برجی، مسعود (1395). طراحی مدل ارزیابی عملکرد مدارس هوشمند با رویکرد کارت امتیازی متوازن: (مطالعة موردی: دبیرستان پسرانة تیزهوشان علامة حلّی11 تهران دورة دوم متوسطه)، پایاننامة کارشناسیارشد، رشتة مدیریت صنعتی- تولید). دانشگاه شاهد.
حسنی، رفیق، جمالی، اختر، تقیپور ظهیر، علی، و رهگذر، مهدی (1396). ساخت و تحلیل عاملی مدل اندازهگیری رتبهبندی مدارس متوسطة کشور. فصلنامة تحقیقات مدیریت آموزشی، 8(4)، 62-41.
خالصی، وحید (1389). آموزشوپرورش مترقی. ماهنامة رشد معلم، 28(8)، 32-30.
رحمانی، ابوالفضل (1392). ارزیابی عملکرد مدارس با مدل ترکیبی کارت امتیازی متوازن (BSC) و تحلیل پوششی دادههای بازهای (IDEA). کنفرانس بینالمللی مدیریت، چالشها و راهکارها، شیراز، 5 دی 1392.
زندی، فرزاد (1394). تدوین و اعتباریابی مدل ارزشیابی عملکرد و رتبهبندی مدارس ابتدایی استان کردستان. رسالة دکتری، رشتة سنجش و اندازهگیری آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، تهران.
شهریاریپور، رضا، نجفی، سمیرا، مرادی، فرشاد، امین بیددختی، علیاکبر، و ذوالفقاری، ابوالفضل (1395). ارائة مدلی از نقش تجربیات معنوی و هوش هیجانی بر تابآوری دانشجویان (مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه سمنان). مجلة فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 6(1)، 115-134.
صفری، حسین (1391). رویکرد جامع به سیستمهای اندازهگیری عملکرد. تهران: انتشارات مهربان.
صفری، محمود (1396). ارائة مدلی برای توسعة فرهنگ مثبتاندیشی آموزشی معلمان در مدارس شهر تهران. رسالة دکتری مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی.
صفری، محمود، سلیمانی، نادر، و جعفری، پریوش (1397). شناسایی عوامل توسعهدهندة فرهنگ کارآمدی جمعی در مدارس از دیدگاه خبرگان، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(33)، 24-1.
فلسفینژاد، محمدرضا، دلاور، علی، زندی، فرزاد، فرخی، نورعلی، و عباسپور، عباس (1396). شناسایی منابع و تجهیزات مؤثر در رتبهبندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(1)، 87-71.
نیکنامی، مصطفی، تقیپور ظهیر، علی، دلاور، علی، و غفاری مجلج، محمد (1388). طراحی و ارزیابی مدل علّی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران. فصلنامة رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 28-1.
هوی، وین، و میسکل، سیسیل (1397).
مدیریت آموزشی. ترجمة نادر سلیمانی، محمود صفری و سید مرتضی نظری، چاپهای سوم و چهارم، تهران: انتشارات سمت.
Badri, M. A., Qubaisi, A. A., Mohidat, J., & Dhaheri, H. A. (2017). An analytic hierarchy process for school quality and inspection: Model development and application. International Journal of Educational Management, 30(3), 437-459.
Egido Gálvez, I.,
Fernández Cruz, F. J., &
Fernández Díaz, M. J. (2016). Evaluation of the impact of quality management systems on school climate.
International Journal of Educational Management, 30(4), 474-492.
Neves, T., Pereira, M. J., & Nata, G. (2014). Head teacher perceptions of secondary school ranking: Their nature, media coverage and impact on schools and the educational arena. Education as Change, 10(2), 829- 926.
Sanborn, R., & Neary, C. (2014). Children at risk. Speaking out and driving change for children. Texas Public School Rankings Methodology, 22(1), 243-251.