برزگر بفرویی، کاظم؛ سعدیپور، اسماعیل. (1391). مدلیابی روابط بین باورهای معرفتشناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خودنظمدهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستان. فصلنامهی تازههای علوم شناختی. 14(1)، 63-53.
بدریگرگری، رحیم؛ فتحیآذر، اسکندر؛ محمدی، نادر. (1393). رابطهی خودبخششی و عواطف مثبت و منفی با تعللورزی تحصیلی دانشآموزان سال سوم متوسطه. مجلهی روانشناسی مدرسه، 13(1)، 21-6.
توکلی. (1392). بررسی شیوع اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان و ارتباط آن با ویژگیهای جمعیتشناختی، ترجیح زمان مطالعه، و هدف از ورود به دانشگاه. فصلنامهی روانشناسی تربیتی. 9(28)، 121-99.
تمدنی، مجتبی. (1389). اهمالکاری در دانشجویان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 6 (24)، 344-337.
تمدنی، مجتبی؛ حاتمی، محمد؛ هاشمی رزینی، هادی. (1390). خودکارامدی عمومی، اهمالکاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامهی روانشناسی تربیتی. 6 (17)، 86-65.
جوکار، بهرام؛ دلاورپور، محمدآقا. (1386). رابطهی تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای تربیتی. 3(3و4)،80-61.
حاتمی، جواد؛ پژمانفرد، مینا؛ صالح نجفی، مهسا. (1392). رابطهیباورهایهوشی،هدفهایپیشرفتوتعللورزیتحصیلیدر بیندانشجویاندانشگاهتهران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 7(21)، 70-57.
کرمی، داوود. (1388). میزان شیوع اهمالکاری در دانشجویان و ارتباط آن با اضطراب و ا فسردگی . اندیشه و رفتار. 4 (13)، 34-25.
کمالی زارج، محمود؛ زارع، حسین؛ علوی لنگرودی، سمیه سادات. (1392). اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر باورهای معرفتشناختی دانشجویان. فصلنامهی شناخت اجتماع، 1(2)،3-15.
فتحی، آیتالله؛ بدری گرگری، رحیم؛ بیرامی، منصور. (1392). رابطهی باورهای ضمنی هوشی با تعللورزی دانشجویان و نقش میانجی خودتنظیمی یادگیری. مجلهی مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(17)، 145-127.
محمدی قلعهتکی، نرگس؛ قمرانی، امیر؛ برک، محمدعلی. (1393). بررسی و مقایسهی تعللورزی تحصیلی در دانشآموزان معلول جسمی- حرکتی، ناشنوا و نابینا با توجه به نقش جنسیت. ماهنامهی تعلیم و تربیت استثنایی، 14(3پیاپی 125)، 30-22.
محمدی، مهدی؛ دارابی، طاهره؛ کوچکی، لاله. (1392). بررسی ساختاری باورهای معرفتشناختی و مهارت مدلسازی دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز. فصلنامهی آموزش مهندسی ایران، 15(58)، 34-15.
Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance .Educational Sciences: Theory & Practice, 7, 376-385.
Burka, J. B. & Yuen, L. M. (2008). Procrastination: Why You Do It, What to Do About It Now. New York: lifelong Books.
Dietz, F. Hofes, M. & Fries, S. (2007). Individual Values, Learning Routines, and Academic Procrastination. British Journal of Educational Psychology, 77, 893-906.
Bayless, G. E. (2009). High school students' personal epistemologies, goal orientation, and academic performance. Dissertation for the Doctor of Philosophy in Education.
Ferrari, J.R., O’Callaghan, J., & Newbegin, I. (2005). Prevalence of Procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: Arousal and Avoidance Delays among Adults. North American Journal of Psychology, 7, 1-6.
Hen, Meirav., Goroshit, Marina. (2014). Academic slf-efficacy, emotional inteliigence, GPA and academic procrastination in higher education. Eurasian Journal of Social Sciences, 2(1), 1-10.
Kennedy, G.N. (2009). The Influence Of Academic Values And Belongingness Concerns On Achievement Goals, Self-Efficacy, And Perceived Stress In First Quarter Freshmen: Relationships To Academic Performance And The Mediating Role Of Procrastination. Dissertation M.A. The Ohio State University.
Lakshminarayan, N., Potdar, s., Goud Reddy, s. (2013). Relationship between procrastination and academic performance among a group of undergraduate dental students in india. Journal of dental education , 77(4), 524-528.
Michinov, N., Brunot, S., Bohec, O., Juhel, J., & Delaval, M., (2011). Procrastination, particioation, and performance in online learning environments. Journal of computers & Education, 56(1), 243-252.
Moon, S. M., & IIIingworth, A. J. (2005). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination. Personality and Individual differences, 38, 297-309.
Ommundsen, Y. (2001). Self-handicapping strategies in physical education classes: The influence of implicit theories of the nature of ability and achievement goal orientations. Psychology of Sport and Exercise, 2, 139-156.
omundsen, Y. (2003). Implicit theories of ability and self-regulation strategies in physical education classes. Educational Psychology, 23, 141-157.
Park, S.W. & Sperling, R.A. (2012). Academic Procrastinators And Their Self-Regulation. Psychology, 3(1), 12-23.
Perry, Jr., W.G. (1968). Patterns of development in thought and values of students in a liberal arts college:A validation of a scheme. Cambridge, MA: Harvard University, Bureau of Study Counsel. (ERIC Document eproduction Service No. ED 024315).
Ravindran, B., Greene, B. A., & DeBacker, T. K. (2005). The role of achievement goals and epistemological beliefs in the prediction of pre-service teachers’ cognitive engagement and learning. Journal of Educational Research, 98(4), 222–233.
Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of Counseling Psychology, 33 , 387-394.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
Schommer, M. (1993) Epistemological development and academic performance among second- ary students. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406–411.
Schommer, M., Calvert, C., Gariglietti, G., & Bajaj, A. (1997). The development of epistemologicalbeliefs among secondary students: A longitudinal study. Journal of Educational Psychology, 89 (1), 37–40.
Schraw G, Wadkins T, Olafson L .(2007). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational Psychology, 99(1), 12-25.
Steel, P., Brothen, T., & Wambach, C. (2001). Procrastination and Personality, Performance, and mood. Personality and Individual Differences, 30, 95-106.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133, 65-94.
Strunk K, Cho Y, Steel M, Bridges S. (2013). Development and validation of a 2*2 model of time related academic behavior: procrastination and timely engagement. Learning and Individual Differences, 25, 35- 44.
Wohl, M. J. Pychyl, T. A. & Bennett, S. H. (2010). I forgive myself, now I can study: How self-forgiveness for procrastinating can reduce future procrastination. Personality and Individual Differences, 48, 803-808.