احمدی، سید احمد و امین مقدسی، شیرین. (1380). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر انشانویسی در دانشآموزان پایه سوم ابتدایی، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 66، 100-97.
الهامپور، حسین. (1384). بررسی مشکلات درس انشای فارسی، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، شماره 2، 134-113.
اولیایی، زهره و اولیایی، فرنوش السادات. (1393). بررسی پیشنیازهای آموزش انشاء و راههای بهبود انشاء در بین دانش آموزان، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
بابلی بهمنی، عزیز اله. (1383). روشها و فنون تدریس، تهران: نشر یسطرون.
بازرگان، سیمین. (1393). اندیشه و انشاء، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
بیات، یحیی و پویاکیان، معصومه. (1393). روشهای فعال انشاء در مناطق دوزبانه، مقالات اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
حداد عادل، غلامعلی. (1393). اهمیت درس انشاء، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رشیدی، علی؛ امیری، محمد؛ مهرآور، شهرام و گیلکو حسن نودهی. (1394). بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تابآوری تحصیلی، پژوهشهای آموزش و یادگیری دانشگاه شاهد، سال بیست و دوم، دوره جدید، شماره 7، 198-189.
رئوف، علی. (1383). سهم معلم، شیوه معلم، نگاهی به حرفهمندی معلم، تهران: انتشارات شابک.
زندی، بهمن. (1385). روش تدریس فارسی، جلد 10، تهران: انتشارات سمت.
سنجری، هادی. (1393). معلمان دیروز اندیش، برنامههای امروزی دیروز بنیان، اهداف فردا نگر، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
شهودی مژدهی، عطیه؛ مفیدی، فرخنده؛ علیزاده، حمید. (1392). مقایسه مهارتهای نوشتاری کودکان با و بدون تجربه پیشدبستانی در پایه اول دبستان و ارائه راهکارهای مناسب، نشریه روانشناسی تربیتی، دوره جدید، سال پنجم، شماره 28، 14-2.
صالحی، مهدی. (1390). راهکارهای عملی برای درس انشاء، نشریه رشد و زبان و ادب فارسی، شماره 98، 70-40.
علوی مقدم، سید بهنام و خیرآبادی، معصومه. (1391). تحلیل خطاهای نوشتاری دانش آموزان فارسیزبان و دوزبانه دوره ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره 11، شماره 43، 59-43.
علی پاشازاده، افسانه.(1385). نوشتن انشاهای خلاق، قابل دسترس در: www.ensha.ir.
عمید، حسن. (1387). فرهنگ فارسی عمید، انتشارات فرهنگ نما، جلد 1، ص 44.
غریبزاده، نینا. (1393). آسیبشناسی انشانویسی در کلاس چهارم ابتدایی، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
فرشیدنیک، مینا. (1387). اهداف و استانداردهای آموزشی (کلاس انشای مؤثر). جلد اول، تهران: انتشارات منظومه خرد.
مجدفر، مرتضی. (1390). چند نکته مهم درباره کتاب و کتابخوانی، نشریه رشد آموزش ابتدایی، شماره 2، 4-2.
مستعلی پارسا، غلامرضا. (1393). سیر تحول زبان فارسی از آغاز تا کنون، مجموعه مقالات اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
ملک پایین، مصطفی. (1393). آسیبشناسی انشاء و لزوم تحول از گفتمان تقلیدی به گفتمان خلاقانه، تهران: اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
نعمت زاده، شهین. (1394). آسیبشناسی آموزش نوشتن در دوره ابتدایی و آموزش انشاء، خبرنامه گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شماره 15.
Ahn,H. (2012). Teaching Writing Skills based on Genre Approach to Primary School: Action Research English Language Teaching, 5 (2),pp: 2-16 .
Akinwamide, & Kolade. (2012). The Influence of Process on English as second Language Students Performance in Essay Writing. English Language Teaching, Vol. 5, No. 3, pp: 16-29.
Hier, Bridget O. & Eckert, Tanya L. (2016). Programming generality into a performance feedback writing intervention: A randomized controlled trial. Journal of School Psychology, Volume 56, pp: 111-131.
Daruse, Saadiyah, & Subramaniam, Kaladevi. (2009). Error Analysis of the Written English Essays of Secondary School Students in Malaysia: a case study. University Kebangsan Malaysia. Available at: http://www.academia.edu/244617/Error_analysis_of_the_written_English_essays_of_secondary_school_students_in_Malaysia_A_case_study.
Durukan, Erhan. (2011). Effects of Cooperative integrated reading and composition (CIRC) technique on reading-writing skills. Educational Research and Reviews, 6 (1), pp: 102-109.
Gerde, H.K, Bingham, G.E. & Wasik, B.A. (2014). Writing in Early Childhood Classrooms: Guidance for Best Practices, Early Childhood, Education Journal,40(6), pp: 351-359.
Howard, Moor Rebeca. (2010). Writing from Sources, Writing & Pedagogy, VOL 2, NO. Available at:http://www.academia.edu/244617/Error analysis of the written English essays of secondary school students in Malaysia A case study
Hyland, K. (2015). A Genre Description of the Argumentative Essay, Journal of Language Teaching, 533, pp:105-125.
Jacobson, Thompson Laura., & Reid, Robert. (2010).Improving the Persuasive Essay Writing of High School Student Whit ADHD. University of Nebraska, Lincoln. Exceptional Children, V76, N2, pp: 157-174.
Pinto, G. & Bigozzi, L. (2012). Emergent Literacy and Early Writing Skill. Journal of Genetic Psychology, 173(3),pp: 303- 354.
Ritchey, K D & Coker, D L. (2014). Identifying Writing Difficulties in First Grade: An Investigation of Writing and Reading Measures Learning Disabilities Research & Practice, 29 (2), pp: 54-60.