استراوس، آنسلم و کربین، جولیت. (1394). مبانی پژوهشی کیفی، متون و مراحل تولید نظریة زمینهای. ترجمة ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.(تاریخ چاپ به زبان اصلی،2015)
استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریة مبنایی؛ رویهها و شیوهها. ترجمة بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
توکلی، علیرضا؛ صالح درجانی؛ سکینه، فرجی، وجیهه و فلاح، آیناز. (۱۳۹۶). «تبدیل مدرسه به سازمان یادگیرنده»، چهارمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، گرجستان -شهر تفلیس، آکادمی بینالمللی علوم گرجستان.
کولز، مارکو و استول، لوییس. (1396). آنچه که مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل میکند، ترجمة عباس خورشیدی، ندا فدایی و حمید علی اکبری، تهران:انتشارات جهاد دانشگاهی. (تاریخ چاپ به زبان اصلی 2016).
سنگه، پیتر و دیگران. (1395). رقص تغییر، چالشهای تغییر پایدار در سازمان یادگیرنده، ترجمة علینقی مشایخی، حسین اکبری و مسعود سلطانی، تهران، نشر آتنا.
سنگه، پیتر. (1385). پنجمین فرمان خلق سازمان یادگیرنده، ترجمه: حافظ کمال هدایت و محمدروشن، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. (تاریخ چاپ به زبان اصلی، 2005)
وزارت آموزش وپرورش. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش،تهران:انتشارات آموزش وپرورششورای عالی آموزشوپرورش.
مارکوارت، مایکل. (1385). ایجاد سازمان یادگیرنده (توسعة پنجگانة یادگیری سازمانی)، تهران، مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران. (تاریخ چاپ به زبان اصلی، 2006).
هومن، حیدرعلی. (1393). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سمت.
هومن، حیدرعلی. (1380). تحلیل دادههای چند متغیری در پژوهش رفتاری. تهران. نشر پارسا.
1-Albinsson, G., & Arnesson, K. (2012). Team Learning Activities: Reciprocal Learning through the Development of a Mediating Tool for Sustainable Learning. The Learning Organization. The International Jounal of Critical Studies in OrganizationalLearning, 19 (6): 456–467.
2- Amundsdotter, E. (2010). Att framkalla och förändra ordningen [To Provoke and Change the Order]. Stockholm: Gestalthuset Förlag.
3-Bennet, D. (1997). IPT Learning Campus: Gaining Acquisition Results through IPTs, Alexandria. VA: Bellwether Learning Center.
4-Bennet, A., & Bennet, D. (2004), Organizational Survival in the New World: The Intelligent Complex Adaptive System, Elsevier, Boston, MA. Bennet, A. and Bennet, D. (2007a), Knowledge Mobilization in the Social Sciences and Humanities: Moving from Research to Action, MQI Press, Frost, WV.
5- Bennet, A., & Bennet, D. (2007b). The Knowledge and Knowing of Spiritual Learning. VINE, 37 (2): 150-68.
Bennet, A. & Bennet, D. (2007c). CONTEXT: the Shared Knowledge Enigma.
VINE, 3 (1): 27-40.
[V1]
6-Berkowitz, R., Bowen, G., Benbenishty, R., & Powers, J. D. (2013). A Cross-Cultural Validity Study of the School Success Profile Learning Organization Measure in Israel. Children & Schools, 35 (3): 137-146.
7-Bui. H., & Baruch, Y. (2010). Creating Learning Organizations: a Systems Perspective. The Learning Organization, 17 (3): 208 – 227.
8-Cojiperz, R., Sirisuthi, C., Ampai, A. S., & Sripathar, S. (2012). The Development of Learning Organization Model for Private Vocational Schools. European Journal of Social Sciences, 30 (4): 586-596.
9-Folan, C. M., Lyles, M. A. (1985). Organizational Learning. Academy of management review, 10.
10. Scott, R. W. (1992). Organization: Rational, Natural, and Open System. Trentice-Hall, Inc, 2th edition.
11- Seaborne, W. (2003). An Examination of the Relationship between Leadrship Style and Empowerment. PhD, Regent University.
12-Senge, M. P. (1999). The Fifth Discipling: the Art and Practice of the Leraning Organization. New York Doublenday /currency
13-Stoll, J. & Dilloway. (1992). Discussion Group Report: the Learning Organization. Southern Methodist University School of Managemen.
14-Smith, A. D., & Rupp, W. T. (2002). Communication and Loyalty among Knowledge Workers: a Resource of the Film Theory View. Journal of Knowledge Management, ABI/INFORM Global
15-Scold, M. (1999). Organizational Learning & the Learning Organization. SAGE Publications.
16-Schlicher, G. M. (1992). When Organization Dare: the Dynamics of Individual Empowerment in the Work Place. APh. D. Dissertation, Univresity of Michig.