بانشی، محمدرضا؛ رضایی، ملیحه؛ شاهرودی، سمیه؛ ذوالعلی، فرزانه؛ اخوتی، مریم و حقدوست، علیاکبر (1392). «کاربرد مدلهای چندسطحی خطی و معادلات برآورد تعمیمیافته در ارزشیابی روند کیفیت تدریس استادان در ترمهای مختلف»، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 11(2)، 204-196.
بریمانی، ابوالقاسم؛ صالحی، محمد و صادقی، محمدرضا (1390). «بررسی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش عالی در دوره تحصیلات تکمیلی از دیدگاه دانشجویان». فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، 2(4)، 51-70.
پاکسرشت، محمدجعفر (1376). «کیفیت آموزشی، بررسی جنبههای شناختی آموزش وپرورش بر مبنای هدف»، مجله علوم تربیتی دانشگاه چمران اهواز، 1(2)، بدون صحفه.
تنعمی، محمدمهدی (1391). مدیریت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی: شناخت و اجرای کیفیت فراگیر، تهران: سمت.
رشادتجو، حمیده؛ عظیمیفر، معصومه؛ جمالی، اختر و نیکفر، شکوفه (1397). «ارائه مدلی برای ارتقای کیفیت آموزش در رشته داروسازی مورد: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران». دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۱ (۲)، ۶۶-۷۲.
زابلی، روحاله؛ مالمون، زینب و حسنی، مهدی (1393). «ارتباط بین عوامل موثر بر کیفیت تدریس استادان: مدل یابی معادلات ساختاری». دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 7(5)، 315-321.
شعبانی ورکی، بختیار و قلیزاده، رضوان حسین (1385). «بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه»، مجله پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 39، 22-1.
شهیدی، نیما؛ جعفری، پریوش؛ قورچیان، نادرقلی و بهبودیان، جواد (1392). «رابطه بین خودکارآمدی و تعهد سازمانی با کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی»، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(3)، 44-21.
عابدی، لطفعلی (1377). بررسی و تحلیل تواناییهای عمومی تدریس در برنامه درسی دورههای تربیت معلم دوسالانه ایران، رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
غنچی، مستانه؛ حسینی، سیدمحمود و حجازی، یوسف (1391). «شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای تبیینکنندی کیفیت تدریس از دیدگاه استادان پردیسهای کشاورزی دانشگاه تهران»، مجله پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 5(3)، 31-40.
طهماسبی، رضا؛ قلیپور، آرین و جواهریزاده، ابراهیم (1391). «مدیریت استعدادها: شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی»، پژوهشهای مدیریت عمومی، 5(17)، 5-26.
طبرسا، غلامعلی؛ حسنوند مفرد، مهدی و عارفنژاد، محسن (1391). «تحلیل و رتبهبندی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت آموزشی؛ مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان»، فصلنامه میانرشتهای در علوم انسانی، 4(4)، 53-51.
محمدی خانقاه، محمد و حسینزاده، امیدعلی (1394). «تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای استادان دانشگاه تبریز». نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 8(31)، 77-91.
معروفی، یحیی؛ کیامنش، علیرضا؛ مهرمحمدی، محمود و علیعسکری، مجید (1386). «ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها»، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 1(5)، 81-112.
مصلح، هادی و خسروی، مهوش (1394). «بررسی روشهای ارزیابی کیفیت تدریس استادان دانشگاهی از طریق دانشجویان»، مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی، تهران، دانشگاه فرهنگیان.
مطلبیفرد، علیرضا؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم و محسنزاده، فرشاد (1390). «بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس از نقطهنظر دانشجویان کارشناسی ارشد»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 6(4)، 1-8.
نورالنساء، رسول. سقایی، عباس. شادالویی، فائزه و صمیمی، یاسر (1387). «اندازهگیری رضایت مشتری برای شناسایی فرصتهای بهبود در خدمات پژوهشی آموزش عالی»، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 14(3)، 49-98.
نیکنامی، مصطفی (1386). «نظارت و راهنمایی تعلیمات و جایگاه آن در آموزش و پرورش»، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره 5.
هاشمی، سیداحمد و عباسی، ابوالفضل (1394). «ارزیابی کیفیت فرایند تدریس؛ دانشکده پرستاری لامرد»، دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(3)، 131-136.
هداوند، سعید و حیدریفر، مهدی (1395). «شناخت و تحلیل عوامل اثرگذار در ارتقای کیفیت تدریس مدرسان». فصلنامه مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 9 (3)، (پیاپی 35)، 41-60.
یارمحمدزاده، پیمان؛ فیضی، ایوب؛ محمدیان، کویستان و آق آتابای، آمنه (1396). «رابطه ویژگیهای شخصیت و سبک رهبری کلاس درس با کیفیت تدریس استادان دانشگاه به روش خودارزیابی: ارائه یک مدل ساختاری». نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 10(39)، 29-51.
Durišová, M.; Kucharčíková, A. & Tokarčíková, E. (2015). Assessment of Higher Education Teaching Outcomes (Quality of Higher Education). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2497-2502.
Ellis, R. (2018). Quality assurance for university teaching: Issues and approaches. In Handbook of Quality Assurance for University Teaching (pp. 21-36). Routledge.
Evers, A. T.; Van der Heijden, B. I. & Kreijns, K. (2016). Organisational and task factors influencing teachers’ professional development at work. European Journal of Training and Development, 40(1), 36-55.
Farahani, M. F. & Farahani, F. F. (2014). The Study on Professional Ethics Components among Faculty Members in the Engineering. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 2085-2089.
Ghonji, M.; Khoshnodifar, Z.; Hosseini, S. M. & Mazloumzadeh, S. M. (2013). Analysis of the some effective teaching quality factors within faculty members of agricultural and natural resources colleges in Tehran University. Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences.
Hamiti, M.; Reka, B. & Imeri, F. (2015). The Impact of Computer Components in Enhancing the Quality of Teaching and Learning Process in Universities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 2422-2426.
Hubackova, S. (2015). Factors Influencing the Quality of Teaching and the Foreign Language Knowledge. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 1952-1956.
Newman, L. J. (2003). An analysis of student teachers representations of real life teaching problem: A neo – piagetian perspective; The University of British Columbia (Canada).
Osma, I. & Radid, M. (2015). Analysis of the Students’ Judgments on the Quality of Teaching Received: Case of Chemistry Students at the Faculty of Sciences Ben M'sik. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 2223-2228.
Seyfried, M. & Ansmann, M. (2018). Unfreezing higher education institutions? Understanding the introduction of quality management in teaching and learning in Germany. Higher Education, 75(6), 1061-1076.
Silvestro, R. (2001). "Towards a contingency theory of TQM in services ‐ How implementation varies on the basis of volume and variety", International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 18 Iss: 3, pp.254 – 288.
Steinhardt, I.; Schneijderberg, C.; Götze, N.; Baumann, J. & Krücken, G. (2017). Mapping the quality assurance of teaching and learning in higher education: the emergence of a specialty?. Higher Education, 74(2), 221-237.