امینخندقی، مقصود، و نامخواه، مرضیه (1389). کاوشی در میزان توجه به موضوع برنامة درسی تربیت معلم در حوزة تحقق برنامة درسی ایران. همایش برنامة درسی تربیت معلم، زمستان، تهران دانشگاه شهید رجایی
بابایی، علی (1395). هوش موفق و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامة درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5(14)، 153-135.
براون، جورج (1385). تدریس خُرد (تمرین مهارتهای تدریس در مقیاس کوچک). ترجمة علی رئوف، تهران: انتشارات مدرسه.
تجری، طیبه (1397) بازشناسی نقش کارورزی در برنامة درسی دورة کارشناسی پیوستة دانشگاه فرهنگیان. دومین همایش منطقهای کارورزی؛ توسعة شایستگیهای حرفهای، 24 اردیبهشت، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان.
تلخابی، محمود، و فقیری، محمد (1393). تحلیل گفتمان کارورزی، آموزشنامة دانشگاه فرهنگیان، ۵، 13-8.
جمشیدی توانا، اعظم، امام جمعه، محمدرضا، عصاره، علیرضا، و موسیپور، نعمتالله (1396). واکاوی تجارب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان تهران از درس کارورزی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 14(2)، 77-67.
جمشیدی توانا، اعظم، و محمدرضا، امام جمعه (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیت معلم بر رشد شایستگیهای دانشجومعلمان. پژوهشهای برنامة درسی، 6(1)، 20-1.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیادهسازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. نوآوریهای آموزشی، 67، 70-47.
خنیفر، حسین، و مسلمی، ناهید (1397). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. تهران: نگاه دانش.
دانشگاه فرهنگیان (1393). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دورة کارشناسی پیوسته. معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، آذر ماه.
رووف، علی (1386). تربیت معلم و کارورزی. تهران: نشر روان.
صفرنواده، مریم، موسیپور، نعمتالله، اظهری، محبوبه، و محمدشفیعی، عبدالسعید (1398). تجربة زیستة دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامة جدید کارورزی تربیت معلم ایران. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 10(19)، 169-149.
عبداللهی، بیژن، دادجوی توکلی، عطیه، و یوسلیانی، غلامعلی (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش. نوآوری آموزشی، 13(49)، 48-25.
علم، رضا، علم، مرضیه، و درویشی، نسرین (1396). بررسی نظام کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. تحقیقات جدید در علوم انسانی، 39، 64-55.
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد، و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان، یک مطالعة آمیخته. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(10)، 64-33.
کرامتی، انسی، و احمدآبادی، زهرا (1396). تبیین دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانها در مورد مشارکت در درس کارورزی، یک مطالعة پدیدارشناختی. پژوهش در تربیت معلم، 1، 125-101.
الماسی، حجتالله، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی، محمدرضا، و دلاور، علی (1396). ارزشیابی برنامةی درسی کارورزی 4 در دانشگاه فرهنگیان، براساس مدل ارزشیابی هدفمحور تایلر. تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
مرتضویزاده، سیدحشمتالله، و نصر اصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی. پژوهشهای تربیتی، 34، 74-60.
مشفق آرانی، بهمن (1378). راهنمای تمرین معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
مشفق آرانی، بهمن (1394). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
ملکی، حسن (1384). صلاحیتهای حرفة معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
مهرمحمدی، محمود (1379). جنبش جهانی برای بهسازی تربیت معلم. پژوهشکدة تعلیم و تربیت، متون علمی و پژوهشی 5.
مهرمحمدی، محمود و همکاران (1394). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
Creswell, J. W. (2014). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. 4th ed., Thousand Oaks, CA: Sage.
Salerni, A., Sposetti, P., & Szpunar, G. (2014). Narrative writing and university internship program. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 140, 133-137.
Schön, D. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. New York: Basic Books.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basic of qualitative research. 2end ed., London: Sage.