افراخته، حسن (1395). تحول جغرافیا به عنوان علمی میانرشتهای. مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، (8)2، 132- 119.
چوبینه، مهدی (1376). آموزش جغرافیا، راهی نو با مشکلاتی بسیار. رشد آموزش جغرافیا، 4، 46-43.
سحرخیز، علی، صفری، احمدرضا، نبوی، سید صادق، و اجاقلو، کمال و همکاران (1396). روایتی از کیفیت دانشگاه فرهنگیان، کارنامۀ 96-1392. تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
شریفزاده، فتاح (1390). ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعة علمی و اجتماعی کشور: پژوهشی دربارة دورة کارشناسی رشتة مدیریت دولتی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 2(1)، 112-79.
شریفی نجفآبادی، رسول (1397الف). مقایسۀ تطبیقی برنامههای درسی تربیت معلم قدیم با دانشگاه فرهنگیان.رشد آموزش جغرافیا، 121، 55-49.
شریفی نجفآبادی، رسول (1397ب). آموزش جغرافیا در مدارس ایرانی خارج از کشور. رشد آموزش جغرافیا، 120، 26-22.
علیزاده، امید (1396). آسیبشناسی نظام آموزش عالی ایران در چارچوب حفرههای حکومت. پایاننامة کارشناسیارشد جغرافیای سیاسی، دانشکدة جغرافیا، دانشگاه تهران.
فراستخواه، مقصود (1391). برنامهریزی آموزش عالی و چالشهای میانرشتهایشدن. مطالعات برنامهریزی آموزشی، 1(1)، 79- 55.
قارون، معصومه (1393). سیاستهای گسترش آموزش عالی در سالهای اخیر: توسعۀ ظرفیت یا اتلاف منابع؟. فرایند توسعه و مدیریت، 27(2)، 28-3.
کتابی، محمود (1379). بررسی و تحلیل برخی شاخصهای آموزش عالی در مورد دانشگاه اصفهان. مطالعات و پژوهشهای دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، شمارههای20 و 21، 90-65.
کریمی، صدیقه، نصر، احمدرضا، و شریف، مصطفی (1393). الزامات و چالشهای طراحی برنامة درسی آموزش عالی با رویکرد جامعۀ یادگیری. مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 4(8)، 126- 89.
مرادی، صباح (1383). آسیبشناسی آموزش جغرافیا.
رشد آموزش جغرافیا، 68، 9-3.
Estives, M. (2015). Citizenship education- what geography teachers think on the subject and how they are involved?. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191(2), 447-451.
Lambert, D., & Morgan, J. M. (2010). Teaching geography 11-18 a conceptual approach. Open University Press.
Reinfried, R., & Hertig, Ph. (2013). Geographical education: How human- environment-society processes work. Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS) & www.geoeduc.ch › files_publi (pp. 1-21).
Sergeren, A. (2012). Mapping geographical education in Canada: Elementary and secondary curriculum across Canada. Review of International Geographical Education, 2(1), 118-137.