بابایی، علی (1395). هوش موفق و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5(1)، 135-153.
جمشیدی توانا، اعظم (1395). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی کارورزی پژوهش محور در نظام تربیت معلم. رساله دکتری دفاعشده در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی.
حبیبیآذر، افسانه؛ طالبی، بهنام (1397). اثربخشی رویکرد حل مسئله در آموزش درس کارورزی بر ارتقای صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7(2)، 39-61.
رزی، جمال؛ امام جمعه، سید محمدرضا؛ احمدی، غلامعلی؛ صالح صدقپور، بهرام (1399). شناسایی ابعاد و مؤلفههای معلم اثربخش دوره ابتدایی ایران: پژوهش ترکیبی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 14(1)، 15-29.
رزی، جمال؛ امام جمعه، محمدرضا؛ احمدی، غلامعلی (1396). ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران. پژوهش در برنامهریزی درسی، 14(28)، 1-14.
رضوی، عبدالحمید. (1395). مؤلفههای سهگانه ارزشیابی توصیفی: بازخوردها، خودسنجی و همسالسنجی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(36 )، 49-74.
سبحانینژاد، مهدی؛ زمانیمنش، حامد (1391). شناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبارسنجی مؤلفههای آن توسط دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج. پژوهش در برنامهریزی درسی، 9(32)، 68-81.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس، حجازی، الهه (1395). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
صفرنواده، مریم؛ موسیپور، نعمتاله؛ اظهری، محبوبه؛ محمدشفیعی، عبدالسعید (1398). تجربه زیسته دانشجو پمعلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(19)، 149-169.
عالی، آمنه؛ مبارک قمصری، ریحانه (1397). فراتحلیل اثربخشی ارزشیابی توصیفی بر ارتقای بازدههای یادگیری. تعلیم و تربیت، 34(1)، 139-156.
عیلامی رودمعجنی، معصومه؛ قاضی، سمیه (1397). بررسی رابطه سبک یادگیری و فرسودگی تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند شهر مشهد، پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، قزوین.
فتحی، جلیل؛ شیرازیزاده، محسن (1398). تقویت یادگیری خودتنظیمی زبانآموزان ایرانی: بررسی تأثیر خودسنجی و همسالسنجی در مهارت نگارش در زبان دوم. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 9(1)، 123-146.
کرمی، مرتضی (1392). طراحی محیطهای یادگیری جهت کارآموزی: ضرورتی فروگذاره در نظام آموزش دانشگاهی، همایش ملی کارآموزی؛ دریچهای بهسوی ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه، دانشگاه مازندران، ساری.
الماسی، حجتالله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ دلاور، علی؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1399). طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی کارورزی بر اساس نظریه استاد-شاگردی شناختی برای اجرای درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16(56)، 1-30.
محمودی، فیروز؛ صادقی، فرزانه (1397). فراتحلیل اثربخشی روشهای تدریس فعال بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مطالعات آموزش و یادگیری، 10(1)، 25-55.
مرتضویزاده، حشمتالله؛ نصر اصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی. پژوهشهای تربیتی، ۴ (۳۴)، ۶۰-۷۴.
مظفریپور، روحاله (1395). تبیین ویژگیهای معلم کاریزماتیک به عنوان الگویی از معلم اثربخش. نوآوریهای آموزشی، 15(2)، 135-150.
ملکی، صغری؛ مهرمحمدی، محمود (1396). روایتنگاری ابزار تأمل و بالندگی حرفهای: مطالعهای کیفی در زمینه تجربه روایتنگاری دانشجومعلمان در درس کارورزی، نظریه و عمل در برنامه درسی، ۵ (۱۰)، 127-154.
موسوی، شادی؛ سرداری، باقر (1398). تعیین اثربخشی الگوی یادگیری مشارکتی بر یادگیری خودراهبر (خودمدیریتی، رغبت برای یادگیری و خودکنترلی) دانشآموزان دختر. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 12(46 )، 65-84.
موسیپور، نعمتالله؛ احمدی، آمنه (1395). طراحی کلان معماری برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
نامداریپژمان، مهدی. (1402). تحلیل کارورزی در شرایط کرونا: استنباط سیاستهای پساکرونایی. نظریه و عمل در تربیتمعلمان، زیر چاپ.
Capka, J., & Foltin, C. (2017). Policy Implications of a Proposed Framework to Improve the Accessibility and Effectiveness of Internships in Accounting. eJournal of Education Policy, 43. DOI:10.1108/ET-09-2012-0088.
Ferreras-Garcia, R., Sales-Zaguirre, J., & Serradell-López, E. (2019). Competences in higher education tourism internships. Education + Training, 62(1), 64–80. DOI:10.1108/ET-04-2019-0074
Frerejean, J., vanMerriënboer, J. J., Kirschner, P. A., Roex, A., Aertgeerts, B., &, Marcellis, M., & Frerejean, J., van Merriënboer, J. J. G., & Kirschner, P. A. (2019). Designing instruction for complex learning: 4C/ID in higher education. European Journal of Education, 54(4), 513–524. DOI:10.1111/ejed.12363
Guney, A., & Al, S. (2012). Effective Learning Environments in Relation to Different Learning Theories. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 2334–2338. DOI:10.1016/j.sbspro.2012.05.480.
Hardie, G., Almeida, S., & Ross, P. J. (2018). Value of Industry Mentoring and Resource Commitment to the Success of an Undergraduate Internship Program: A Case Study from an Australian University. International Journal of Work-Integrated Learning, 19(2), 155–168.
Jonassen, D. H., & Rohrer-Murphy, L. (1999). Activity theory as a framework for designing constructivist learning environments. Educational Technology Research and Development, 47(1), 61–79. DOI:10.1007/BF02299477.
Kapur, R. (2018). Problems and Issues in Teacher Education and Curriculum Development.
King, M. A., & Sweitzer, H. F. (2014). Towards a Pedagogy of Internships. Journal of Applied Learning in Higher Education, 6, 37–59. DOI:10.57186/jalhe_2014_v6a2p37-54
Kipreos, G., Dimitropoulos, P. E., & Poulopoulos, V. (2017). Internship in Greece: The Case of University of Peloponnese. International Journal of Learning and Development, 7(2), 18–26. DOI:10.5296/ijld.v7i1.10917
Kirschner, P., & Van Merriënboer, J. (2008). Ten steps to complex learning a new approach to instruction and instructional design. DOI:10.1007/s11528-018-0254-0
Ledger, S., & Vidovich, L. (2018). Australian Teacher Education Policy in Action: The Case of Pre-service Internships. Australian Journal of Teacher Education, 43(7), 11–29. DOI:10.14221/ajte.2018v43n7.2
Leventhal, J. I. (2004). Hidden gems: Internship and experiential learning programs. Techniques, 79(1), 24–25.
McGee, I. E. (2019). Developing Mentor Teachers to Support Student Teacher Candidates. SRATE Journal, 28(1), 23–30.
Myers-Lipton, S. J. (1998). Effect of a Comprehensive Service-Learning Program on College Students’ Civic Resopnsibility. Teaching Sociology, 26(4), 243–258. DOI: 10.2307/1318766
Selvi, K. (2010). Teachers’ Competencies. International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, 7(1), 167–175. DOI: 10.5840/cultura20107133
Silva, P., Lopes, B., Costa, M., Seabra, D., Melo, A. I., Brito, E., & Dias, G. P. (2016). Stairway to employment? Internships in higher education. Higher Education, 72(6), 703–721. DOI:10.1007/s10734-015-9903-9
Van Merrienboer, J. J., Kester, L., & Paas, F. (2006). Teaching complex rather than simple tasks: Balancing intrinsic and germane load to enhance transfer of learning. Applied Cognitive Psychology, 20(3), 343–352. DOI:10.1002/acp.1250
Winslow, R., Eliason, M., & Thiede, K. (2016). Comparing the Effect of Two Internship Structures on Supervision Experience and Learning. Journal of Organizational and Educational Leadership, 1(2),- . Available at: http://digitalcommons.gardner-webb.edu/joel/vol1/iss2/4.
Zakirova, R. R. (2016). The structure of primary school teachers’ professional competence. International Journal of Environmental and Science Education, 11(6), 1167–1173. DOI:10.12973/ijese.2016.386a