احمدی، سیروس، و ابتکاری، محمدحسین (1396). بررسی رابطة بین نگرش به فناوری آموزشی ویدئوپروژکتور و میزان استفاده از آن از منظر معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد. آموزشپژوهی، 3(10)، 100-81.
استخریانحقیقی، امیررضا (1398). نقش فناوری اطلاعات بر بهبود فرایند مدیریت رابطة یادگیرنده در رسانههای نوین آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(2)، 283-265.
براری، نوری، معینی، علی، رضاییزاده، مرتضی، و عباسی کسانی، حامد (1396). نقش و وظیفة معلم در محیطهای دیجیتالی براساس نظریة ارتباطگرایی. فناوری آموزش، 11(3)، 257-249.
جلیلیان، سهیلا، عظیمپور، احسان، محمدی، شراره، و محمدزاده، رضا (1396). میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارتهای مورد نیاز تدریس با استفاده از فاوا. تدریسپژوهی، 5(1)، 125-107.
ستوده، بهنوش، و موحدی، رضا (1398). بررسی نگرش استادان و دانشجویان دربارة استفادة آموزشی از تلفن همراه (M-Learning) در دانشگاهها. نامة آموزش عالی، 12(45)، 119-93.
عبدالملکی، صابر، خسروی، محبوبه، و ترکماناسدی، مهشید (1398). تبیین جایگاه و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری مبتنی بر سنتزپژوهشی در شواهد پژوهشی معاصر. فناوری آموزش، 14(1)، 249-237.
غفرانی، عاطفه (۱۳۹۷).مدرسة پایدار در پارادایم پیوندگرایی. هفتمین کنفرانس ملی توسعة پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعة پایدار- مؤسسة آموزش عالی مهر اروند.
قادری، مصطفی، خوشناموند، زهرا، و محمدی، رحیمه (1396). مطالعة تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه دربارة تختههای هوشمند. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(26)، 66-56.
کاوه، زهره (1394). بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهرهگیری از رسانههای آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری از دید معلمان دورة ابتدایی شهر تهران. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 22(7)، 162-149.
مطهرینژاد، حسین، و وزیری بابکشهر، بتول. (1395). عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در مدارس از دیدگاه معلمان. مدیریت بر آموزش سازمانها، 5(2)، 202-167.
نادریبنی، ناهید، خنیفر، حسین، و غفرانی، عاطفه (1397). آسیبشناسی مدارس ابتدایی هوشمند شهر قم براساس مدل سیستم فنی- اجتماعی. تعلیم و تربیت، 136، 174-153.
Bond, M., Marin, V. I., Dolch, C., Bedenlier, S., & Zawacki-Richter, O. (2018). Digital transformation in German higher education: student and teacher perceptions and usage of digital media. Educational Technology in Higher Education, 15(48), 1-20
Ghemawat, P. (2017). Strategies for higher education in the Digital Age. California Management Review, 59(4) 56–78.
Semerci, A., & Aydin, M. K. (2018). Examining high school teachers’ Attitudes towards ICT Use in education. Progressive Education, 14(2), 93-105.
Siemens, G. (2006). Knowing knowledge. LowRes, Online Available at https://www.knowingknow-ledge.com.
Singh, A. S. & Masuku, M. B. (2014). “Sampling techniques & determination of sample size in applied statistics research: An overview. Economics, Commerce and Management, 2(11), 1- 22.
Tondeur, J., Aesaert, K., Prestridge, S., & Consuegra, E. (2018). A multilevel analysis of what matters in the training of pre-service teacher's ICT competencies. Computers & Education. 122, 32–42.
Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2014). The nine elements of digital transformation. MIT Sloan.