پورزمان، سیده الهام. سمیعی، دوستمحمد و حذرخانی، حسن (1396). تحلیل محتوای مبحث کیهان الفبای زادگاه هستی کتاب شیمی دهم (جدید التألیف) بر اساس تکنیک ویلیام رومی، شانون و نظرات دبیران شیمی شهرستان اسلامشهر. پایاننامة کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان. پردیس نسیبة تهران، مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران.
حسنمرادی، نرگس (1396). تحلیل محتوای کتاب درسی. چاپ پنجم، تهران: آییژ.
سلمانی، زهرا، سمیعیدوست، محمد، و سلیمیان، شیرین (1396). تحلیل محتوای مفاهیم مربوط به گازها در کتاب درسی شیمی دهم سال 1395 از دیدگاه ویلیام رومی و شانون و برسی نظرات دبیران شیمی ناحیة سه کرج. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبة تهران، مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران.
شاهی، زهرا (1389). تحلیل محتوای کتاب شیمی 1 و 2 پیشدانشگاهی سال تحصیلی 89-88 براساس برنامهریزی درسی فرایندی. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشکدة علوم انسانی. مرکز پیام نور تهران. دانشگاه پیام نور.
شریفی، حمیدرضا، و عابدی، احمد (1382). تحلیل محتوای کتابهای دورة ابتدایی بر حسب انگیزة پیشرفت. نوآوریهای آموزشی، 2(3)، 54-29.
شعبانی، حسن (1393). مهارتهای آموزش و پرورش. تهران: انتشارات سمت.
عبدالکریمی، طیبه، محجوب، علیرضا، و سمیعیدوست، محمد (1396). تحلیل محتوای فصل سوم کتاب شیمی 1 چاپ 1395 از دیدگاه شانون و ویلیام رومی و نظرات دبیران شیمی منطقة 16 تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبة تهران، مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران.
کوهی فائق، امراله، و شاهمحمدی اردبیلی، معصومه (1391). تحلیل محتوای کتاب شیمی 2 و آزمایشگاه با استفاده از روش ویلیام رومی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، 6 و 7 شهریور139۱، دانشکدة شیمی دانشگاه سمنان.
گال، مردیت، بورگ، والتر، و جویس، گال (1386). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. ترجمة احمدرضا نصر و همکاران، جلد اول، چاپ سوم، تهران: سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
معافی، حسین، ناطقی، فائزه، فقیهی، علیرضا، و سیفی، محمد (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی دورة متوسطة دوم براساس مؤلفههای اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون. فناری آموزش، 14(1)، 61-49.
منطقی، مرتضی (1388). تحلیل محتوای کتابهای دینی سوم راهنمایی و دبیرستان از منظر پاسخ به نیازهای عاطفی-روانی و اجتماعی دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی، 8(29)، 74 -52.
میرزایی، عبدالرسول، و مهنانی، احسان (۱۳۹۱). تحلیل محتوای کتاب درسی شیمی سال دوم دبیرستان در مفاهیم ترکیبات یونی و کووالانسی با استفاده از روش ویلیام رومی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، 6و7 شهریور 139۱، دانشکدة شیمی دانشگاه سمنان.
نیکنفس، سعید، و علیآبادی، خدیجه (1390). نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و تدوین کتابهای درسی. مجلة جهانی رسانه، 8(3)، 54-16.
Eman Rasmi, A., & Mohammad Mustafa, A. A. (2015). Content analysis of Jordanian Elementary Textbooks during 1970-2013 as case study. International Education Studies, 8(3), 159-166.
Juan, W. U. (2010). A content analysis of the cultural content in the EFL textbooks une analyse de contenu du contenu culturel dans les manuels en Anglais. Canadian social science, 2010 Elementery text book during 1970-2013 as casestudy. International Education Studies, 3(8), 159-166.
Kezer, F., & Serkan, A. (2010). Content analysis of the principles books in the field of measurement and evaluation published in Turkey and in the world. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1400–1406.
Lehning, A., & Catherin, M. (2007). Theories of poverty: findings from text books on human behavier and the social environment. Human Behavior in the Social Environment, 16(1-2), 5-19.
Liu, Y., & Khine, S. M. (2016). Content analysis of the diagrammatic represenations of primary science textbooks. Eursia. Mathematics, Science & Technology Education, 12(8), 1937-1951.
Ornestein, A. C., & Hankins, F. (2003). Curriculum: Foundations, principles and issues. 2 ed., Boston: Allyn And Bacon
Owen, J. L., Dudley, J. E. (2007). A content analysis of the treatment of informative and reinforcing feedback in contemporary communication theory text book. American Communication Journal, American Allrights Reserved issN: 1532-5865.
Sunday, S. (2014). Mathematics text book analysis; A study on Recommended mathematics text books in school use in south western states of Nigeria. European Scientific Journal, 1, 140-151.