اقدسی، سمانه، کیامنش، علیرضا، مهدوی هزاوه، منصوره، و صفرخانی، مریم (1393). تعامل معلم - دانشآموز در کلاس درس مدارس موفق و ناموفق: مطالعة موردی از مدارس ابتدایی شرکتکننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007. تعلیم و تربیت، 30(119)، 120-93.
بهرنگی، محمدرضا، و آقایاری، طیبه (1383). تحول ناشی از تدریس مشارکتی از نوع جیگساو در وضعیت سنتی تدریس دانشآموزان پایة پنجم. نوآوریهای آموزشی، 3(10)، 53-35.
بهرنگی، محمدرضا، و کردلو، محسن (1396). تأثیر تدریس علوم تجربی بر یادگیری فراشناختی با الگوی مدیریت آموزش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(1)، 116-89.
حجازی، الهه، قاضی طباطبایی، محمود، غلامعلی لواسانی، مسعود، و مرادی، آسیه (1393). روابط معلم با دانشآموز و درگیری در مدرسه: نقش میانجیگر نیازهای اساسی روانشناختی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 5(1)، 40-19.
حسینی، افضلالسادات (1385). الگوی رشد خلاقیت و کارایی آن در ایجاد مهارت تدریس خلاق در معلمان ابتدایی. نوآوریهای آموزشی، 5(15)، 201-177.
سلطانی عربشاهی، سیدکامران، عجمی، آزیتا، و سیابانی، ثریا (1383). بررسی تأثیر کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس بر کیفیت تدریس دستیاران. مجلة دانشگاه علوم پزشکی ایران، 11(39)، 58-49.
شبیری، سید محمد (1394). روشهای تدریس و یادگیری مؤثر آموزشهای زیستمحیطی در آموزش و پرورش. تعلیم و تربیت، 31(124)، 177-159.
شعبانی ورکی، بختیار، و حسینقلیزاده، رضوان (1385). بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 12(1)، 22-1.
صالحی، شایسته (1380). تدریس اثربخش. مجلة دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 3(2)، 21-12.
صفاییمقدم، مسعود، رحمانی، بهاءالدین، پاکسرشت، محمدجعفر، و مرعشی، سید منصور (1395). مبانی و اصول اخلاق اسلامی: ارتباط معلم با دانشآموزان. پژوهشنامة مبانی تعلیم و تربیت، 6(1)، 45-23.
قانعیراد، محمدامین (1385). تعاملات دانشجویان، انگیزش و کنشگری رشتهای. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 12(2)، 22-1.
مختاری نوری، جمیله، عبادی، عباس، الحانی، فاطمه، و رژه، ناهید (1389). اهمیت تدریس الگومحور در آموزش دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش، 3(4)، 154-149.
Basak, T., & Cerit, B. (2019). Comparing two teaching methods on nursing students' ethical decision-making level. Clinical Simulation in Nursing, 29, 15-23.
Blik, H., Harskamp, E.G., Van Leeuwen, S., & Hoekstra, R. (2017). Video instruction with explanation to another person for intellectually disabled students. Computer Assisted Learning, 33, 606-620.
Burić, I. (2019). The role of emotional labor in explaining teachers' enthusiasm and students' outcomes: A multilevel mediational analysis. Learning and Individual Differences, 70, 12-20.
Canales, A., & Maldonado, L. (2018). Teacher quality and student achievement in Chile: Linking teachers' contribution and observable characteristics. Educational Development, 60, 33-50.
Farashahi, M., & Tajeddin, M. (2018). Effectiveness of teaching methods in business education: A comparison study on the learning outcomes of lectures, case studies and simulations. Management Education, 16(1), 131-142.
Gasser, L., Grütter, J., Buholzer, A., & Wettstein, A. (2018). Emotionally supportive classroom interactions and students' perceptions of their teachers as caring and just. Learning and Instruction, 54, 82-92.
Gibson, L. (2015). ‘Differentiated Instruction and Students with Learning Disabilities" In Learning Disabilities: Identification, Assessment, and Instruction of Students with LD.
Hatlevik, I. K. R., & Hatlevik. O. E. (2018). Students' evaluation of digital information: The role teachers play and factors that influence variability in teacher behavior. Computers in Human Behavior, 83, 56-63.
Henter, R., Indreica, E. S., Palasan, T. (2015). Disputes of teachers and students about the transmission and reception of the message in teaching communication. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 187, 674-678.
Hill, A. J., & Jones, D. B. (2018). A teacher who knows me: The academic benefits of repeat student-teacher matches. Economics of Education Review, 64, 1-12.
Holdaway, A. S., & Becker, S. P. (2018). Children's sleep problems are associated with poorer student–teacher relationship quality. Sleep Medicine, 47, 100-105.
Hunter Gehlbach, Maureen E. Brinkworth and Anna D. Harris. (2012). Changes in teacher–student relationships. Educational Psychology, 80, 690-704.
Konia, M. R., Richtsfeld, M., Johnson, A. D., Lougee, M., Cohn, C., & Morgan, S. (2018). An observational study of 3 different transfusion medicine teaching methods for medical students. Transfusion Medicine Reviews, 32(2), 117-122.
Lan, X., & Moscardino, U. (2019). Direct and interactive effects of perceived teacher-student relationship and grit on student wellbeing among stay-behind early adolescents in urban China. Learning and Individual Differences, 69, 129-137.
Liu, P. P., Savitz-Romer, M., Perella, J., Hill, N. E., & Liang, B. (2018). Student representations of dyadic and global teacher-student relationships: Perceived caring, negativity, affinity, and differences across gender and race/ethnicity. Contemporary Educational Psychology, 54, 281-296.
Molina, B. L., Ariel, A., Williamson, R., Pulido, & A. A. (2015). Effects of teacher–student relationships on peer harassment: A multilevel study. Psychology in the Schools, 52, 298-315.
Montgomery, J., Armstrong, M., Haskett, E., & Amy, L. H. (2017). the student–teacher relationship quality of abused children. Psychology in the Schools, 54, 140-145.
Nuñez, J. C., Derluyn, I., & Valcke, M. (2019). Student teachers' cognitions to integrate comprehensive sexuality education into their future teaching practices in Ecuador. Teaching and Teacher Education, 79, 38-47.
Salles, J. A., Salles, L. F., & Pinto, R. F. (2015). A brief overview of the teaching case method in Brazil. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 3641-3644.
Wang, F., Kevin, A. L., Lorraine C. T., & Melissa, E., D. (2016). Peer and teacher preference, student–teacher relationships, student ethnicity, and peer victimization in elementary school. Psychology in the Schools, 53, 488-501.
Zee, M., Roorda, D. L. (2018). Student–teacher relationships in elementary school: The unique role of shyness, anxiety, and emotional problems. Learning and Individual Differences, 67, 156-166.