اسکندری، فرزاد، و صالحی، مهدی (1388). بررسی تأثیر مطابقت میان سبکهای تدریس و یادگیری بر عملکرد درسی دانشجویان (مطالعة موردی: دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه کردستان). تحقیقات اقتصاد و توسعة کشاورزی ایران، 2(2)، 42-25.
امیر افشاری، مهرداد (1380). بررسی رابطة پیشرفت تحصیلی با انگیزش پیشرفت ومنبع کنترل در دانشآموزان شاهد سال سوم راهنمایی. پایاننامة کارشناسیارشد، رشتة روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات.
بیابانگرد، اسماعیل (1384). رابطة میان عزتنفس، انگیزة پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای تهران. مطالعات روانشناختی، 1(4 و 5)، 144-131.
حسینی لرگانی، سیده مریم، و سیف، علیاکبر (1380). مقایسة سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت، مقاطع تحصیلی و رشتة تحصیلی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 7(19)، 114-93.
حسینی لرگانی، مریم (1377). مقایسة سبکهای یادگیری دانشجویان کارشناسی و کارشناسیارشد و دکتری زن و مرد قوی و ضعیف سه رشتة علوم انسانی-پزشکی و فنی- مهندسی دانشگاههای تهران. پایاننامة کارشناسیارشد. تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
خسروی، علیاکبر (1389). رابطة بین سبکهای تفکر با سبک ادراکی، سبک مفهومی و سبک یادگیری دانشآموزان. تحقیقات روانشناسی، 2(5)، 94-78.
دارابی، جواد (1380). بررسی رابطة بین منبع کنترل و انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم متوسطة شهرساری. تعلیم وتربیت، 3(67)، 40-25.
رضویان شاد، مرتضی (1384). رابطة هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه تبریز، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
ساعی، رحیم (1377). بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکدههای کشاورزی و ارائة رهیافت مناسب آموزش. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
سرچمی، رامین، و حسینی، سید مسعود (1383). رابطة سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین. مجلة علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 8(1)، 67-64.
شاهسونی، زهرا (1380). بررسی رابطة بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دورة متوسطه. طرح پژوهشی، سازمان آموزش و پرورش.
صفری، یحیی، و بذرافشان، آذر (1388). بررسی رابطة سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطة در درس زبان انگلیسی شهر شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4)، 30-17.
صفیوند، فرهاد (1385). بررسی رابطة سبکهای یادگیری و راهبردهای شناختی با انگیزة پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکز. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکز.
عباباف، زهرا (1387). مقایسة استراتژیهای یادگیری دانشآموزان قوی و ضعیف دورة دبیرستان مناطق 4، 2، 11 شهر تهران. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبائیی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
غلامعلی لواسانی، مسعود، کیوانزاده، محمد، و کیوانزاده، هدیه (1386). رابطة فعالیت تحصیلی، انگیزة پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی و علوم تربیتی، 37(1)، 123-99.
قاسمی، نوشاد، و احدی، حسن (1382). بررسی روند رشد مهارتهای حل مسئله و راهبردهای فراشناختی کودکان 3 تا 11 سال. دانش و پژوهش در روانشناسی، 5(15)، 39-60.
محمداسماعیل، الهه، و حیدرعلی، هومن (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. کودکان استثنایی، 2(4)، 332-323.
معیاری، اعظم، صبوری کاشانی، احمد، قریب، میترا، و بیگلرخانی، مهدی (1387). مقایسة سبکهای یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشتة پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(2)، 118-110.
ملکی، بهرام (1384). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر افزایش یادگیری و یادداری متون مختلف. تازههای علوم شناختی، 7(3)، 50-42.
منصوری، نغمه (1379). بررسی ارتباط ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامة کارشناسیارشد، رشتة روانشناسی تربیتی، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهراء.
منوچهری اردستانی، فاطمه، مهدیپور، منیره، و نسیمیفر، نجمه (1390). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان حساب نارسایی چهارم و پنجم دبستان شهر تهران. اولین همایش ملی یافتههای شناختی در تعلیم و تربیت. دانشگاه فردوسی مشهد، 2 و 3 آذر.
همایونی، علیرضا، و عبداللهی، محمدحسین (1382). بررسی رابطة بین سبکهای یادگیری و سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی، 7(2)، 197-179.
ورزدار، زیبا (1388). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایة اول راهنمایی در درس ریاضی شهرستان اسلامشهر. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
یزدی، سیده منوره (1388). بررسی و مقایسة شیوهها و سبکهای یادگیری دانشجویان دانشکدههای مختلف دانشگاه الزهرا (راهکاری بهمنظور شناسایی مسیر حرفهای). اندیشههای نوین تربیتی، 5(2)، 145-123.
Amir, R., & Jelasas, Z. M. (2010). Teaching and learning styles in higher education institutions: Do they match?. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7(3), 680-684.
Chaffee, D. (1999). Computer pen pals: Writing activities for students of foreign languages. Canadian Modern Language Review, 56(2), 351-354.
Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering education, 78(7), 674-681.
Grasha, A. F., & Riechmann, S. W. (2006). A rational approach to developing and assessing the construct validity of a student learning styles instrument. Psychology, 87, 213-223.
Grigorenko, E. L., & Sternberg, R. J. (1995). Styles of thinking in the school. High Ability, 6(2), 201-219.
Ismail, A., Hussain, R. M. R., & Jamaluddin, S. (2010). Assessment of students' learning styles preferences in the faculty of science, Tishreen University, Syria. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4087-4091.
Kang, S. (1999). Learning styles: Implications for ESL/EFL instruction. In English Teaching Forum, 37(4), 6-11.
Kolb, D. A. (1971). Individual learning styles and the learning process. MIT.
Kolb, D. A., & Wolfe, D. M. (1981). Professional education and career development: A cross sectional study of adaptive competencies in experiential learning. Lifelong Learning and Adult Development Project. Final Report.
Milbourne, L. (2003). Encouraging girls in science and math. The Eric Review K-8 Science and Mathematics Education, 6(2), 45-47.
Murray, H. A. (1983). Exploration in personality. New York: Oxford University Press.
Othman, N., & Amiruddin, M. H. (2010). Different perspectives of learning styles from VARK model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 652-660.
Reeder, C. M. (2010). The role of trait achievement motivation and ability in predicting academic performance trajectories. Doctoral Dissertation, Michigan State University.
Tulbure, C. (2011). Do different learning styles require differentiated teaching strategies? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 11, 155-159.
Valenta, A., Therriault, D., Dieter, M., & Mrtek, R. (2001). Identifying student attitudes and learning styles in distance education. Asynchronous Learning Networks. 5(2), 111-127.
Willcoxson, L., & Prosser, M. (1996). Kolb's Learning Style Inventory (1985): review and further study of validity and reliability. Educational Psychology, 66(2), 247-257.
Yazicilar, Ö., & Güven, B. (2009). The effects of learning style activities on academic achievement, attitudes and recall level. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2578-2583.
Zhang, L. F. (2001). Do styles of thinking matter among Hong Kong secondary school students?. Personality and Individual differences, 29, 841-856.
Zhang, L. F. (2010). Further investigating thinking styles and psychosocial development in the Chinese higher education context. Learning and Individual Differences, 20(6), 593-603.
Zhang, L., & Sternberg, R. J. (1998). Thinking styles, abilities, and academic achievement among Hong Kong university students. Educational Research Journal, 7(3), 325-338.