حاجی، جمال؛ محمدیمهر، مژگان؛ محمدی آذر، حدیقه (1399). بازنمایی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوره پاندمی کرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، (43)، 153-174.
خسروی، فاطمه؛ صیف، محمدحسن (1399). راهکارهای افزایش توانمندی معلمان در استفاده از آموزش مجازی اجباری در شرایط اپیدمی کرونا، نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیموتربیت.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1397). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگه.
سلیمی، سمانه؛ فردین، محمدعلی (1399). نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8(2)، ، 49-60 .
صبوری، سارا؛ صباغیان، زهرا؛ فتحی واجارگاه، کوروش (1390). بررسی مشکلات و چالشهای آموزش مجازی دانشگاههای شهر تهران از نظر مدیران آموزش مجازی، ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی یادگیری و آموزش الکترونیکی، تهران.
عباسی، فهیمه؛ حجازی، الهه؛ حکیمزاده، رضوان (1399). تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد): یک مطالعه پدیدارشناسی، تدریس پژوهی،8(3)، 1-24.
فرهادی، ربابه (1384). آموزش الکترونیکی: پارادایم جدید در عصر اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 21(1)، 49-66.
قلیپور، نفیسه (1399). تعلیموتربیت مجازی و چالشهای عصر حاضر، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 4(14)، 57-68.
کیا، علیاصغر (1388). نگاهی به آموزش مجازی(الکترونیک)، کتاب ماه علوم اجتماعی، (24)، 82-89.
میرزائی، حسین (1399). جستارهایی در آموزش عالی علم و بحران کرونا در ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
محمدی، مهدی؛ کشاورزی، فهیمه؛ ناصری جهرمی، رضا؛ ناصری جهرمی، راحیل؛ حسامپور، زهرا؛ میرغفاری، فاطمه؛ ابراهیمی، شیما (1399). واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دوره اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکههای اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا، پژوهشهای تربیتی، (40)، 74-101.
نیازآذری، کیومرث؛ بهنام فر، رضا؛ اندی، صدیقه (1391). تأثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(3)، 31 -43.
Fauzi, I., & Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic condition. Journal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58-70.
Hebert, M., Goodrich, J. M., & Namkung, J. M. (2020). Characterizing Remote Instruction Provided by Elementary School Teachers during School Closures due to COVID-19. Department of Special Education and Communication Disorders, University of Nebraska-Lincoln. DOI:
10.35542/osf.io/vsx4q.
Kliziene, I., Taujanskiene, G., Augustiniene, A., Simonaitiene, B. (2021). The Impact of the Virtual Learning Platform EDUKA on the Academic Performance of Primary School Children. DOI:10.3390/su13042268.
Kraft, M., Simon, N., Lyon, M. (2020). Sustaining a Sense of Success: The Importance of Teacher Working Conditions during the COVID-19 Pandemic. Educational Working Paper: 20-279. Annenberg Institute at Brown University:
DOI:10.26300/35nj-v890.
Masry‑Herzallah, A., Stavissky, Y. (2021). The attitudes of elementary and middle school students and teachers towards online learning during the corona pandemic outbreak,
SN Social Sciences,1(71),1-23.
DOI: 10.1007/s43545-021-00083-z.
Moisil, I. (2017). A model of the student behavior in a virtual educational environment. International Journal of Computers Communications & Control, 3(1), 108-115.
Rasmitadila, R., Aliyyah, R. R., Ruchmadtullah, R. & Samsudin, A. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies,7(2), 90-109. DOI: 10.29333/ejecs/388
Setyowati Putri, R., Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Mayesti-Wijayanti, L., & Hyun, C. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on online home learning: An explorative study of primary schools in Indonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 4809 – 4818.