Structural Pattern Design-Method of Observatorial Teaching Based on Relationships and Ratios Theory (Focusing on the Jamo al-Jam Induction of Anfosi and Afaghi(

Document Type : Research Paper

Author

Ph.D. in Public Administration- Organizational Behavior, Researcher at Al-Mustafa International University, Qom, Iran

Abstract

Education and teaching throughout history have been a common concern of people who have always sought to impart the pleasure of their knowledge and excellence to others who have a deeper interest especially in divine authority and thus pursue their mission. The teacher and the desire for awareness were known, and the teaching position becomes clear. In light of this explanation of the importance of teaching, the present study utilized a semi-structured interview with 15 teachers and professors in the field and university and by purposeful sampling method in three rounds of Delphi method and finally to 51 The structure under the trilogy model arrived at, the logic governing the research model being drawn; a structural model- a method based on the theory of relationships and ratios, which attempts to induce the angles of view of the learner towards the self and the self-self by the Jamʽo al-jam induction of anfosi and afaghi. Self-drive - to think, ask, analyze, deepen, reason, critique, and other aspects of the bag, rather than forming a data warehouse. The thought of the unconscious itself; Taken together, this logical course is structured in the form of an observational, interdisciplinary teaching model that seems to be able to transform the current eroded and regressive education systems even as an experimental method with statistical methods. It is accredited and accredited elite and can synergistically transform the teaching process into a continuous process of teaching-learning-teaching.

Keywords


اربابی، سعیده، و ملازهی، امین (1397). نظری بر مقایسة شیوه­های تدریس نوین (فعال) و شیوه­های تدریس سنتی (غیر فعال). مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(33)، 68-53.
اشرفی، محمد علی (1397). روش­های صمیمانه در تدریس هنر. رشد آموزش هنر، 53، 33-28.
افشارنیا، معصومه. عباسی، رضا، و دسترنج، مرتضی (1397). بررسی مدیریت کلاس درس و روش کلاس­داری معلمان در مدارس و مراکز آموزشی. پژوهش در هنر و علوم انسانی، 3(3)، 88-73.
ابن شعبه حرانی، حسن بن علی (1423). تحف العقول عن آل الرسول. بیروت: مؤسسة الأعلمی.
انتظاری، فرید، و عزیزی بندرآبادی، محمدحسین (1397). بررسی نقش اثر پروانه­ای در مدیریت. پژوهش­های جدید در مدیریت و حسابداری، 15، 154-141.
برزگر، راضیه، و علی­آبادی، خدیجه (1392). بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی. پژوهش در برنامه­­ریزی درسی، 2(11)، 36-24.
بیگلو، هما (1390). روش تدریس مفهومی و مقایسه متمم­ها. رشد آموزش زبان و ادب فارسی، 98، 77-74.
پارسا، محمد (1372). روان‌شناسی یادگیری بر بنیاد نظریه­ها. چاپ دوم، تهران: انتشارات بعثت.
تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد (1410). غرر الحکم ودرر الکلم. قم: دارالکتاب الإسلامی‏.
توکلی، عبدالله (1391). تحلیل جایگاه ارزش‌ها در مدیریت؛ گامی در نظریه‌پردازی مدیریت اسلامی. روش­شناسی علوم انسانی، 18(71)، 91-117.
چگینی، طوبی، و غلامعلی لواسانی، مسعود (1397). مسئولیت­پذیری شخصی و هیجان­های تدریس در معلمان: نقش واسطه­ای خوش­بینی آموزشی. نوآوری­­های آموزشی، 17(66)، 20-7.
چناری، مهین (1387). روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر. اندیشه­های نوین تربیتی، 4(1 و 2)، 62-45.
حافظ­نیا، محمدرضا (1389). مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. چاپ 17، تهران: سمت.
دادفر، محمد (1399). طراحی و واکاوی الگوی سازمان رصدخانه­ای (جمع الجمع)؛ مورد مطالعه: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری. رسالة دکتری رشتة مدیریت دولتی، تهران، مرکز تحصیلات تکمیلی.
دانائی­فرد، حسن (1392). چالش­های مدیریت دولتی در ایران. چاپ هشتم، تهران: سمت.
دهقان، رضا، طالبی، کامبیز، و عربیون، ابوالقاسم (1391). توسعة کارآفرینی در نظام اداری (بررسی وضعیت در بخش دولتی).
تهران: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش­بنیان.
راسخی، سکینه (1397). رابطة روش­های فعال تدریس و وسایل آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. مطالعات مدیریت و حسابداری، 4(2)، 176-166.
رضایی، منیره (1398). شایستگی­های حرفه­ای معلمان: گذشته، حال، آینده. تعلیم و تربیت، 35(2)، 150-129.
سنگری، محمدرضا (1395). در آفاق تربیت. تهران: انتشارات خورشید باران.
شارع ملاشاهی، صدیقه، برادران عطار مقدم، حمیدرضا، بریری، طاهره، تیموری، علیرضا، شارع ملاشاهی، شادی، و شارع ملاشاهی، علیرضا (1398). تأثیر دو روش تدریس یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) و سخنرانی کلاسیک بر دانش و نگرش دانشجویان مامایی در درس فوریت­های مامایی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11(3)، ۲9-۲2.
صدرالمتألهین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1367). شرح اصول الکافی. به تصحیح محمد خواجوی، تهران: انتشارات مؤسسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1385). تفسیر المیزان. ترجمة سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: انتشارات دار العلم.
طوسی، خواجه نصیرالدین (1361). اساس الإقتباس. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
فروغی، محمدعلی (1344). سیر حکمت در اروپا. تهران: انتشارات زوار.
گالاگر، جیمز (1377). آموزش کودکان تیزهوش. ترجمه مجید مهدی­زاده و احمد رضوانی، چاپ چهارم، مشهد: آستان قدس رضوی.
مجلسی، محمدباقر (1403). بحار الأنوار الجامعة لدرر اخبار الأئمة الأطهار. ­تصحیح جمعی از محققان، چاپ دوم، بیروت:‌ دار إحیاء التراث العربی.
محدث برقی، أبی ­جعفر أحمد (1371). المحاسن. تصحیح جلال­الدین محدث. چاپ دوم، قم:‌ دار الکتب الإسلامیة.
مسلمی، ناهید، حمیدی‌زاده، علی، و خنیفر، حسین (1400). ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 10(3)، 382-361.
مطهری، مرتضی (1378). مجموعه آثار (22). تهران: انتشارات صدرا.
میرزایی اهرنجانی، حسن، و سرلک، محمدعلی (1384). نگاهی به معرفت­شناسی سازمانی: سیر تحول مکاتب و کاربردهای مدیریتی. پیک نور، 3(3)، 78-69.
نهرور، سهیل (1389). بررسی اهداف و شیوه­های پرسش­گری؛ در دو تفکر همگرا و واگرا. تهران: سومین کنفرانس ملی خلاقیت­شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریبت نوآوری ایران.
یاری دهنوی، مراد، و پورکریمی هاوشکی، مجتبی (1397). چیستی و چگونگی فلسفه­ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان. پژوهش­نامه مبانی تعلیم و تربیت، 8(1)، 66-43.
 
Blackwell. UK: Oxford.
Fung, D., Kutnick, P., Mok, I., Leung, F., Lee, B., Pok-Yee, M., Yee Y., & Telford Tyler, M. (2017). Relationships between teachers’ background, their subject knowledge and pedagogic efficacy and pupil achievement in primary school mathematics in Hong Kong: An indicative study. Educational Research, 81, 119-130.
Gadamer, H. G. (1994). Truth and method. New York: Continuum.
Read, Stephen (1989). Relevant logic: A philosophical examination of inference. Basil Blackwell. UK: Oxford.