آذر، عادل (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تولید محتوی، فصلنامه علمی- پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س). 11 (38)، 18-1.
پریشانی، ندا، خروشی، پوران، و قربانی، سمیه (1395). آسیبشناسی درس کارورزی از نظر اساتید دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: پردیس فاطمه زهرا (س) و شهید رجایی اصفهان). دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
تلخابی، محمود، و فقیری، محمد (1393). تحلیل گفتمان کارورزی. آموزشنامة دانشگاه فرهنگیان، 1(9)، 13-8.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیادهسازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. نوآوریهای آموزشی، 17(3)، 70-47.
حسینیان حیدری، فرزانه سادات (1392). بررسی مهارتهای حرفهای و عملی مدرسان مراکز تربیت معلم از دیدگاه مدیران، مدرسان و دانشجویان. مشاورة شغلی و سازمانی، 5 (14)، 147-134.
خروشی، پوران (١٣٩٥). چارچوب نظری آموزش کارورزی مبتنی بر رویکرد ساخت و سازگرایی. مجموعۀ مقالات دومین همایش ملی تربیت معلم (صص ٥٦-٤١).
رحمانی، نیره (1392). توانمندسازی معلمان. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
رئوف، علی (1390). تربیت معلم و کارورزی. تهران: روان.
عبداللهی، حسین (1389). تحلیل وضعیت اجرای برنامة کارورزی مدیریت در سازمانهای آموزشی، تعلیم و تربیت، 26 (101)، 110-85.
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد، و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب: یک مطالعة آمیخته. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(10)، 64-33.
محمدیان، معصومه، صالحی عمران، ابراهیم، و درزی، عذرا (1395). سیستم کارورزی دانشگاه فرهنگیان: قوت، ضعف، فرصت، تهدید. دومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، مؤسسة پژوهشی مدیریت مدبر.
مرتضویزاده، سید حشمتالله، و نصر اصفهانی،
احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی (کارورزی).
پژوهشهای تربیتی، 34، 74–60.
مشفق آرانی، علی (١٣٩٠). راهنمای تمرین معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
میرلوحی، سیدحسین (1397). الگوهایی عملی برای طراحی و اجرای تدریس. تهران: انتشارات افکار.
Becker, E. S., Waldis, M., & Staub, F. C. (2019). Advancing student teachers’ learning in the teaching practicum through Content-Focused Coaching: A field experiment. Teaching and Teacher Education, 83, 12-26.
Boudersa, N. (2016). The importance of teachers' training programs and professional development in the Algerian educational context: Toward informed and effective teaching practices. Experiences Pedagogies, 1(1), 1-14.
Bukaliya, R. (2012). The potential benefits and challenges of internship programs in an ODL institution: A case for the Zimbabwe Open University. New Trends in education and Their Implications, 3(1), 118-133.
Flores, I. M. (2015). Developing preserve teachers' self-efficacy through field- based science teaching practice with elementary students. Research in Higher Education Journal, 27, 1-19.
Karim, A., Mohamed, A. R., & Rahman, M. M. (2017). EIA-A Teacher Education Project in Bangladesh: An analysis from diversified perspectives. International Journal of Instruction, 10(4), 51-66.
Karim, A., Mohamed, A. R., Ismail, S. A. M. M., & Rahman, M. M. (2018). Organized hypocrisy in EFL teacher training programs. Instruction, 11(2), 437-450.
Korthagen, F. A. J. (2010). Situated learning theory and the pedagogy of teacher education: Towards an integrative view of teacher behavior and teacher learning. Teaching and Teacher Education, 26(1), 98-106.
Margaryan, S., Saniter, N., Schumann, M., & Siedler, T. (2019). Do internships pay off? the effects of student internships on earnings. Human Resources, 57(4), 1242-1275.
Renganathan, S., Ambri Bin Abdul Karim, Z., & Su Li, C. (2012). Students’ perception of industrial internship programme. Education Training, 54(2/3), 180-191.
Richter, D., Kunter, M., Klusmann, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching and Teacher Education, 27(1), 116-126.
Schon, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. London: Temple Smith.
Shohel, M. M. C., & Banks, F. (2010). Teachers’ professional development through the English in Action secondary teaching and learning programme in Bangladesh: Experience from the UCEP schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5483-5494.
Sumantri, M. S., Prayuningtyas, A. W., Rachmadtullah, R., & Magdalena, I. (2018). The roles of teacher-training programs and student teachers’ self-regulation in developing competence in teaching science. Advanced Science Letters, 24(10), 7077-7081.
Thapa, T. B. (2012). Transfer of teacher training skills in classroom. Academic Voices: A Multidisciplinary Journal, 2, 69-73.