افروسینی، کالیوا (1394). رویکردهای آموزشی و درمانی کودکان دارای اوتیسم. ترجمة علیاکبر ابراهیمی، چاپ اول، تهران: نشر نوشته.
انجمن اوتیسم ایرانیان (1394). راهنمای عملی آموزش به دانشآموزان دارای اوتیسم (آبی به رنگ اوتیسم1)/ چاپ اول، تهران: نشر مؤسسة انتشارات بعثت.
صفری، طیبه، خلیلی، زهرا، و همتیان، منصوره ( 1395). مبانی برنامهریزی آموزشی کودکان دارای اوتیسم (مرکز آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم اصفهان). چاپ اول، تهران: انتشارات یارمانا.
کاکاوند، علیرضا (1388). شناخت، آموزش و درمان اختلالهای طیف اوتیسم. چاپ اول، تهارن: انتشارات سرافراز.
ناصح، هما (1388). همراه با اوتیسم از تشخیص تا درمان. چاپ اول، تهران: ناشر دانژه.
AfsharI,
J. (2012). The effect of perceptual-motor training on attention in the children with autism spectrum disorders.
Research in Autism Spectrum Disorders,
6(4), 1331-1336.
Baran, M., Yilmaz, A., & Erbas, M. (2017). An approach to the design criteria of Autism Education Centers Diyarbakır Sample. Current Researches on Social Sciences, 7(3), 279-286.
Cook, W., R., & Des, B. E. (1994). A School for mainstreaming autistic children. Master Thesis of Architecture, Texas Tech University.
Kretzmann, M ., Shih, W., & Kasari, C. (2015). Improving Peer Engagement of Children with autism on the school playground: A randomized controlled trial. Behavior Therapy, 46(1), 20-28.
Magda, M. (2008). An architecture for Autism: concepts of design intervention for autistic user. International Journal of Architectural Research, 2(1), 189-211
Paron-wilds, A. J. (2013). Interior design for autism. NY: Willy.
Segall, M. J., & Campbell, J. M. (2014). Factors influencing the educational placement of students with autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum Disorders, 8, 31–43.
Stephenson, J., Petrina, N., & Carte, M.) 2014). The nature of friendship in children with autism spectrum disorders: A systematic Review.
Research in Autism Spectrum Disorders, 8(2), 111-126.