ایرانزاده، سلیمان، و بابایی هروی، صادق (1392). توانمندسازی کارکنان در سازمانهای نوین. چاپ دوم ، تبریز: فروزش.
پایداری، ایوب، حقیقی، محمدعلی، و جعفری، محمدرضا ( 1396). توانمندسازی (سازمان، مدیران و کارکنان). چاپ اول، تهران: ترمه.
تاتاری، محسن، تاجیک، فاطمه، و تاتاری، فهیمه (1395). ارزیابی و مطالعة جایگاه برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان (تحلیلی انتقادی برشکاف میان نظریه تا عمل). نخستین همایش کشوری کارورزی (پلی ارتباط دانشگاه و مدرسه)، مشهد، پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، بهار1395.
حاجیزاده، ابراهیم، و اصغری، محمد (1390). روشهای و تحلیلهای آماری با نگاه به روش تحقیق در علوم زیستی و بهداشتی. تهران: جهاد دانشگاهی.
خدیوی، اسداله، سیدکلان، سید محمد، حسنپور، توفیق، احمدی، حسن، و ترهباری، حافظ (1397). بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و تدریس در دانشگاه فرهنگیان. آموزش و ارزشیابی، 11(42)، 185-161
خروشی، پوران، نصر، احمدرضا، میرشاه جعفری، سید ابراهیم، و موسیپور، نعمتالله (13۹4). تبیین شایستگیهای معلم طراز جمهوری اسلامی ایران براساس اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش. مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظامهای دانشگاهی، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
خنیفر، حسین، و مسلمی، ناهید (1397). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. چاپ دوم، تهران: انتشارات نگاه دانش.
سبحانینژاد، مهدی، و تژدان، امیررضا (1394). تبیین چارچوب صلاحیتهای حرفهای مربیان و استادکاران آموزش فنی و حرفهای. مطالعات برنامهریزی آموزشی، 4(8)، 88-63.
صادقی، حسین (1396). توانمندسازی؛ مقدمة حرفهایشدن. روزنامة شرق، شمارة 289.
کریمی، فریبا (1387). مطالعة صلاحیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی»، رهبری و مدیریت آموزشی، 2(4)، 166-151.
کیانی، غلامرضا، و عسکری متین، سجاد (1397). الگوی معیار صلاحیت حرفهای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران، مجموعه مقالات همایش بینالمللی و دوازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. تهران: دانشگاه الزهراء.
محمدی، محمود (1395). شناسایی عوامل مؤثر بر توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران براساس نظر کاراکوک. نخبگان علوم و مهندسی، 1(2)، 19-1.
مرتضویزاده، سید حشمتالله، و نصر اصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی. پژوهشهای تربیتی، 4(34)، 74-60.
ملایینژاد، اعظم، و ذکاوتی، علی (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامة درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران. نوآوریهای آموزشی، 7(26)، 62-35.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامة درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. نظریه و عمل در برنامة درسی، 1(1)، 26-5.
موسیپور، نعمتالله، و احمدی، آمنه (1393). پیشنویس طراحی کلان (معماری). برنامة درسی تربیتمعلم، ویراست پانزدهم، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
نیازآذری، کیومرث (1390). سیاستگذاری و فرایند خطمشی عمومی در نظام آموزشی. چاپ اول، قائمشهر: نشر مهرالنبی.
نیازآذری، کیومرث، تقوایی یزدی، مریم، و نیازآذری، مرضیه (1393). نظریههای سازمان و مدیریت در هزارة سوم. چاپ دوم، قائمشهر: نشر مهرالنبی.
نیستانی، محمدرضا (1391). برنامهریزی آموزشی: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح یک واحد آموزشی (مدرسه، دانشگاه، آموزش مجازی). اصفهان: آموخته.
Arsenijević, J., & Maljković, M. (2016). Teachers’ roles in relation to the ownership structure of a faculty. Procedia Technology, 22, 1152-1159.
Babu, K. V. (2017). Role for teachers in nation building and future icons. VNU Journal of Science: Education Research, 32(4), 53-57
Bolman, L. G., & Deal, T. E. (2013). Reframing organizations: Artistry, choice, and leadership. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
Boudersa, N. (2016). The importance of teachers' training programs and professional development in the Algerian educational context: Toward informed and effective teaching practices. Expériences Pédagogiques, 1(1), 1-14.
Byrne, B. M. (2016). Structural equation modeling with Amos: Basic concepts, applications, and programming. New York: Routledge.
Chitorelidze, S. (2017). Empowerment in academia: non-academic professional staff's perspectives on employee empowerment. Doctoral Dissertation, University of Missouri--Columbia.
Chu, S. K. W., Reynolds, R. B., Tavares, N. J., Notari, M., & Lee, C. W. Y. (2017). Twenty-First Century Skills and Global Education Roadmaps. In 21st century skills development through inquiry-based learning (pp. 17-32). Singapore: Springer.
Dilshad, M., & Iqbal, H. M. (2010). Quality indicators in teacher education programmes. Pakistan Journal of Social Sciences (PJSS), 30(2), 401-411.
Faulkner, J., & Latham, G. (2016). Adventurous lives: Teacher qualities for 21st Century Learning Australian. Teacher Education, 41(4), 137-150.
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2011). Empowering public sector employees to improve performance: Does it work?. The American Review of Public Administration, 41(1), 23-47.
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2013). Employee empowerment, employee attitudes, and performance: Testing a causal model. Public Administration Review, 73(3), 490-506.
Francescato, D., & Aber, M. S. (2015). Learning from organizational theory to build organizational empowerment. Community Psychology, 43(6), 717-738.
Gilbert, J., & Bull, A. (2014). Exploring teacher professional learning for future-oriented schooling: working paper 1 from the back to the future project. New Zealand: Council for Educational Research.
Gyurova, V. & Zeleeva, V. (2017). The knowledge and skills of the 21 century teachers. In R. Valeeva (Ed), The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (Vol. XXIX, pp. 282-291). Russia, Kazan Federal University: Future Academy.
Kanter, R. M. (1993). Men and women of the corporation. 2nd ed., New York: Basic- Books.
Kelemen, G. (2012). Ways to determine students to become competent teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1911-1916.
Kereluik, K., Mishra, P., Fahnoe, C., & Terry, L. (2013). What knowledge is of most worth: Teacher knowledge for 21st century learning. Digital Learning in Teacher Education, 29(4), 127-140.
Lau, W. K. J. (2010). Empowerment of non-academic personnel in higher education: exploring associations with perceived organizational support for innovation and organizational trust. Doctoral Disertation, University of Iowa.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Maynard, M. T., Gilson, L. L., & Mathieu, J. E. (2012). Empowerment – fad or fab? A multilevel review of the past two decades of research. Management, 38(4), 1231-1281.
Nasongkhla, J., & Sujiva, S. (2015). Teacher competency development: Teaching with tablet technology through Classroom Innovative Action Research (CIAR) coaching process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 992-999.
Shaw, A. (2015). 21st Century Schools. Retrieved from http://www.21stcenturyschools.com/aboutus.html.
Thomas, S. (2017). Teacher empowerment: A focused ethnographic study in brunei darussalam. The Qualitative Report, 22(1), 47-72.
Wangyi, D., & Ke, X. (2006). The structure dimensions of the competency of the college teachers. Exploration of the Higher Education, 4, 89-92.
Wetzels, M., Odekerken-Schröder, G., & Van Oppen, C. (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration. MIS Quarterly, 33(1), 177-195.