اژهای، جواد، منظری توکلی، وحید، و حسینی، سیدرحمان (1391). بررسی مقایسهای تأثیر درمان شناختی-رفتاری گروهی، معنادرمانی گروهی و تلفیق آنها بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان ناسازگار. پژوهش در سلامت روانشناختی، 6(3)، 40-30.
بهپژوه، احمد، و حسینی، محمدرضا (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. اختلالات یادگیری، 1(2)، 41-23.
بیانزاده، محمد، و ارجمندی، مریم (1388). بررسی تأثیر آموزش طرحوارههای شناختی گروهی در کودکان عقبماندة ذهنی خفیف. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 4(3)، 41-30.
ترخان، مرتضی، و احمدی لارشکی، قاسم (1393). رابطة بین سوگیری شناختی متمرکز بر خود و مسئولیتپذیری با سازگاری اجتماعی زنان. شناخت اجتماعی، 3(ویژهنامه)، 108-97.
حمیدپور، حسن، و اندوز، زهرا (1393). طرحوارهها: راهنمای کاربردی برای متخصصان بالینی. تهران: انتشارات ارجمند.
خدایاریفرد، محمد، رحیمینژاد، عباس، و عابدینی، یاسمین (1386). بررسی عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی دانشجویان شاهد و غیر شاهد. مجلة علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 52(3)، 42-25.
خورشیدزاده، محسن، برجعلی، احمد، سهرابی، فرامرز، و دلاور، علی (1390). اثربخشی طرحواره درمانی در درمان زنان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(2)، 29-17.
درتاج، فریبرز، حسنی، فاطمه، و محمدی، علی (1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر 12-15 سال. روانشناسی، 6(4)، 61-45.
دلاور، علی (1389). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ پنجم، تهران: انتشارات رشد.
میرکمالی، سید محمد (1391). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.
Bagerly, F. C. (2019). The effects of exercising self-control on creativity. Thinking Skills and Creativity, 14(4), 2, 20–31.
Calvete, E., & Orue, I. (2013). An examination of the structure and stability of early maladaptive schemas by means of the Young Schema Questionnaire-3, European Journal of Psychological Assessment, 29 (4), 283–290.
Cool, A. (2008). A descriptive multivariate analysis of selected social psychological background conditions. Journal of Family, 17(2), 189-209.
Daciana, S. H., Alina, J. B., & Higgins, D. M. (2012), Decreased latent inhibition is associated with increased creative achievement in high functioning individuals. Journal of Personality and Social Psychology, 5(2), 499–506.
Gonzales Dies, Z., Calvete Zumalde, E., & Orue Sola, I. (2012). Early maladaptive schemas and social anxiety: The moderating effect of avoidant vs. overcompensation coping. The 20th European Congress of Psychiatry.
Heimberg, R. C., Brozovichm, F. A., & Rapee, R. M. (2012). A cognitive behavioral model of social anxiety disorder: update and extension. In Hofmann S. G., DiBartolo P. M., Social anxiety: Clinical, developmental, and social perspectives (pp. 395-422), San Diego, CA: Elsevier Academic Press.
Hudson, J. L., Rapee, R. M., Lyneham, H. J., &Wuthrich, V., Schniering, C. A. (2010). Treatment outcome rates for children with social phobia. World Congress of Behavioral and Cognitive Therapies.
Teodoro, M. L., Kappler, K. C., Rodrigues, J. L., de Freitas, P. M., & Haase, V. G. (2005). The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) and its Adaptation for Brazilian children and adolescents. International Journal of Psychology, 39(2), 239-246.
Weeks, J. W., Heimberg, R. G., Fresco, D. M., Hart, T. A., Turk, C. L., & Schnieier, F. R. (2008). Empirical validation and psychometric evaluation of the brief fear of negative evaluation scale in patients with social anxiety disorder. Psychology Assessment, 2(2), 179-190.