حاجیان، فردوس (1391). هنر و خرد. پژوهش دینی. 3(24)، 146-129.
رشید، خسرو، حسنوند، فضل اله، و یعقوبی، ابوالقاسم (1396). ساخت و اعتباریابی آزمون هوش زیباشناسی. روشها و مدلهای روانشناختی، 8(30)، 88- 69.
رشید، خسرو، علیزاده، گلاویژ، و مرادی، آزاده (1394). بررسی رابطة شادی و بهزیستی روانشناختی با نگرش به زمان در دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 15(2)، 188-179.
عبدالملکی، توران، یارمحمدی، مسیب، و رشید، خسرو (1392). ساخت و هنجاریابی آزمون حساسیت زیباشناسی و رابطة آن با سلامت روانی دانشآموزان. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه بوعلی سینا همدان.
کرد نوقابی، رسول (1396). روانشناسی خرد. تهران: ارجمند.
کرد نوقابی، رسول، جهان، فائزه، رشید، خسرو، و رضایی، اکبر (1395). سنجش خرد در ایران: معرفی سه ابزار. اندازهگیری تربیتی، 6(22). 135-122.
هومن، حیدرعلی (1387). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Asadi, S., Khorshidi, R., & Gluck, J. (2019). Iranian childrens knowledge about wisdom. Cognitive Development, 52. 100814.
Ardelt, M., Achenbam, W. A., & Oh, H. (2014). The paradoxical nature of personal wisdom and its relation to human development in the reflective, cognitive, and affective domains. In: M. Ferrari & N. Weststrate (Eds.), The Scientific Study of Personal Wisdom, New York: Springer.
Ardlet. M. (2011). Wisdom, age, and well-being (chapter 18) in Handbook of the psychology of aging (Seventh Edition).PP. 279-291. Academic Press.
Bruya, B., & Ardelt, M. (2018). Wisdom can be taught: a proof of concept study for fostering wisdom in the classroom. Learning and Instruction, 58, 106–114.
Costantino, T. E. (2015). Aesthetic education. International encyclopedia of the social & behavioral sciences (second edition). 229-235.
Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. New Haven, CT. Yale University Press.
Gluck, J., Konig, S., & Straber, I. (2013). How to measure wisdom: Content, reliability, and validity of five measure. Personality Science and Individual Differences, 4(405), 2-3.
Karelitz, T., Jarvin, L., & Sternberg, R. (2010). The meaning of wisdom and its development throughout life. In W. Overton & R. Lerner (Eds.), The handbook of life-span development (Vol. 1). Hoboken, NJ: Wiley.
Laguette, V., Apostolidis, T., Dany, L., Bellon, N., Grimaud, J. C., & Lagouanelle- Simeoni, M. C. (2013). Quality of life and time perspective in inflammatory bowel disease patients. Quality of Life Research, 22(10), 2721-2736.
Myszkowski, N.,. Storme, M., Zenasni, F., & Lubart, T. (2014). Is visual aesthetic sensitivity independent from intelligence, personality and creativity? Personality and Individual Differences, 56, 16-20.
Sternberg, R. (1998). A Balance theory of wisdom. Review of General Psychology, 2(4), 347-365.
Leder, H., Belke, B.,Oeberst, A., & Augustin, D. (2004). A model of aesthetic appreciation and aesthetic judgments. British Journal of Psychology, 95, 489-508.
Staudinger, U. M. (2016). Wisdom. NewYork: Columbia University.
Worrell, F. C., & Mello, Z. (2009). Convergent and discriminant validity of time attitude scores on the adolescent time perspective inventory, Diskurs Kindheits-und Jungendforschung Heft 2, 185-196.
Webster, J. D. (2013). Identity, wisdom and critical life events in younger adulthood. J.D. Sinnott (ed), Positive Psychology, 61, 61-77.
Zimbardo, P. G., & Boyd, J. N. (1999). Putting time in perspective: A valid, reliable individual-differences metric. Personality and Social Psychology, 77, 1271-1288.