ابطحی، سیدحسین (1383). آموزش و بهسازی سرمایههای انسانی. تهران: انتشارات دیوبند.
حمیدیزاده، کتایون، فتحی واجارگاه، کوروش، عارفی، محبوبه، و گلنار، مهران (1396). آموزش چندفرهنگی: تحلیل نظاممند ادراک معلمان. تدریسپژوهی، 5(2)، 16-1.
صادقی، علیرضا (1390). طراحی الگوی برنامة درسی چندفرهنگی تربیت معلم ابتدایی جمهوری اسلامی ایران. رسالة دکتری، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
علیپور، نسرین، و علیپور، لیلا (1395). آموزش چندفرهنگی و قومیت در برنامة درسی. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 4(11)، 182-167.
فردانش، هاشم (1398). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
مصطفی، عسگریان (1385). جایگاه فرهنگهای قومی در تربیت شهروندی. نوآوریهای آموزشی، 5(17)، 162-133.
مصطفیزاده، اسماعیل، کشتیآرای، نرگس، و قلیزاده، آذر (1398). ضرورتهای آموزش چندفرهنگی و واکاوی عناصر و مؤلفههای تعلیم و تربیت چندفرهنگی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 16(33)، 37-20.
وفایی، رضا، و سبحانینژاد، مهدی (1394). مؤلفههای چندفرهنگی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی. نظریه و عمل برنامة درسی، 3(5)، 128-111.
Aragona-Young, E., & Sawyer, B. E. (2018). Elementary teachers’ beliefs about multicultural education practices. Teachers and teaching, 24(5), 465-486.
Athiemoolam, L., & Vermaak, A. (2021). Teaching approaches adopted by teachers in multicultural classrooms in secondary schools in Port Elizabeth, South Africa. Multicultural Education, 15(2), 168-183.
Avci, E. K., & Faiz, M. (2018). The Metaphors of Secondary School Teachers towards the Concept of "Multiculturalism". Education and Training Studies, 6(5), 179-188.
Banks, J. A. (Ed.). (2009). The Routledge international companion to multicultural education. New York: Routledge.
Bradford, B. (2006). Who are the ‘mixed’ethnic group? London: Office for National Statistics.
Budirahayu, T., & Saud, M. (2021). Proposing an integrated multiculturalism learning system: A study from Indonesian schools. The Asia-Pacific Education Researcher, 30(2), 141-152.
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative (Vol.7). Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
Donders, Y. (2010). Do cultural diversity and human rights make a good match?. International Social Science Journal, 61(199), 15-35.
Elias, A., Mansouri, F., & Sweid, R. (2021). Public attitudes towards multiculturalism and interculturalism in Australia. International Migration and Integration, 22(3), 1063-1084.
Jenks, C., Lee, J. O., & Kanpol, B. (2018). Approaches to multicultural education in preservice teacher education: Philosophical frameworks and models for teaching. The Urban Review, 33(2), 87-105.
Kalantzis, M., & Cope, B. (2020). Multiculturalism and education policy. In Ethnicity, class and gender in Australia (pp.82-97), Routledge.
Mas’ud, A. R. (2021). Building a Culture of Peace and Multiculturalism in the World of Education. Psychology and Education Journal, 58(1), 5321-5328.
Mavrina, I. A., & Batayeva, F. A. (2019). Multiculturalism as a property of the educational environment of the college Research result. Pedagogic and Psychology of Education, 5(3), 49-58
Meetoo, V. (2020). Negotiating the diversity of ‘everyday’multiculturalism: Teachers’ enactments in an inner city secondary school. Race Ethnicity and Education, 23(2), 261-279.
Roberts, J. H., Sanders, T., Mann, K., & Wass, V. (2010). Institutional marginalisation and student resistance: Barriers to learning about culture, race and ethnicity. Advances in Health Sciences Education, 15(4), 559-571.
Sharma, S. (2005). Multicultural education: Teachers perceptions and preparation. College Teaching & Learning (TLC), 2(5), 53-64.
Smith, E. B. (2019). Approaches to multicultural education in preservice teacher education: Philosophical frameworks and models for teaching. Multicultural Education, 16(3), 45-50.
Syarif, A. (2021). Islamic Religious Education And Multiculturalism. Ilomata International Journal of Social Science, 2(1), 73-80.
Teo, T. A. (2021). Multiculturalism beyond citizenship: The inclusion of non-citizens. Ethnicities, 21(1), 165-191.
Yuen, C. Y. (2010). Dimensions of diversity: Challenges to secondary school teachers with implications for intercultural teacher education. Teaching and Teacher Education, 26(3), 732-741.