جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا (1386). «رابطة تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت». اندیشههای نوین تربیتی.دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، دورة سوم. شمارة 3و4. 61- 80.
حسین چاری، مسعود؛ دهقانی، یوسف (1387). «پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری». فصلنامة پژوهش در نظامهای آموزشی، سال دوم، شمارة چهارم. صص73-64.
رئیسی، فاطمه؛ هاشمی شیخشبانی، اسماعیل؛ فاتحیزاده، مریم (1383). «رابطة خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان با اهداف تسلط عملکردگرا و عملکردگریز دانشآموز، والدین، معلم و کلاس». فصلنامة تازههای علوم شناختی؛ سال ششم ، شمارة 3 و4 . صص 93-101.
عالیپور بیرگانی، سیروس؛ مکتبی، غلامحسین؛ شهیینی ییلاق، منیژه و مفردنژاد، ناهید (1390). «رابطة ویژگیهای شخصیتی با خودناتوانسازی تحصیلی و مقایسة شیوههای فرزندپروری از لحاظ متغیر اخیر در دانشآموزان سال سوم دبیرستانی». مجلة دستآوردهای روانشناختی. دانشگاه شهید چمران اهواز. دورة چهارم. سال 3-18. شمارة 2. صص، 135-154.
نیکنام، ماندانا؛ حسینیان، سیمین و یزدی، سیدهمنور (1389). «رابطة باورهای کمالگرایانه و رفتارهای خودناتوانساز در دانشجویان». نشریة مرکز علوم رفتاری، دورة 7، شمارة 1388/2.
Dweck, C. S (2000). Self-theories: Their role in motivation, personality and development. Philadelphia: Psychology Press.
Elliot, A. J. & McGregor, H. A. (2001). An achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80, 501–519.
Howell, A. J. & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43, 167–178.
Howell, A. J.; Watson, D. C.; Powell, R. A. & Buro, K. (2006). Academic procrastination: the pattern and correlates of behavioral postponement. Personality and Individual Differences, 40, 1519–1530.
Klassen, R. M.; Krawchuk, L. L. & Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to self-regulate predicts higher levels of procrastination.Contemporary Educational Psychology, 33, 915–931.
Midgley, C. & Urdan, T. (2001). Academic self-handicapping and performance goals: A further examination. Contemporary Educational Psychology, 26, 61– 75.
Pintrich, P. R. & De – Groot E. V. (1990). Motivational & self-regulated learning components of classroom academic performance, Journal of Edu, Psy , Vol 82 , 1, 33 – 40 .
Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivation: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25, 54-67.
Shraw, G.; Wadkins, T. & Olafson, L. (2007). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational Psychology, 99(1), 12-25.
Steel, P. (2007). The Nature of Procrastination: A Meta-Analytic and Theatrical Review of Quintessential Self-Regulating failure. Psychological Bulletin, 133, 65-94.
Vohs, K. D. & Baumeister, R. F. (2004). Understanding self-regulation: an introduction. In R. F. Baumeister & K. D. Vohs (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 1–12). New York: Guildford Press.
Wolters, C. A. (2003). Understanding procrastination from a self-regulated learning perspective. Journal of Educational Psychology, 95, 179–187.
Wolters, C. A. (2004). Advancing Achievement Goal Theory: Using Goal Structures and Goal Orientations to Predict Student Motivation, Cognition, and Achievement. Journal of Educational Psycholog,.96, 236-250.