پورصابری، رقیه (1395). بررسی تعللورزی تحصیلی و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، ۱۳(۵)، ۴96-۴88
توکلی، محمدعلی (1392). بررسی شیوع اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان و ارتباط آن با ویژگیهای جمعیتشناختی، ترجیح زمان مطالعه، و هدف از ورود به دانشگاه. روانشناسی تربیتی، 9(28)، 122-100.
چاووشزاده، زهرالسادات (1388). بررسی رابطة بین متغیرهای سلامت روان با اعتیاد به اینترنت در بین جوانان شهر یزد. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
رستمینژاد، محمدعلی، و شوکتیراد، احمدرضا (1395). پیشبینی عضویت در شبکههای مجازی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان براساس سبکهای فرزندپروری و سازگاری. روانشناسی کاربردی، 10(2)، 208-193.
سعدیپور، اسماعیل (1396). رابطة بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی با روابط با همسالان و عملکرد تحصیلی دانشآموزان. پژوهشهای ارتباطی، 24(91)، 202-175.
سلیمانی، مجید،؛ سعدیپور، اسماعیل، و اسدزاده، حسن (1395). رابطة بین استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی تلفن همراه با اهمالکاری تحصیلی، احساس تنهایی و سلامت روان دانشآموزان. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(24)، 144-127
سلیمانی، مجید، فراحزاده ابرقویی، فریبا، و فرخ، آرزو (۱۳۹۴). بررسی رابطة بین استفاده مفرط از تلفن همراه و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان، اولین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز، مؤسسة عالی علوم و فناوری حکیم عرفی شیراز
سواری، کریم (1392). بررسی میزان رواج اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان (دختر و پسر) دانشگاه پیام نور اهواز. شناخت اجتماعی، 1(2)، 68-62.
عطادخت، اکبر، محمدی، عیسی، و بشرپور، سجاد (1394). بررسی اهمالکاری تحصیلی براساس متغیرهای جمعیتشناختی و رابطه ی آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. روان شناسی مدرسه، 4(2)، 68-55.
عیدیزاده، رضا، و احمدی بلوطکی، محمد (1396). مطالعة رابطة تکنولوژی ارتباطی با سبک زندگی دانشجویان رشتههای علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران. مطالعات جامعهشناسی، 10(35)، 139-125.
فاتحی، یونس (1390). بررسی میزان شیوع اهمالکاری تحصیلی و ارتباط آن با خودکارآمدی تحصیلی و عادتهای مطالعه در دانشآموزان مقطع متوسطة شهر شیراز. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
فرقانی، محمدمهدی، و مهاجری، ربابه (1397). وضعیت اعتماد جوانان به شبکههای اجتماعی در شهر تهران. مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 19(41)، 53-31.
کرمی، داوود (1388). میزان شیوع اهمالکاری در دانشجویان و ارتباط آن با اضطراب و افسردگی. اندیشه و رفتار، 4(13)، 34-25.
مطیعی، حورا، حیدری، محمود، و مصادقی، منصورهالسادات (1391). پیشبینی اهمالکاری براساس خودتنظیمی در دانشآموزان پایة اول دبیرستانهای تهران، روانشناسی تربیتی، 8(24)، 70-49.
Balkis, M. (2013). Academic procrastination, academic life satisfaction and academic achievement: The mediation role of rational beliefs about studying. Cognitive & Behavioral Psychotherapies, 13(1), 57-74.
Balkis, M., & Duru, E. (2016). Procrastination, self-regulation failure, academic life satisfaction, and affective well-being: underregulation or misregulation form. Psychology of Education, 31(3), 439-459.
Beutel, M. E., Klein, E. M., Aufenanger, S., Brähler, E., Dreier, M., Müller, K. W., ... & Wölfling, K. (2016). Procrastination, distress and life satisfaction across the age range–a German representative community study. Public Library of Science, 11(2), e0148054.
Clark, J. L., & Hill Jr, O. W. (1994). Academic procrastination among African-American college students. Psychological Reports, 75(2), 931-936.
Dewitte, S., & Schouwenburg, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual. Personality, 16(6), 469-489.
Eerde, W. V. (2003). Procrastination at work and time management training. Psychology, 137(5), 421-434.
Ellis, A., & Knaus, W. J. (2000). Overcoming procrastination. New York: New American Library.
Howell, A. J., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43(1), 167-178.
Kağan, M., Çakır, O., İlhan, T., & Kandemir, M. (2010). The explanation of the academic procrastination behaviour of university students with perfectionism, obsessive–compulsive and five factor personality traits. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2121-2125.
Karpinski, A. C., Kirschner, P. A., Ozer, I., Mellott, J. A., & Ochwo, P. (2013). An exploration of social networking site use, multitasking, and academic performance among United States and European university students. Computers in Human Behavior, 29(3), 1182-1192.
Kim, K. R., & Seo, E. H. (2015). The relationship between procrastination and academic performance: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 82, 26-33.
Krause, K., & Freund, A. M. (2014). Delay or procrastination–A comparison of self-report and behavioral measures of procrastination and their impact on affective well-being. Personality and Individual Differences, 63, 75-80.
Michinov, N., Brunot, S., Le Bohec, O., Juhel, J., & Delaval, M. (2011). Procrastination, participation, and performance in online learning environments. Computers & Education, 56(1), 243-252.
Moon, S. M., & Illingworth, A. J. (2005). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination. Personality and Individual Differences, 38(2), 297-309.
Mortazavi, F. (2016). The prevalence of academic procrastination and its association with medical students’ well-being status. International Journal of Humanities and Cultural Studies (IJHCS), 3(2), 1256-1269.
Özer, B. U., Demir, A., & Ferrari, J. R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. Social Psychology, 149(2), 241-257.
Paul, J. A., Baker, H. M., & Cochran, J. D. (2012). Effect of online social networking on student academic performance. Computers in Human Behavior, 28(6), 2117-2127.
Rosário, P., Costa, M., Núñez, J. C., González-Pienda, J., Solano, P., & Valle, A. (2009). Academic procrastination: Associations with personal, school, and family variables. Psychology, 12(1), 118-127.
Rotenstein, A., Davis, H. Z., & Tatum, L. (2009). Early birds versus just-in-timers: The effect of procrastination on academic performance of accounting students. Accounting Education, 27(4), 223-232.
Schiming, R. C. (2012). Patterns of homework initiation for web-based activities in economics: A study of academic procrastination. Economic Educators, 12(1), 13-25.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological bulletin, 133(1), 65-94.
Tuckman, B. W. (1991). The development and concurrent validity of the procrastination scale. Educational and Psychological Measurement, 51(2), 473-480.