جباری، کامران، ایمانزاده، علی، احمدزاده پورناکی، رعنا، و همراه زاده، ملیکا (1396). مقایسة تأثیر آموزش الکترونیکی با روش سنتی بر یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی دانشآموزان. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 7(3)، 143-127.
رفیعی، مجتبی، غفاری، هادی، و خرمی، میثم (1396). ارزیابی کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در آموزش منابع انسانی: مطالعة موردی دانشگاه پیام نور استان مرکزی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(4)، 84-71.
زندی، طالب، حاتمی، جواد، فردانش، هاشم، و طلایی، ابراهیم (1396). ترکیب عوامل انگیزشی و کنترل ارادی در آموزش الکترونیکی و تأثیر آن بر یادگیری و انگیزش دانشجویان. تدریسپژوهی، 5(3)، 129-109.
شاهمحمدی، غلامرضا (1395). راهبردهایی برای پیشگیری وضعی از آسیبهای فضای مجازی. پژوهشنامة مطالعات راهبردی ناجا، 1(1)، 144-101.
علیپور، وحیده (1394). امکانسنجی استفاده از آموزش مجازی در آموزشهای کوتاهمدت کارکنان از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج. علوم رفتاری، 7(26)، 92-65.
فارغزاده، نفیسه، و کاشی، علی (1392). بررسی روشها و ابزارهای آموزش مجازی به منظور ارتقای کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد واحد خدابنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(1)، 152-121.
فتحی واجارگاه، کورش، و نصیری، فهیمه (1386). بررسی عوامل محدودکننده و تسهیلکنندة استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی در وزارت آموزش و پرورش، پژوهش در نظام های آموزشی، 1، 18-5.
قربانخانی، مهدی، و صالحی، کیوان (1395). بازنمایی چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران. فناوریاطلاعاتوارتباطاتدرعلومتربیتی، 7(2)، 148-123.
کاظمپور، اسماعیل، و غفاری، خلیل (1390). امکانسنجی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 193-167.
کشاورزی، محمدحسن، صلاحی، معصومه، حیدری، سید تقی، صالحی، و مسلم، امیریانزاده، مژگان (1392). امکانسنجی استقرار آموزش الکترونیکی در دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی آزاد اسلامی واحد مرودشت در سال 1391. آموزش الکترونیکی، 4(1)، 27-20.
مقصودی، سمیه، و ملکشاهی، محبوبه (1395). تأثیر آموزش الکترونیکی در برنامة درسی پنهان. مطالعات آموزشی نما، 4(2)، 21-14.
Altinoz, M., Cakiroglu, D., & Cop, S. (2013). Effects of talent management on organizational trust: A Field Study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 99, 843-851.
Johnson, R., Hornik, S., & Salas, E. (2007). An empirical examination of factors contributing to the creation of successful e-learning environments. Computers and Education, 66(5), 356-369.
Mukhanov, B., Omirbekova, Z., Alimanova, M., Jumadilova, S., Kozhamzharova, D., & Baimuratov, O. (2015). A model of virtual training application for simulation of technological processes. Procedia Computer Science, 56, 177-182.
Nathanael, D., Mosialos, S., & Vosniakos, G. C. (2016). Development and evaluation of a virtual training environment for on-line robot programming. Industrial Ergonomics, 53, 274-283.
Novak, E. (2014). Toward a mathematical model of motivation, volition, and performance. Computers & Education, 74, 73-80.
Tuzun, H., & Ozdinc, F. (2016). The effects of 3D multi-user virtual environments on freshmen university students' conceptual and spatial learning and presence in departmental orientation. Computers & Education, 94, 228-240.