اقدسی،مریم. (1381).بررسی راهکارهای مشارکت اعضای هیئتعلمی دانشکدههایعلومتربیتیدانشگاههایدولتیتهراندربرنامهریزی آموزشی و درسی.پایاننامهی کارشناسی ارشد، تهران:دانشگاهعلامهطباطبایی،دانشکدهعلوم تربیتیوروانشناسی.
زینالدینی میمند، ز؛ موسیپور، ن؛ جوادی، ی. (1384). آمادگی اعضای هیئت علمی برای پذیرش برنامهریزی درسی غیرمتمرکز در آموزش عالی ایران. کرمان: همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامهریزی درسی، 375 - 355.
فتحی واجارگاه، ک. (1385). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین.
کرمی، م؛ بهمنآبادی، س؛ اسماعیلی، آ. (1391). ساختار تصمیمگیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی: دیدگاه اعضای هیئت علمی و متخصصان برنامه درسی. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال نهم، دوره دوم، شماره هفتم، 104-92.
گویا، ز؛ ایزدی، ص. (1381). جایگاه مدرسان در سطوح تصمیمگیری برنامهریزی درسی. فصلنامه علمی-پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، سال دوازدهم، شماره چهل و دوم، 173-147.
منصوریان، یزدان. (1386) درآمدی بر روش تحقیق کیفی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مهرمحمدی،محمود. (1391).برنامهدرسی:نظرگاهها،رویکردهاوچشماندازها.مشهد:انتشاراتآستانقدس رضوی.
مؤمنی مهموئی، ح؛ فتحی واجارگاه، ک. (1384). بررسی نقش عوامل مؤثر بر مشارکت اعضای هیئت علمی در برنامهریزی درسی آموزش عالی گامی در جهت تمرکززدایی. کرمان: همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامهریزی درسی، 444-432.
مؤمنی مهموئی، ح؛کرمی، م؛ مشهدی، ع. (1389). بررسی نقش عوامل کاهشدهندهی فاصلهی بین برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و تجربه شدهی آموزش عالی. دوفصلنامهی مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال یکم، شماره دوم، 110-90.
میلر، ج. پ. (1386). نظریههای برنامه درسی. ترجمهی محمود مهرمحمدی. تهران: انتشارات سمت.
نوروززاده، ر؛ محمودی، ر؛ فتحی واجارگاه، ک؛ نوه ابراهیم، ع. (1384). تفویض اختیارات برنامهریزی درسی به دانشگاهها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامهریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور. کرمان: همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامهریزی درسی، 597 -570.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1379). آییننامه واگذاری اختیارات برنامهریزی درسی به دانشگاهها.
Ben-Peretz, M. (1990). The Teacher-Curriculum Encounter: Freeing teachers from the tyranny of texts. New York: State University of New York Press.
Brady, L. (1995). School-based curriculum development and national curriculum:can they coexist? Curriculum and Teaching, 10(1), 47–53.
Bush, W. (1986). Pre-service teachers’ sources of decision in teaching secondary mathematics Journal for Research in Mathematics Education. 17 (1), 21–30.
Carl, A.(2005).The “voice of the teacher” in curriculum development: a voice crying in the wilderness? South African Journal of Education .Vol, 25(4),223–228.
Clemente, M. , Ramirez, E., & Dominguez, B. (2000). The selection of contents in school projects in Spain. Curriculum Inquiry, 30, 295–317.
Corbin, J. , & Strauss, A. (1990). Basics of qualitative research: grounded theoryprocedures and techniques. Newbury Park, CA: Sage.
Craig, C. J. (2006). Why is dissemination so difficult? The nature of teacherknowledge and the spread of curriculum reform. American Educational ResearchJournal, 43(2), 257–293.
Education, 55(1), 55–69.
Fishman, B. J. , Marx, R. W., Best, S., & Tal, R. T. (2003). Linking teacher and studentlearning to improve professional development in systemic reform. Teaching andTeacher Education, 19, 643–658.
Freeman, D. J., & Porter, A. C. (1989). Do textbooks dictate the content of mathematicsinstruction in elementary schools? American Educational ResearchJournal, 26(3), 403–421.
Kelly, A. (1999). The curriculum: Theory and practice (4th ed.). London: PaulChapman.
Knowles, J. G. (1999). Pre-service teachers’ professional development: researchingthe first years of teaching. Journal of Curriculum Studies, 31(1), 99–105.
Oreck, B. (2004). The artistic and professional development of teachers: a study ofteachers’ attitudes toward and use of the arts in teaching. Journal of Teacher
Ornstein,A.C.(1987).the field of curriculum:what approach?what definition?The high school Journal.The High School Journal, 208-216.
Parker, S. (1997). Reflective teaching in the post-modern world: A manifesto foreducation in post modernity. Buckingham, England: Open University Press.
Pollard, A., & Triggs, P. (1997). Reflective teaching in secondary education: A handbookfor schools and colleges. London: Cassell.
Remillard, J. (1999). Curriculum materials in mathematics education reform:a framework for examining teachers’ curriculum development. CurriculumInquiry, 29, 315–342.
Richardson, V. (1997). Constructivist teaching and teacher education: theory andpractice. In V. Richardson (Ed.), Constructivist teacher education: Building newunderstandings (pp. n/a). London: Falmer.
Shawer, S.(2010). Classroom-level curriculum development: EFL teachers as curriculum-developers,curriculum-makers and curriculum-transmitters. Teaching and Teacher Education, 26 ,173–184.
Snyder, J., Bolin, F., & Zumwalt, K. (1992). Curriculum implementation. In P.W. Jackson (Ed.). Handbook of research on curriculum, 402–435. New York: Macmillan.
Sosniak, L. A., & Stodolsky, S. S. (1993). Teachers and textbooks: materials use in fourfourth-grade classrooms. The Elementary School Journal, 93(3), 249–275.
Taba, H. (1962). Curriculum development: Theory and practice. New York: Harcourt.
Terwel, J. (2005). Curriculum differentiation: multiple perspectives and developmentsin education. Journal of Curriculum Studies, 26(4), 653–670.
The Southern African Development Community.(2000).Curriculum Theory,Design and Assessment.the commonwealth of learning.
Tyler, R. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: TheUniversity of Chicago Press.
Wells, G. (1999). Dialogic inquiry: Toward a socio-cultural practice and theory ofeducation. Cambridge: Cambridge University Press.