اسدی، سعید و قبادی، الهام. (1391). «آموزش به سبک چندرسانهای و تأثیر آن بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری زبان انگلیسی». فصلنامة علمی پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران. سال 4، شمارههای 11 و 12، صص 9-17.
                                                                                                                اسدیان، سیروس. (1395). «پدیدارشناسی بعد عاطفی؛ عنصر مغفول برنامة درسی رشتة پرستاری». دوماهنامة راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، سال 9، شمارة 3، صص 163-175.
                                                                                                                اسمعیلزاده، تیمور و اللهکرمی، آزاد. (1394). «اجرای چندرسانهای فلسفه برای کودک (P4C) و بررسی تأثیر آن بر خردورزی دانشآموزان ابتدایی». تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 6، شمارة 2، 1-21.
                                                                                                                انارکی، ملیحه؛ ذوالفقاری فراهانی، رشید و حیدربیگی، جلال. (1391). «تأثیر خودگفتاری و دریافت بازخورد در افزایش سطح یادگیری مهارتهای حرکتی دانشجویان رشتة مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی رودهن». فصلنامة تحقیقات مدیریت آموزشی، سال 4، شمارة 2، پیاپی 14، صص 145-159.
                                                                                                                پوردهاقانی، علیقاسم و نصر اصفهانی، رضا. (1390). «رویکرد معنوی و برنامهریزی درسی». پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال 19، شمارة 13، صص 71-92.
                                                                                                                جعفرخانی، فاطمه. (1388). تأثیر چندرسانهای بر یادگیری و یادداری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کمبینا پایة سوم مقطع راهنمایی. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
                                                                                                                ذوفن، شهناز. ( 1392 ). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش. تهران: سمت.
                                                                                                                زارع، محمد؛ ساریخانی، راحله؛ ساریخانی، احسان و بابازاده، مجید. (1394). «بررسی تأثیر استفاده از چندرسانهای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی»، مقالة اصیل باشگاه پژوهشگران جوان، دورة 6، شمارة 1، 32-36.
                                                                                                                زارع بیدکی، معصومه. (1394). «بررسی تأثیر آموزش آداب و حکمت و اسرار نماز به شیوة چندرسانهای بر التزام نماز در دانشآموزان تازهمتکلف در سال تحصیلی 93-94». اولین همایش ملی تربیت دینی، راهی به سوی تعالی.
                                                                                                                زارعی زوارکی، اسماعیل و جعفرخانی، فاطمه (1388). «چندرسانهای آموزشی و نقش آن در آموزش ویژه». مجلة         تعلیموتربیت استثنایی، شمارة 98 و 99، صص 22-30.
                                                                                                                زارعی زوارکی، اسماعیل و غریبی، فرزانه. (1391). «تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی پایة چهارم شهر اراک». فصلنامة روانشناسی افراد استثنایی، سال 2، شمارة 5، صص 1-19.
                                                                                                                شعبانی، حسن. (1389). مهارتهای آموزشی، روشها و فنون تدریس. تهران: سمت.
                                                                                                                شیرمحمدی، م؛ چهاردولی، م و زرگری، ح. (1390). مقدمهای بر چندرسانهای. همدان: نشر دانشجو.
                                                                                                                صالحیزاده، مریم و اسدی، سعید. (1392). «تأثیر آموزش چندرسانهای». رشد آموزش جغرافیا. شمارة 103.
                                                                                                                صفری، یحیی؛ عزیزی، کیوان؛ محمدی گلینی، اسلام و یوسفپور، نسرین. (1395). «ارتقای سطح انگیزش پیشرفت دروس زبان انگلیسی و عربی با استفاده از روش آموزش چندرسانهای». 
فصلنامة علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 
دورة 9، شمارة 33، صص 123- 135.
                                                                                                                 عابدی، زهره. (1391). «بهرهگیری از رسانهها در آموزش». تهران: رشد تکنولوژی آموزشی، 28(1).
                                                                                                                علیزاده، مژده و علوی، سیدحمیدرضا. (1394). «بررسی محتوای کتاب هدیههای آسمانی مقطع سوم ابتدایی از منظر اصول انتخاب محتوای آموزشی در قرآن کریم». اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال 7، شمارة 1، پیاپی 13، صص 71-90.
                                                                                                                قائمی، علی. (1389). نمازدردورانکودکی:مجموعهسخنرانیهاینمازوتربیت(دفتردوم)، تهران: ستاد اقامه نماز، صص 101-117.
                                                                                                                کریمی، فرهاد (1393). «چندرسانهایها عامل تغییر محیطهای آموزشی». تهران: رشد تکنولوژی آموزشی.
                                                                                                                مرادی، رحیم و شریفی درآمدی، پرویز. (1393). «اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای (عملکرد) اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوای پایة دوم راهنمایی». مجلة علمی پژوهشی پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، سال 4، شمارة 2، صص 131-144.
                                                                                                                مشایخ، فریده. (1383). دیدگاههای نو در برنامهریزی آموزشی. تهران: سمت.
                                                                                                                موسوی، سید حسن. (1391). «نماز، چیستی و چرایی». دفتر نشر معارف، سال 3.
                                                                                                                موسوی ، فرانک و حسینی ، سیده ندا (1394). اصول تهیة برنامههای آموزشی. کرمانشاه: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
                                                                                                                یارمحمدیان، محمدحسین. (1386). اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادوارة کتاب.
                                                                                                                 
                                                                                                                Boone, R., Higgins, K. (1993). Hypermedia Basal Readers: Three Years of School-Based Research. Journal of special education technology, 12: 86-106.
                                                                                                                Keppell, M. (2009). Optimizing Instructional Design-Subject Matter Expert Communication in the Design & Development of Online & Multimedia projects Communications of the ACM. Available at: 
http://pppjj.usm.my/mojit/.
                                                                                                                 Kirankumar K.S. (2011). Teaching Grammar through Multimedia to Rural Secondary School Students. Indian Streems Research Journal, 1 (5): 5-8.
                                                                                                                Lewis, R. (1998). Reading Software for Students in General Education Classrooms. Upper Saddle River. NJ: Merrill/Prentic Hall.
                                                                                                                Najjar, L. J. (1996). Multimedia Information and Learning. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, (5): 129-150.
                                                                                                                Plass, J. L., Heidig, S., Hayward, E. O., Homer, B. D., & Enjoon, U. M. (2014). Emotional Design in Multimedia Learning: Effects of Shape and Color on Affectand lLearning. Learning and Instruction. (29): 128- 140.
                                                                                                                Wiebe, E., & Annetta, L. (2008). Influences on Visual Attentional Distribution in Multimedia Instruction. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 17: 277-259.