بازرگان، عباس، حجازی، یوسف، و اسحاقی، فاخته (1386). فرایند ارزیابی درونی در گروههای آموزشی دانشگاهی (راهنمای عملی). تهران: نشر دوران.
راد، سید ابراهیم، فقیهی، علیرضا، ناطقی، فائزه، و معینیکیا، مهدی (1396). طراحی مدل دانشگاه پایدار، مبتنی بر مطالعات صورتگرفته در ایران. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 6(2)، 216-193.
صادقی، محمد (1392). ارائة الگویی برای دانشگاه پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی. رسالة دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات.
صالحی، صادق، و پازکی، زهرا (1393). محیط زیست در آموزش عالی: ارزیابی دانش زیستمحیطی دانشجویان دانشگاههای دولتی مازندران. مطالعات برنامهریزی آموزشی، 2(4)، 221-199.
عطافر، علی، انصاری، محمداسماعیل، طالبی، هوشنگ، و نیلی پورطباطبایی، سیداکبر (1387). الگوی مطلوب دانشگاه پایدار در نظام آموزش عالی ایران. ششمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران.
ملکینیا، عماد (1393). طراحی الگوی ارزیابی دانشگاه پایدار: مورد مطالعه دانشگاه تهران. پایاننامة دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
Barth, M., & Rieckmann, M. (2013). Current trends and approaches in research in Higher Education for Sustainable Development—an international literature review from 1992—2012. ERSCP-EMSU.
Cuadrado, D., Salgado, J. F., & Moscoso, S. (2019). Prevalence and correlates of academic dishonesty: Towards a Sustainable University. Sustainability, 11(21), 60-62.
Disterheft, A., Caeiro, S., Azeiteiro, U. M., & Leal Filho, W. (2015). Sustainable universities–a study of critical success factors for participatory approaches. Cleaner Production, 106, 11-21.
Ernst, J., Blood, N., & Beery, T. (2017). Environmental action and student environmental leaders: exploring the influence of environmental attitudes, locus of control, and sense of personal responsibility. Environmental Education Research, 23(2), 149-175.
Fadeeva, Z., & Mochizuki, Y. (2010). Higher education for today and tomorrow: university appraisal for diversity, innovation and change towards sustainable development. Sustainability Science, 5(2), 249-256.
Garcia, J. H. (2010). Assessment of education for sustainable development in universities in Costa Rica: Implications for Latin America and the Caribbean. Pepperdine University.
Jorge, M. L., Madueño, J. H., Cejas, M. Y. C., & Peña, F. J. A. (2015). An approach to the implementation of sustainability practices in Spanish universities. Cleaner Production, 106, 34-44.
Kagawa, F. (2007). Dissonance in students' perceptions of sustainable development and sustainability: Implications for curriculum change. Sustainability in Higher Education, 8(3), 317-338.
Lozano, R. (2010). Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: an empirical example from Cardiff University. Cleaner Production, 18(7), 637-644.
Nejati, M., & Nejati, M. (2013). Assessment of sustainable university factors from the perspective of university students. Cleaner production, 48, 101-107.
Rahim, N., Apendi, S. R. M., Farook, F., & Ismail, A. (2016). Environmental Attitudes Inventory (EAI) of UiTM Penang hospitality students.
Relatore, Gh. & Laureando, C.N. (2012). Sustainability reporting: A procedure for university. Ca' Foscari University Sustainability Report.
Sammalisto, K., Sundström, A., & Holm, T. (2015). Implementation of sustainability in universities as perceived by faculty and staff–a model from a Swedish university. Cleaner Production, 106, 45-54.
Sonetti, G., Lombardi, P., & Chelleri, L. (2016). True green and sustainable university campuses? Toward a clusters approach. Sustainability, 8(1), 83
Waas, T., Hugé, J., Verbruggen, A., & Wright, T. (2011). Sustainable development: A bird’s eye view. Sustainability, 3(10), 1637-1661.
Waas, T., Verbruggen, A., & Wright, T. (2010). University research for sustainable development: definition and characteristics explored. Cleaner Production, 18(7), 629-636.
Wright, T. (2010). University presidents' conceptualizations of sustainability in higher education. Sustainability in Higher Education 11(1), 61-73.
Wright, T., & Horst, N. (2013). Exploring the ambiguity: what faculty leaders really think of sustainability in higher education. Sustainability in Higher Education, 14(2), 209-227.