بابایی، زهرا، حسنی، جعفر، و محمدخانی، شهرام (1391). تأثیرآموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسة افراد مبتلا به سوء مصرف مواد. روانشناسی بالینی، 3(15)، 41-33.
بدری گرگری، رحیم، مصرآبادی، جواد، پلنگی، مریم، و فتحی، رحیمه (1391). ساختار عاملی پرسشنامة فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی در دانشآموزان متوسطه. اندازهگیری تربیتی، 31، 180-163.
جوکار، بهرام، و دلاورپور، محمدآقا (1386). رابطة تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، 3(4-3)، 80-61.
زارع، محبوبه،آقازیارتی، علی، ملکشیخی، سمیه، و شریفی، مسعود (1396). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی در مقایسه با تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان نوجوان دچار اختلال کاستی توجه/فزونکنشی. روانشناسی کاربردی، زودآیند، 12(2)، 47-39.
صالحی، اعظم، باغبان، ایران، بهرامی، فاطمه، و احمدی، سید احمد (1391). بررسی میزان اثربخشی دو روش آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل فرایند گراس و رفتار درمانی دیالکتیک بر علائم مشکلات هیجانی دانشجویان. تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 142، 54-49.
عشورنژاد، فاطمه (1395). اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر افزایش تابآوری و دلمشغولیهای تحصیلی در دانشآموزان دختر نوجوان. روانشناسی کاربردی، 10(40)، 521-501.
فضیلتپور، مسعود، انجمشعاع، محمدرئوف، و صفاری، محمدرضا (1396). بیشفعالی/ کمبود توجه و اعتیاد به مواد مخدر: نقش میانجیگری ذهنآگاهی. مطالعات روانشناختی، 13(1)، 117-102.
کارگر، عرفانه (1393). ارتباط تعارض کار– خانواده و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. پایاننامه کارشناسیارشد تربیت معلم، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
نریمانی، محمد، آریاپوران، سعید، ابوالقاسمی، عباس، و احدی، بتول (1389). مقایسة اثربخشی آموزشهای ذهنآگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت روان جانبازان شیمیایی. روان شناسی بالینی، 2(4)، 72-61.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30, 217-237.
Berking, M., Orth, U., Wupperman, P., Meier, L. L., & Caspar, F. (2008). Prospective effects of emotion-regulation skills on emotional adjustment. Counseling Psychology, 55(4), 485-494.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Personality and Social Psychology, 84(4), 822-848.
Coleman, J. S. (2018). Parents, their children, and schools. New York: Taylor & Francis.
Dane, E. (2010). Paying attention to mindfulness and its effects on task performance in the workplace. Management, 20(10), 1-22.
Daya, Z., & Hearn, H. H. (2018). Mindfulness interventions in medical education: A systematic review of their impact on medical student stress, depression, fatigue and burnout. Medical Teacher, 40(2), 146-153.
Dimeff, L. A., & Koerner, K. (2007). Dialectical behavior therapy in clinical practice. New York: Guilford Press.
Edossa, A. K., Schroeders, U., & Weinert, S. (2018). The development of emotional and behavioral self-regulation and their effects on academic achievement in childhood. Behavioral Development, 42(2), 192-202.
Farb, N., Anderson, A., Ravindran, A., Hawley, L., Irving, J., Mancuso, E., & Segal, Z. V. (2018). Prevention of relapse/recurrence in major depressive disorder with either mindfulness-based cognitive therapy or cognitive therapy. Consulting and Clinical Psychology, 86(2), 200-204.
Gareau, A., Chamandy, M., Kljajic, K., & Gaudreau, P. (2018). The detrimental effect of academic procrastination on subsequent grades: The mediating role of coping over and above past achievement and working memory capacity. Anxiety Stress Coping, 32(2), 141–154.
Greenberg, L. S., Warwar, S. H., & Malcolm, W. M. (2008). Differential effects of emotion focused therapy and psycho-education in facilitating forgiveness and letting go of emotional injuries. Counseling Psychology, 55(2), 185-196.
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2018). “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Academic Procrastination in Academic Communities, 46(2), 143-157.
Howell, A. J., & Buro, K. (2010). Relations among mindfulness, achievement-related self-regulation, and achievement emotions. Journal of Happiness Studies, 12(6), 1007-1022.
Inwood, E., & Ferrari, M. (2018). Mechanisms of change in the relationship between self-compassion, emotion regulation, and mental Health: A systematic review. Applied Psychology: Health and Well-Being, 10(2), 372-393.
Kim, B., Jee, S., Lee, J., An, S., & Lee, S. M. (2018). Relationships between social support and student burnout: A meta-analytic approach. Stress and Health, 34(1), 372-384.
Kim, B., Lee, S., Kim, Y. W., Choi, T. K., Yook, K., Yook, K. (2010). Effectiveness of a mindfulness-based cognitive therapy program as an adjunct to pharmacotherapy in patients with panic disorder. Anxiety Disorders, 4, 590-595.
Lee, M. Y., & Lee, S. M. (2018). The effects of psychological maladjustments on predicting developmental trajectories of academic burnout. School Psychology International, 39(3), 217-233.
Lee, S. J., Choi, Y. J., & Chae, H. (2017). The effects of personality traits on academic burnout in Korean medical students. Article Integrative Medicine Research, 6(2), 207-213.
Logan, K., Lopez, S., Nagley, A., Metzler, G., & McKenna, R. (2018). Composed for a reason: Emotional self-regulation and the power of purpose and potential. Poster Presented at Society for Industrial and Organizational Psychology, Chicago, IL, April 2018.
Mason, J., Mason, A., Shaw, I., & Adams, G. G. (2018). Outcomes of mindfulness-based stress reduction and mindfulness-based cognitive therapy in adults with diabetes: a systematic review. Journal of Diabetes and Treatment, 2, 2574-2589.
Pearman, F. A. (2018). Gentrification and academic achievement: A review of recent research. Review of Educational Research, 14(3), 117-128.
Ratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and deregulation: Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Psychopathology and Behavioral Assessment, 26, 41-54.
Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E., & Nurmi, E. J. (2009). School-Burnout Inventory (SBI): Reliability and validity. European Psychologist, 25, 48-57.
Shankland, R., Kotsou, I., Vallet, F., Bouteyre, E., Dantzer, C., & Leys, C. (2018). Burnout in university students: the mediating role of sense of coherence on the relationship between daily hassles and burnout. Higher Education, 8, 107-119.
Sirois, F. M., & Tosti, N. (2012). Lost in the moment? An investigation of procrastination, mindfulness, and well-being. Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 30(4), 237-248.
Smyth, J. M., & Arigo, D. (2009). Recent evidence supports emotion-regulation interventions for improving health in at-risk and clinical populations. Current Opinion Psychiatry, 22(2), 205-210.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Counseling Psychology, 31(4), 503-509.
Tice, D. M., & Bratslavsky, E. (2000). Giving in to Feel Good: The Place of Emotion Regulation in the Context of General Self-control. Psychological Inquiry, 11, 149-159.
Williams, J. G., Stark, S. K., & Foster, E. E. (2008). Start today or the very last day? The relationships among self-compassion, motivation, and procrastination. Psychology Research, 4, 37-44.