ابراهیمی پاکیزه، ب؛ ابراهیمی عارف، ب و صادقی، ر. (۱۳۹۴). «رابطة ترتیب تولد با هوش هیجانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی همدان». کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیبهای اجتماعی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین و مرکز مطالعات و تحقیقات.
افروز، غ و بابازاده، پ. (1391). بررسی رابطة بین ترتیب تولد با سبکهای دلبستگی، ابعاد شخصیت و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تهران.
اﻣﯿﻨﯽ، آ. (1387). اﻋﺘﺒﺎرﯾﺎﺑﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن. پایاننامة ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز.
رئیسی، م؛ احمری طهران، ه؛ حیدری، س؛ جعفربگلو، ع؛ عابدینی، ز و بطحایی، س. (1392). «ارتباط هوش معنوی با شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم». مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13 (5)، 4-31.
پوررضاییان، ه. (1392). «تأثیر رتبة تولد بر ویژگیهای شخصیتی دانشجویان با استفاده از آزمون شخصیتی نئو»، مطالعات روانشناسی بالینی، 3، 11، 1-27.
حاجیان، ا؛ شیخالاسلامی، م؛ همایی، ر؛ رحیمی، ف و امینالرعایا، م. (1391). «رابطة هوش معنوی و هوش هیجانی». ویژهنامة سلامت و روان، 10، 6 (27)، 500-508.
حسنزاده، ر و ایمانیفر، پ. (1391). «رابطة خلاقیت و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی نوجوانان و جوانان». نشریة جامعهشناسی مطالعات جوانان؛ 1، 3؛ 55 - 65.
فاتحیزاده، م؛ نصراصفهانی، ا و فتحی، ف. (1393). «بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان». نشریة مجلة روانشناسی، 9، 2 (34)؛ 165-185.
قربان جهرمی، ر؛ حجازی، ا؛ اژهای، ج؛ خدایاری فرد، م. (1392). «بررسی نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطة بین نیاز به خاتمه و درگیری شناختی: اثر بافت تعللورزی». علوم تربیتی و روانشناسی، 2، 4، 87-99.
عاشوری، ج؛ آزادمرد، ش؛ جلیل آبکنار، س و معینیکیا، م. (1392). «الگوی پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی، جهتگیری هدفهای پیشرفت و هوش معنوی در درس زیستشناسی»، روانشناسی مدرسه، 2، 4،، 118-136.
عابدی، ج. (1372). «خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن». پژوهشهای روانشناختی، شماره 1 و 2.
غباری بناب، ب؛ سهرابی، ف؛ خرمی مارکانی، ع؛ زمانپور، ع و راقبیان، ر. (1394). تدوین مبانی نظری و طراحی مقیاس هوش معنوی. طرح پژوهشی دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
کاظمی، ف؛ نادری، ح؛هاشمی، س و میکائیلی، ف. (1395). «محیط اجتماعی و خلاقیت: بررسی تأثیر جوّ دانشگاه بر پیشرفت خلاقانة دانشجویان». پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 4، 6، 22.
کمالجو، ع؛ نریمانی، م؛ عطادخت، ا؛ ابوالقاسمی، ع. (1395). «مدل علّی تأثیرات هوش معنوی و اخلاقی بر روابط فرازناشویی با واسطههای شبکههای مجازی و رضایت زناشویی». پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 4، 6، 24.
نجفی، م؛ سپیده، م و عرب خزائلی، ن. (1390). «چالشهای بازدارنده خلاقیت در مراکز پیش از دبستان شهر تهران از دیدگاه مربیان». مجموعهمقالات همایش خلاقیتشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
مقامع، ا؛ افروز، غ؛ سیف، س و حمیدی، م. (1396). «رابطة سن ورود به پایة اول با پیشرفت تحصیلی، سازشیافتگی اجتماعی و میزان خلاقیت در دانشآموزان پایههای دوم و پنجم ابتدائی، سوم راهنمایی و سوم متوسطة شهر تهران»، فصلنامة علمیپژوهشی خانواده و پژوهش، 5، 4، 17-1.
Akpan, M. U., Ojinnaka, N. C., & Ekanem, E. (2010). Behavioral Problems among School Children in Nigeria. South Africa Journal of Pediatrics, 16 (2): 50-55.
Ashoori, J., Azadmard, S. H., Jalil, A. S., & Moeini, K. M. (2014). A Prediction Model of Academic Achievement Based on Cognitive and Metacognitive Strategies: Achievement Goals Orientation and Spiritual Intelligence in Biology. Journal of School Psycology, 2 (4): 118-136.
Barclay, K., & Myrskylä, M. (2016). Advanced Maternal Age and Offspring Outcomes: Reproductive Aging and Counterbalancing Period Trends. Population and development review, 42 (1): 69-94.
Cisheng, W., Shah, M. S., Jamala, B., Aqeel, M., Ahmed, A., & Gul, M. (2017). The Moderating Role of Spiritual Intelligence on the Relationship between Emotional Intelligence and Identity Development in Adolescents. Foundation University Journal of Psychology, 1 (1): 78-103.
Cooney, J. M. (2016). Nature Or Nurture?: An Analysis of the Association Between Birth Order, Attachment, Need to Belong and Academic Achievement in College Students. PhD Theis, Sage Colleges.
Devi, R. K., Rajesh, N. V., & Devi, M. A. (2017). Study of Spiritual Intelligence and Adjustment among Arts and Science College Students. Journal of religion and health, 56 (3): 828-838.
Gajda, A., Karwowski, M., & Beghetto, R. A. (2017). Creativity and Academic Achievement: A Meta-Analysis. Journal of Educational Psychology, 109 (2): 269.
Gresham, F. M., & Elliott, S. N. (1990). Social skills rating system: Manual. American Guidance Service.
Hall, G. E., & DiPerna, J. C. (2017). Childhood Social Skills as Predictors of Middle School Academic Adjustment. The Journal of Early Adolescence, 37(6): 825-851.
Hotz, V. J., & Pantano, J. (2015). Strategic Parenting, Birth Order, and School Performance. Journal of population economics, 28 (4): 911-936.
Joshi, A. (2014). Study of Spiritual Intelligence and Emotional Intelligence Related Abilities of Teacher Trainees in Relation to their Gender and Some Socio Educational Factors.
Khan, R. M. S., Nawaz, K., Khan, R. M. S., Yaseen, S. (2018). Relationship between Birth Order, Personality and Academic Performance. Rawal Medical Journal, 43 (1): 39-44.
Liao, Y. H., Chen, Y. L., Chen, H. C., & Chang, Y. L. (2018). Infusing Creative Pedagogy into an English as a Foreign Language Classroom: Academic Achievement, Creativity, and Motivation. Thinking Skills and Creativity, 29: 21-223.
Louis, P. T., & Kumar, N. (2016). Does Birth Order and Academic Proficiency Influence Perfectionistic Self-Presentation among Undergraduate Engineering Students? A Descriptive Analysis. Indian Journal of [sychological Medicine, 38 (5): 424.
McNally, E., & Yuen, E. (2015). The Effects of Birth Order on Academic Success. The University of Tampa Institutional Reposity, 1 (1).
Molaei, S., SheikhiFini, A. A., & Rahmani, M. N. (2018). The Role of Creative Minds (Creativity) in the Process of Academic Achievement. Iranian Journal of Positive Psychology, 4 (1).
Nosrati, F., Rahiminejad, A., & Ghayoomi, N. A. (2018). The Relationship between Parental Attachment, Spiritual Intelligence and Gender with Psychological Well-Being in Gifted Students. Journal of School Psycology, 6 (4): 176-198.
Rastegar, M., & Fatemi, M. A. S. (2017). The Interplay of Self-Actualization, Creativity, Emotional Intelligence, Language and Academic Achievement in Gifted High School Students. International Journal of Psychology, 11(1).
Safari, H., Jenaabadi, H., Salmabadi, M., & Abasi, A. (2016). Prediction of Academic Aspiration Based on Spiritual Intelligence and Tenacity. Education Strategies in Medical Sciences, 8 (6): 7-12.
Sogolitappeh, F. N., Hedayat, A., Arjmand, M. R., & Khaledian, M. (2018). Investigate the Relationship between Spiritual Intelligence and Emotional Intelligence with Resilience in Undergraduate Students. International Letters of Social and Humanistic Sciences Submitted, 28: 10-18.
Sultan, S., Khan, M. A., & Kanwal, F. (2017). Spiritual Intelligence Linking to Leadership Effectiveness: Interceding Role of Personality Traits. PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 3 (2).
Wibrowski, C. R., Matthews, W. K., & Kitsantas, A. (2017). The Role of a Skills Learning Support Program on First-Generation College Students’ Self-Regulation, Mmotivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 19 (3): 317-332.
Yadav, M. (2017). Study of Academic Achievement of Senior Secondary School Students in Relation to their Emotional Intelligence Creativity and Family Relationship.