انصاری، مریم، بختیاری نصرآبادی، حسنعلی، لیاقتدار، محمدجواد، و باقری، خسرو (1393). تحلیلی بر نظریة تجربة زیباییشناسی جان دیویی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(41)، 62-51.
پورحسینی، محمد، سجادی، سیدمهدی، و ایمانی، محسن(1393). تبیین دلالتهای دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیباییشناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری و آموزشگاهی مجازی، 2(6)، 86-71.
تسلیمیان، ناصر، سرمدی، محمدرضا، و سیفی، محمد (1396). تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر. پژوهش در برنامهریزی درسی، 14(28)، 90-75.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره، و عبدلی، افسانه (1396). زیباییشناسی و هنر از دیدگاه ماکسین گرین و اشارات تربیتی آن. رویکردهای نوین آموزشی، 12(2)، 45-21.
داوری، حسین (1393). زبانشناسی کاربردی انتقادی، رویکرد میانرشتهای سنجشگر در نقد و ارزیابی شاخههای زبانشناسی کاربردی. مطالعات میانرشتهای، 7(4)، 151-129.
ذوالقدری، ماندانا، عطایی، محمودرضا، و بابایی، عصمت (1398). آگاهی زبانی معلم از گفتمان تعامل کلاسی: گفتار مربی ورزیده در متناسبسازی دانش تربیتی محتوا با بافت آموزشی. پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی، 6(4)، 29-1.
رادی، مطهر، و افضل، جلالالدین (1393). در باب زیباییشناسی. مجله نقد کتاب هنر، 3 و 4، 295-273.
زندی، بهمن (1393). زبانشناسی تربیتی به مثابة حوزة پژوهشی میانرشتهای. مطالعات میانرشتهای علوم انسانی، 6(4)، 70-51.
ساعتچی، محمدمهدی (1388). افول تجربۀ زیباشناسانه. طلاعات حکمت و معرفت، 10(4)، 18-14.
سالاری، پرورین، و توان، عباس (1397). بررسی نیازهای حرفهای نومعلمان دانشآموختة دانشگاه فرهنگیان در زمینة آموزش زبان فارسی در دورة ابتدایی. علوم روانشناختی،17(72)، 950-945.
سهلانی، محمدجواد (1381). زبانشناسی و مطالعات میانرشتهای. پژوهش زبانهای خارجی، 13، 35-19..
شرفی، حسن (1387). نقد و بررسى زیباشناسى هرى برودى و کاربرد آن در تعلیم و تربیت، نیمنگاهی به پایاننامهها. رشد آموزش هنر، 6(2)، 56-54.
فتحی واجارگاه، کوروش (1396). برنامة درسی به سوی هویتهای جدید، شرحی بر نظریات معاصر برنامة درسی. تهران: نشر آییژ.
فدایی، غلامرضا (1388). علم و ادراک و نحوة تشکیل آن. معرفت فلسفی، 2(1)، 163-121.
گرمابی، حسنعلی، ملکی، حسن، بهشتی، سعید، و افهمی، رضا (1394). طراحی و اعتباریابی الگوی بومی برنامة درسی دورة ابتدایی مبتنی بر مؤلفههای زیباییشناسی و هنر. مطالعات پیشدبستان و دبستان، (2)1، 32-1.
محمدی چابکی، رضا (1394). تبیین جایگاه زبان در تقویت مبانی، تصریح اهداف و توسعه وسایل تربیت. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 22(7)، 220-199.
منصوری، امیر (1396). از زیباییشناسی تا زیباییشناسی. هنر و تمدن شرق، 5(18)، 6-3.
مهرمحمدی، محمود (1390). تبیین چرخش زیباشناسانه در تعلیم و تربیت، درسهای خرد و کلان برای بهبود کیفیت آموزش با الهام از عالم هنر. تعلیم و تربیت، 27(1)، 34-11.
هاشمی، منصور (1388). مبانی معرفتشناسی زبانشناختی و تبیین علم تفسیر. ادبپژوهی، 3(9)، 67-51.
Ayers, W. (1995). Social imagination: A conversation with Maxine Greene. Qualitative Studies in Education, 8(4), 319-328.
Black, L. (2004). Teacher-pupil talk in whole –class discussions and processes of social positioning within the primary school classroom, Language and Education, 18(5), 360-374.
Broudy, H. (1988). Aesthetics and Curriculum. In W. Pinar (Ed)., Contemporary curriculum discourses. Scottsdale AZ: Gorsuch Scarisbrick (pp. 323-342).
Broudy, H. (1991). The role of art education in public school. In G willis & W. schubert (Eds.), Reflection from the heart of education al inquiry: Understanding curriculum and teaching through the arts (pp. 60-73). Albany, NY: State University of New York Press.
Broudy, H. S. (1972). Enlightened cherishing: An essay on aesthetic education. Urbana: University of Illinois Press.
Dan, F. (1999). Arts at the twentieth world congress of philosophy. Value Inquiry, 33, 411–416.
Egan, K. (2005). An imaginative approach to teaching. San Francisco: Jossey - Bass.
Eisner, E. W. (1999). Does experience in the arts boost academic achievement?. Clearing House, 72(3), 143–149.
Goleman, D. (1998). Emotional intelligence. New York: Bantam Books.
Goleman, D. (2006). Social intelligence: The revolutionary new science of gum and relationships.
New York: Bantam Dell Publishment.
Greene, M. (1978). Landscapes of learning. New York: Teachers College Press.
Greene, M. (1986). The spaces of aesthetic education. Aesthetic Education, 20(4), 56-62.
Greene, M. (1994). Carpe Diem: The arts and school restructuring. Teachers College Record, 95(4), 494-507.
Greene, M. (1997). Metaphors and multiples: Representation, the arts, and history. Phi Delta Kappan, 78(5), 387-394.
Greene, M. (2001). Variations on a blue guitar.The Linconln Center Institute Lectures on aesthetic education. New York: Teacher College Press.
Greene, M. (2005). Teaching in a moment of crisis: The spaces of imagination. The New Educator, 1(2), 77-80.
Greene, M. (2007). Art and imagination: Overcoming a desperate stasis. Contemporary Issues in Curriculum, 30(4), 32- 38.
Halliday, M. A. K. (1980). Language as social semiotic. London: Edward Arnold.
Harwood, V. (2010). The place of imagination in inclusive pedagogy: Thinking with Maxine Greene and Hannah Arendt. Inclusive Education, 14(4), 357-369.
Rautins, C., & Ibrahim, A. (2011). Wide-awakeness: Toward a critical pedagogy of imagination, humanism, agency, and becoming. Critical Pedagogy, 3(3), 24-36.
Reeves, J. (2009). A sociocultural perspective on ESOL teachers’ linguistic knowledge for teaching. Linguistics and Education, 20(2), 109-125.
Scheffler, I. (1974). The language of education. London: Thomson Learning.
Silvera, D., Martinussen, M., Dahl, D., & Tove, T. (2001). Department of psychology university of Torso, Norway. Psychology, 3(3), 45-57.
Wardhaugh, R. (1972). Introduction to linguistics. New York: McGraWhill book co.
Webster (2004). Merriam- Webster,s collegiate dictionary, 11th ed., U.S.
Yang, M., Jiang, Q., Shen, Y., Wu, Q., Zhao, Z., & Zhou, W. (2019). Hierarchical human-like strategy for aspect-level sentiment classification with sentiment linguistic knowledge and reinforcement learning.
Neural Networks,
117, 240-248.