ابراهیمی مقدم، حسین، هدایتی، بیتا، و هدایتی، رعنا (۱۳۹۴). بررسی رابطة افسردگی و اهمالکاری با خرده مقیاسهای سازگاری در دختران دبیرستانی، کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، مؤسسة مدیران ایدهپرداز پایتخت ایلیا.
احیاکننده، منیژه، یوسفی، فریده، و خرمائی، فرهاد (1396). پیشبینی سازگاری دانشجویان با دانشگاه براساس ویژگیهای شخصیتی و هدفگرایی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 14(26)، 36-1.
امانی، رزیتا، اعتمادی، عذرا، فاتحیزاده، مریم، و بهرامی، فاطمه (1391). رابطة میان سبکهای دلبستگی و سازگاری اجتماعی. روانشناسی بالینی و شخصیت، 19(6)، 27-15.
باقرزاده نیمچاهی، صفورا، حسینی طبقدهی، سیده لیلا، و حافظیان، مریم (1397). رابطة خودآگاهی و یادگیری خودتنظیمی با سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر دورة متوسطة. مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(30)،50-29.
بیرامی، منصور، محمدی، نادر، و خانی، منیژه (1393). رابطة سازگاری(AISS) با تعللورزی تحصیلی دانشآموزان در مقطع متوسطه، کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، تهران، مؤسسة مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
جوکار، بهرام، و دلاورپور، محمدآقا (1386). رابطة تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، 3(3 و 4)، 80-61.
خانخانیزاده، هنگامه، و باقری، سحر (1391). اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 2(1)، 53-43.
دلشاد، محمد، و حسینچاری، مسعود (1392). پنج عامل بزرگ شخصیت و تعللورزی آموزشی در دانشجویان. شخصیت و تفاوتهای فردی، 2(3)، 32-17.
رشیدکلویر، حجتالله، قاسمینژاد، محمدعلی، بشرپور، سجاد، عبدی، عالیه، و میرجعفرزاده، سارا (1398). نقش ویژگیهای معماری محیط و دلبستگی به مکان تحصیل در پیشبینی سازگاری اجتماعی دانشآموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(35)، 106-83.
رضایی، زینب، و یوسفی، فریده (1397). رابطة بین پنج عامل بزرگ شخصیت و بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای عاطفة مثبت و منفی. روشها و مدلهای روانشناختی، 9(34)، 158-131.
زادهمحمدی، علی، احمدآبادی، زهره، و ملکی، قیصر (1390). رابطة عوامل شخصیت با گرایش به خشونت: نقش میانجیگر پایگاههای هویت. روانشناسی کاربردی، 5(1)، 40-24.
سینها، ای، کی. بی و سینگ، آر. بی (۱377). راهنمای پرسشنامة سازگاری دانشآموزان دبیرستانی. ترجمة ابوالفضل کرمی، تهران: مؤسسة روان تجهیز سینا.
گزیدری، ابراهیم، غلامعلی لواسانی، مسعود، و اژهای، جواد (1394). رابطة هدایت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانشآموزان. روانشناسی، 19(4)، 363-346.
محسنزاده، فرشاد، جهانبخشی، زهرا، کشاورز افشار، حسین، افطاری، شکوه، و گودرزی، رضا (1395). نقش ترس از شکست و ویژگیهای شخصیتی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 5(2)، 108-95.
نصرتآبادی، مسعود، جوشنلو، محسن، و جعفری کندوان، غلامرضا (1385). بررسی پایایی و روایی پرسشنامة پنجعاملی شخصیت (BFI) در دانشجویان. روانشناسی و علوم تربیتی، 5، 148-123.
نصری، صادق، دماوندی، محمدابراهیم، و عاشوری، اکرم (1393). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی و سبکهای هویت و تعهد. شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(4)، 17-1.
Bashir, L., & Gupta, S. (2019). A deeper look into the relationship between academic procrastination and academic performance among university students. Research Guru, 12(3). 531-542.
Bogg, T., & Vo, P. T. (2014). Openness, neuroticism, conscientiousness, and family health and aging concerns interact in the prediction of health-related Internet searches in a representative US sample. Frontiers in Psychology, 5(370):1-10.
Brothen, J. L., & Wambach, M. A. (2001). An analysis of the contribution of the factors of personality to variance in academic procrastination. Personality and Individual Differences, 18(1), 127-133.
Ferrari J. R., O’Callaghan, J., & Newbegin, I. (2005). Prevalence of procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: Arousal and avoidance delays in adults. North American Journal of Psychology, 7: 1–6.
Hussain, I., & Sultan, S. (2010). Analysis of procrastination among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1897–1904.
Ishak, N. A., daitawi, M. T., Ibrahim, Y. S., & Mustafa, F. T. (2011). Moderating effect of genderand age on the relationship between emotional intelligence with social and academic adjustment among first year university students. Psychological Studies, 3(1), 78-89.
Jensen, M. (2015). Personality traits, learning and academic achievements. Education and Learning, 4(4), 91-118.
John, O. P., & Srivastava, S. (1999). The Big Five trait taxonomy: History, measurement, and theoretical perspectives. In L. A. Pervin, & O. P. John (Eds.), Handbook of personality: Theory and research (2nd ed., pp. 102-138), New York: Guilford.
Kagan, M., Çakir, O., Ilhan, T., & Kandemir, M. (2010). The explanation of the academic procrastination behavior of university students with perfectionism, obsessive – compulsive and five factor personality traits. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2121–2125.
Karatas, H., & Bademcioglu, M. (2015). The explanation of the academic procrastination behaviour of pre-service teachers with five factor personality traits. Research in Teacher Education, 6(2), 11-25.
Karatas, K. (2015). Correlation among academic procrastination, personality traits, and academic achievement. Anthropologist, 20(1 & 2), 243-255.
Kim, S., Fernandez, S., & Terrier, L. (2017). Procrastination, personality traits, and academic performance: When active and passive procrastination tell a different story. Personality and Individual Differences, 108, 154–157.
Krause, K., & Freund, A. M. (2014). Delay or procrastination – A comparison of self- report and behavioral measures of procrastination and their impact on affective well-being. Personality and Individual Differences, 63, 75- 80.
Kurtovic, A., Vrdoljak, G., & Idzanovic, A. (2019). Predicting procrastination: The role of academic achievement, self-efficacy and Perfectionism. Educational Psychology, 8(1), 1-26.
Laverdière, O., Morin, A. J. S., St-Hilaire, F. (2013). Factor structure and measurement invariance of a short measure of the Big Five personality traits. Personality and Individual Differences, 55, 739–743.
Milgram, N., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional task avoidant procrastination. Personality, 14, 141–156.
Mohammadipour, M., & Rahmati, F. (2016). The predictive role of social adjustment, academic, procrastination and academic hope in the high school students’ academic burnout Education,1(1), 35-45.
Ojo, A. A. (2019). The impact of procrastination on students’ academic performance in secondary schools. Sociology and Anthropology Research, 5(1), 17-22.
Ozer B. U., Saçkes, M., & Tuckman, B. W. (2013). Psychometric properties of the Tuckman Procrastination Scale in a Turkish sample. Psychological Reports, 113(3), 874-884.
Özer, A., & Altun, E. (2011). The reasons for academic procrastination among university student. Journal of the Faculty of Education, 11(21), 45-72.
Punia, S., & Sangwan, S. (2011). Emotional intelligence and social adaptation of school children. Psychology, 2(2), 83-87.
Quirk, S. E. (2015). Personality disorder and population mental health. The Lancet Psychiatry, 2(3), 201-212.
Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Counseling Psychology, 33, 387-394.
Sandhya, M. S., & Gopinath, T. (2019). The relationship study of Big Five Model of personality and procrastination among young adults. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 24(8), 44-55.
Savithri, J. J. (2014). Interactive effect of academic procrastination and academic performance on life satisfaction. Science and Research (IJSR), 3(3). 377-381.
Shalini, G. N. (2019). Impact of procrastination and time-management on academic stress among undergraduate nursing students: A cross sectional study. Caring Sciences,12(3), 1480-1486.
Sinha, S. (2010). Adjustment and mental health problem in prisoners. Indian Psychiatry Journal, 19(2), 101–104.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Counseling Psychology, 31(4), 503-509.
Specter, M., & Ferrari, J. (2000). Time orientations of procrastinators: Focusing on the past, present, or future? Social Behavior & Personality, 15(5), 197-202.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quint essential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133, 65-94.
Steel, P., Klingsieck, K. B. (2016). Academic procrastination: psychological antecedents revisited. Australian Psychologist, 51(1), 36–46.
Topman, R. M., Kruise, D., & Beijne, S. (2004). Digital coaching of procrastination in an academic setting. In H.C. Schouwenburg, C. H. LAY. T. A. Pychyl, & J .R., & Ferrati, J. R (eds.), Counseling Procrastinators in Acadimic Setting . Washington D.C.
Yazıcı, H., & Bulut, R. (2015). Investigation into the Academic Procrastination of Teacher Candidates’ Social Studies with Regard to their Personality Traits1. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2270-2277.