Identifying and explaining the disadvantages of the process of Identification in Iran's formal public education system with emphasis on Islamic-Iranian identity

Document Type : Research Paper

Author

Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran

Abstract

. The main question include What are Roles , tasks and basic directions of Education as Identifying institution. The study used a qualitative research And with The analytical and deductive method is Performed. The results show that two types of injuries can be identified; The first category is related to the field of education of Islamic-Iranian identity to learners, which includes a total of eighteen items, and the second category refers to the identity of the education system itself, which includes four items.
Cases such as lack of comprehensive reading and reproduction of components of the education system, lack of coordination of changes within the education system, lack of a clear idea of the Islamic-Iranian identification process and lack of proper completion of the internal processes of education related to the first category and lack of diversity of identities. Lack of comprehensiveness and independence of components, lack of internal compatibility of existing identity contexts

Keywords


باقری، خسرو، سجادیه، نرگس، و توسلی، طیبه (1394). رویکردها و روش‌های پژوهش در فلسفة تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پیدایی، میرمهرداد، و نوری، فیروز (1391). آسیب­شناسی آموزش کارکنان در سازمان­ها. تهران: انتشارات سیمای دانش.
ذاکری، مختار (1394). مفهوم­پردازی هویت و کاربرد آن در تعلیم و تربیت. رسالة دکتری، دانشگاه شیراز.
راستگو، سیدمحمود (1397). عوامل مؤثر در تحکیم و ارتقای هویت دینی دانش‌آموزان متوسطة دورة اول. پیشرفت­های نوین در روان‌شناسی، علوم تربیتی و آموزش ‌و پرورش، 2، 82-68.
سبحانی‌نژاد، مهدی، و امیری، زهرا (1394). چارچوب مفهومی هویت اسلامی-ایرانی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 3، 425-413.
علیخانی، علی‌اکبر (1383). مبانی نظری هویت و بحران هویت. تهران: پژوهشکدة علوم انسانی و اجتماعی.
محمودی، سیروس (1398). بررسی وضعیت مؤلفه­های هویت ملی در کتاب‌های درسی پایة دوازدهم. مطالعات ملی، 78، 76-61.
میربلوچ زهی، فاطمه (1398) . ارائة راهکارهای اجرایی برای تقویت هویت اسلامی­-ایرانی کودکان در مراکز پیش‌دبستانی. پیشرفت­های نوین در روان‌شناسی، علوم تربیتی و آموزش ‌و پرورش، 21، 74-64.
میرزاپور، سمیرا، زمانی‌مقدم، افسانه، و جعفری، پریوش (1398). کارکرد آموزش و پرورش در نهادینه­سازی هویت ملی دانش‌آموزان از منظر کارکنان مدارس. مطالعات ملی، 79، 74-53.
نادری، مریم (1397). تبیین مبانی فلسفی هویت اسلامی­ایرانی و آسیب­شناسی آن­. اندیشه­های نوین تربیتی، 14(3)، 25-7.
هانتینگتن، ساموئل (1384). چالش‌های هویت در آمریکا. ترجمة‌ محمدرضا گلشن و همکاران، تهران: مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی.
Maykut. P., & Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research. London: The Falmer press.
Miedima, R. (2016). Language, power and identity. Language Teaching, 45(2), 215- 233.
Paranjpe Anand, C. (2002). In search of identity. New York: Ahalsted press book.
Regina, K. M. A. (2017). An investigation of Jewish ethnic identity and identification and their psychological correlates for American Jewish. Master Thesis of Science, Ohio State University.
Roath, J., & Kelipart P. (2019). Identity Theory and Social Identity Theory. Social Phycology Quarterly, 163(3), 224-237.
Schneider, C. E. (2018). His running for normalcy, identity development, and the disability blues: An auto ethnography that explores one man’s quest to understand identity. Master Thesis of Arts. College of Education and Human Services of Ohio University.