آتشزاده شوریده، فروزان، حسنی، پرخیده (1390) اقدامپژوهی: راهی برای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری. پژوهش پرستاری، 6(21)، 58-48.
بدریزاده، افسانه، غلامی، یزدانبخش، بیرجندی، مهدی، بیرانوند، غلامرضا، و ماهوتی، فرشته (1388). بررسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پژشکی لرستان. فصلنامة دانشگاه علوم پزشکی لرستان،11(3)، 100-93.
حبیبی، آرش (1395). آموزش کاربردی نرمافزار SPSS. کتاب الکترونیکی، برگرفته از parsmodir@gmail.com
حقپرست لانی، طیبه (1393). تأثیر دورة آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری معلّمان دورة ابتدایی شهر تهران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(17)، 220-201.
رشتچی، مژگان (1389). اقدامپژوهی فعالیتی به سوی پژوهش کلاسی. رشد آموزش زبان، 19، 10-4.
شارعپور، محمود (1385). جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران: سمت.
غیاثوند، احمد (1391). کاربرد آمار و نرمافزار SPSS در تحلیل دادهها. تهران: انتشارات تیسا.
قادری، مصطفی، غلامی، خلیل، و خاطریصفت، بهیه (1394). بررسی ماهیت علمی تحقیقات انجامشده اقدامپژوهی توسط معلمان دورة ابتدایی. مطالعات برنامة درسی ایران، 10(38)، 136-105.
کچوئی، محسن، زینآبادی، حسنرضا، آراسته، حمیدرضا، و عباسیان، عبدالحسین (1397). انگیزش انتقال و انتقال آموزشهای ضمن خدمت اقدامپژوهی: آزمون یک الگو و ارزیابی وضع موجود در مدارس متوسطة شهرستانهای استان تهران. اندیشههای نوین تربیتی، 53، 82-55.
کشتورز کندازی، احسان، و شکوهی، محمدجعفر (1396). بررسی موانع اقدامپژوهی از دیدگاه معلمان پژوهنده دورة ابتدایی شهرستان مرودشت. توسعۀ حرفهای معلم، 2(4)، 61-49.
گال، مردیت، بورگ، والتر، و گال، جویس (1386). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمۀ احمدرضا نصر و همکاران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی و سمت.
مهرمحمدی، محمود (1379). اقدامپژوهی رویکردی مؤثر در حرکت نظامهای پژوهشی انسانی- اجتماعی به سوی تعادل. دانشگاه مدرس، 2(1)، 148-141.
نامداری پژمان، مهدی، قنبری، مهدی، محمودی، سیروس، و حشمتالله، محمودی (1390). شناسایی موانع اجرایی برنامة معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان مورد مطالعه استان همدان. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 20(3)، 216-195.
هاشمی، سیداحمد، فیاضبخش، حسین، نکویی، حبیب، و همتی، ابوذر (1390). مقایسة رفتار اطلاعیابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده. پژوهش در برنامهریزی درسی، 8(4)، 16-1.
Auemaneekul, N. (2010). Continuum from action research to community based participation research. Public Health, 40(1), 86-100.
Beaulieu,
R., Kang, G., & Hino, Sh. (2018). An action research approach to introduce Dalcroze Eurhythmics Method in a community of older adults as a promising strategy for fall prevention, injury recovery and socialization.
Action Research, 13(3), 276-299.
Greft, M. (1990). Action research. New York: Routledge.
Halsall, R. (1998). Teacher research and school improvement: Opening doors from the in side. Buckingham: Open University Press.
Holloway, I., & Wheeler, S. (2010). Qualitativeresearch in nursing and healthcare, 3rd ed., Oxford: Blackwell.
Lofman, P., Pelkonen, M., & Pietilä, A. M. (2004). Ethical issues in participatory action research, Caring Science; 18(3), 333-340.
Norwich, B., & Ylonen, A. (2013). Design based research to develop the teaching of pupils with moderate learning difficulties (MLD): Evaluating lesson study in terms of pupil, teacher and school outcomes. Teaching and Teacher Education, 34, 162-173.
Nugus, P., Greenfield, D., Travaglia, J., & Braithwaite, J. (2012). The politics of action research: “if you don't like the way things are going, get off the bus. Soc Sci Med, 75(11), 1946-53.