بهمنی، اکبر؛ اصلانی، فرشید؛ دلیریان، اردشیر (1399). بررسی تأثیر رهبری اخلاقی بر تعلق سازمانی با نقش واسطهای توانمندی روانشناختی و خستگی عاطفی کارکنان بیمارستان شهید مدرس ساوه. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 4(2)، 71-80.
پورهاشمی دهکردی، علی؛ کاملی، محمدجواد؛ رئیسی سرتشنیزی، عباس (1397). تأثیر فرهنگ سازمانی بر ارتقا مسئولیتپذیری کارکنان کلانتری و پاسگاههای فرماندهی انتظامی شهرکرد. فصلنامه پژوهشهای مدیریت انتظامی، 13 (4): 683-705.
دامغانیان، حسین؛ شیخزاده، محمد؛ یزدانی زیارت، محمد (1396). مدل ساختاری تفسیری شایستگیهای عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی. مدیریت سازمانهای دولتی، 4، 5 (20)، 49-65.
رسولی، کامران؛ سعیدی، پرویز؛ چراغعلی، محمودرضا؛ گرجی، محمدباقر (1400). ارائه یک الگوی راهبری سازمانی با رویکرد توسعه کارآفرینی سازمانی به منظور ارائه یک مدل آموزشی- ساختاری. توسعه آموزش جندی شاپور، 1 (12)، 255-267.
سمیعی، فاطمه؛ اکرمی، ناهید؛ کیخسرو کیانی، مهدی؛ کیان، میناگل (1397). بررسی تأثیر بازیهای ایفای نقش شغلی بر مسئولیتپذیری، انطباقپذیری مسیر شغلی و افکار ناکارآمد حرفهای دانشآموزان. پژوهشهای مشاوره، 16 (64)، 96-113.
شفیعی ورزنه، نجمه؛ شفیعی ورزنه، زهره (1394). تأثیر هوش هیجانی بر نگرش مدیران و کارمندان نسبت به مدیریت زمان در اداره کل پست استان اصفهان. کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی.
شهامتنژاد، مینا؛ ضیاء، بابک؛ اشرفی، مجید؛ آزما، فریدون (1399). طراحی مدل توسعه کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار (مطالعه موردی: شهر تهران). پژوهشهای انتظامی-اجتماعی زنان و خانواده، 8، 1 (14)، 123-148.
شهرابی فراهانی، مریم؛ خسروی بابادی، علیاکبر؛ خورشیدی، عباس (1399). شناسایی الگوی رهبری آموزشی مدیران مدارس (مطالعه موردی: دوره اول ابتدایی شهر تهران). مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 13، 2 (25)، 265-298.
صیدی، ستار؛ احمدیان، حمزه؛ صفارینیا، مجید (1398). مدل ارتباط دیدگاهگیری اجتماعی و خودکنترلی با شخصیت جامعهپسند با نقش واسطهای همدلی عاطفی. شناخت اجتماعی، 8، 2 (16)، 123-140.
عاشوری، تقی؛ قزلسفلو، حمیدرضا؛ عسگرشمسی، میثم (1400). طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درونسازمانی در مجموعههای تفریحی ورزشی. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9 (17)، 219-244.
کاشانی، غلامرضا و حاجی انزهایی، محمدرضا (1397). بررسی رابطه مؤلفههای سبک رهبری اخلاقی ادراکشده توسط کارکنان با مؤلفههای توانمندسازی روانشناختی. فصلنامه توانمندسازی سرمایه انسانی، 1 (2)، 11-21.
محقق هرچقان، معصومه؛ اکبری، مرتضی؛ مرزبان، شیرمراد (1394). تأثیر رهبری معنوی بر کارآفرینی سازمانی بین کارکنان دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی، 8 (4)، 709-727.
ملازمیان، محمدحسین؛ صیدی، معصومه؛ کریمی، هادی (1391). رابطه بین هوش عاطفی مدیران پرستاری با سبک رهبری تحولآفرین آنان. مدیریت پرستاری، 1 (2)، 63-69.
مینزبرگ، هنری (1398). سازماندهی: پنج الگوی کارساز، ترجمه فقیهی، ابوالحسن و وزیری سابقی، حسین. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
نصیری ولیکبنی، فخرالسادات؛ قادری شیخآبادی، مریم (1399). تحلیل همبستگی رهبری مثبتگرا و رهبری هوشمند با کارآفرینی مدارس: آزمون نقش میانجی خودکارآمدی معلمان. اندیشههای نوین تربیتی، 16 (4)، 237-258.
هاشمی، تورج؛ میرزایی، رضا؛ بیرامی، منصور؛ ماشینچی عباسی، نعیمه (1396). کفایت اجتماعی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در بین مدیران سازمانهای مردمنهاد و خصوصی. ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران، تهران.
Aggarwal, A., Chand, P. K., Jhamb, D., & Mittal, A. (2020). Leader–member exchange, work engagement, and psychological withdrawal behavior: the mediating role of psychological empowerment. Frontiers in Psychology, 11, 423. DOI:10.3389/fpsyg.2020.00423
Amor, A. M., Xanthopoulou, D., Calvo, N., & Vázquez, J. P. A. (2021). Structural empowerment, psychological empowerment, and work engagement: A cross-country study.
European Management Journal,
39(6), 779-789. DOI:
10.1016/j.emj.2021.01.005
Badea, L., & Pana, N. A. (2010). The Role of Empathy in Developing the Leader’s Emotional Intelligence. Theoretical and Applied Economics, 2 (543), 69-78.
Bar-on ,R. (2006). The bar-on model of emotional-social intelligence(Esi). saved from:www.findartides.com.
Berkovich, I., & Eyal, O. (2015). Educational leaders and emotions: An international review of empirical evidence 1992–2012. Review of Educational Research, 85(1), 129-167. DOI: 10.3102/0034654314550046
Dasborough, M. T., & Ashkanasy, N. M. (2002). Emotion and attribution of intentionality in leader-member relationships. Leadership Quarterly, 13, 615-634. DOI:10.1016/S1048-9843(02)00147-9
Diener, E., Thapa, S., & Tay, L. (2020). Positive emotions at work. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 7, 20, 1–20. DOI: 10.1146/annurev-orgpsych-012119-044908.
Dovidio, j. F., & Banfield, J. C. (2015). Prosocial Behavior and Empathy. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Science (Second Edition), 216-220. DOI:10.1098/rstb.2015.0077
Ferguson, R., & Rivera, L. (2022). Self-management in organizational behavior management. Journal of Organizational Behavior Management, 42(3), 210-229. DOI: 10.1080/01608061.2021.1996502
Hoffman, M. L. (2000). Empathy and moral development: Implications for caring and justice. Cambridge: UK: Cambridge University Press.
Iqbal, Q., Ahmad, N. H., Nasim, A., & Khan, S. A. R. (2020). A moderated-mediation analysis of psychological empowerment: Sustainable leadership and sustainable performance. Journal of Cleaner Production, 262, 121429. DOI:10.1016/j.jclepro.2020.121429
Jin, J. (2010). Emotional Leadership as a Key Dimension of Public Relations Leadership: A National Survey of Public Relations Leaders. Journal of Public Relations Research, 22(2), 159-181. DOI:10.1080/10627261003601622
Jowdy, E. J. (2006). An Emprical investigation in the Impact of an Expeerience-Based Learning Course on Students Emotional Competency. Dissertation Of Ph.D.University of Massachusetts Amherst.
Matton, J. (2013). Intelligent leadership what you need to know to unlock your full potential. USA: Amacom Books.
Mills, A. J. , Berthon, P. R. , & Pitt, C. (2020). Agile authorship: Evolving models of innovation for information-intensive offerings. Journal of business research, 110, 577-583. DOI:10.1016/j.jbusres.2018.05.010
Morelli, S., Lieberman, M. & Zaki, J. (2015).The Emerging Study of Positive Empathy. Social and Personality Psychology Compass, 9 (2), 57–68. DOI: 10.1111/spc3.12157
Qing, M., Asif, M., Hussain, A., & Jameel, A. (2020). Exploring the impact of ethical leadership on job satisfaction and organizational commitment in public sector organizations: The mediating role of psychological empowerment. Review of Managerial Science, 14(6), 1405-1432. DOI:10.1007/s11846-019-00340-9
Schermuly, C. C., Creon, L., Gerlach, P., Graßmann, C., & Koch, J. (2022). Leadership Styles and Psychological Empowerment: A Meta-Analysis. Journal of Leadership & Organizational Studies, 29(1), 73-95. DOI:10.1177/15480518211067751
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38, 1442-1465. DOI: 10.2307/256865
Sydanmanalakka , P.(2008). Intelligent leadership and creativity : supporting creativity through intelligent leadership. Journal of Managerial Psychology, 25(8), 899-926.
Walsh, R. (2015). What is Wisdom? Cross-Cultural and Cross-Disciplinary Syntheses. Review of General Psychology, 19(3), 278-293. DOI:10.1037/gpr0000045
Walter, H. (2012). Social Cognitive Neuroscience of Empathy: Concepts, Circuits, and Genes. Emotion Review, 4(1), 9-17. DOI:10.1177/1754073911421379.