احدی، حسن؛ کاکاوند، علیرضا. (1382). اختلالهای یادگیری (از نظریه تا عمل). تهران: انتشارات ارسباران.
حمید، نجمه. (1385). بررسی اختلال یادگیری ریاضی در دانشآموزان دختر و پسر دوره ابتدایی ناحیهی یک شهر تهران و اثر آموزش کاربردی، تقویت ژتونی و آرامش عضلانی در کاهش اختلال ریاضی در آنان. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی سوم، سال سیزدهم، شماره 2، ص: 136- 119.
رمضانی، مژگان. (1380). بررسی میزان شیوع حساب نارسایی در دانشآموزان پایهی چهارم و پنجم مدارس تهران. تهران: پژوهشکده کودکان استثنایی.
سیف، علیاکبر. (1387). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: انتشارات دوران.
شهیم، سیما؛ هارون، رشیدی. (1386). مقایسهی عملکرد کودکان دارای اختلال یادگیری کلامی و غیرکلامی در مقیاس تجدیدنظرشدهی هوشی وکسلر آزمون دیداری حرکتی بندرگشتالت و مقیاس ریاضیات ایران کیمت. مجلهی دانش و پژوهش در روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره سی و دوم، تابستان 1386، ص 90-61.
عابدی، احمد. (1389). اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، سال 12، شماره 1، 16- 1.
عابدی، احمد؛ آقا بابایی، سارا. (1389). اثربخشی آموزش حافظهی فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجلهی روانشناسی بالینی، سال دوم، شماره4 (پیاپی8).
عبداللهپور، محمد. (1382). بررسی بین سبکهای شناختی و راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه اول دبیرستانهای منطقه 6 تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
محمد اسماعیل، الهه؛ هومن، حیدرعلی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، دوره 6، شماره 4، 332- 323.
ملکی، بهرام. (1384). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر افزایش یادگیری و یادداری متون درسی مختلف. فصلنامه تازههای علوم شناختی، سال هفتم، شماره سوم، 50 – 42.
Dowker, A. (2005). Eerly identification an intervention for students with mathematics difficulties. Journal of Learning Disabilities, 38(4), 324-332.
Fuchs, L. S., & Fuchs, D. (2005). Mathematical problem-solving profiles of students with mathematics disabilities with and without comorbidity reading disabilities. Journal of Learning Disabilities, 35(6), 563- 574.
Geary, D. C. (2006). Role of cognitive theory in the study of learning disability in mathematics. Journal of learning dis abilities, 38, 305- 307.
Mayer, R. E. (2002). Cognitive and motivational determinations of reading comprehension in student with learning disability. Remedial and special education, 18(4), 197- 213.
Mazzocco, M. M. M., & Hanich, L. B. (2010). Math achievement, numerical processing, and executive functions in girls with Turner Syndrome (TS): Do girls with Turner syndrom have math learning disability? Learning and Individual Differences, 20(2), 70-81.
Panaoura, A. & Philippou. G. (2000). The developmental change of young pupils' Metacognitive ability in mathematics relation to cognitive abilities. Cognitive Development 22 (2007) 149- 164.
Rodolico, J. (2002). Teaching cognitive learning strategies and vocabulary testing. Hawakang Journal of REEL, 8, 32 – 55.
Swanson, H. L., Jerman, O., & Zheng, X. (2009). Math disabilities and reading disabilities: Can they be separated? Journal of Psycho Educational Assessment, 27(3), 175- 196.
Vermont, J. D. (2001). The regulation of constructive learning process. British Journal of education Psychology. 68: 149- 71.
Weinstein, C. E. & Hume, L. M. (1988). Study strategies for lifelong learning. Washington D. C: American Psychological Association.