-1104.