باقری مجد، روح اله، و مهرعلیزاده، یداالله (1392). چالشهای توسعة آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی. توسعة آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 13-1.
پاکدل، فاطمه، شهرکیپور، حسن، و فرزانجو، محمد (1396). رفع چالشهای آموزش و پرورش، توانمندسازی و ارتقای بهرهوری معلمان (مطالعة موردی: مدارس ابتدایی شهرستان زاهدان). مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی تابستان، 3(2)، 18-11.
تقیپور ظهیر، علی (1388). مبانی و اصول آموزش و پرورش. تهران: نشر آگاه.
حسنی، حسین، و اسدی، صالح (1398). چالشهای نظام آموزش دورة ابتدایی در ایران. رویکردی نو در علوم تربیتی، 2(1)، 38-30.
علاقهبند، علی (1392). جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران: نشر روان.
فرزانپور، آزاده، طیب طاهر، عبدالامیر، و ناطقی، فائزه (1393). چالشهای پیش روی نظام آموزش و پرورش ابتدایی در ده سال آینده. اولین کنفرانس ملی توسعة پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
قربانخانی، مهدی، و صالحی، کیوان (1395). بازنمایی چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعهای با روش پدیدارشناسی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 7(2)، 148-123.
مولائی قولنجی، یعقوب (1399). بررسی چالشها و مشکلات تدریس فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا از دیدگاه معلمان. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت، میناب، 25 شهریورماه.
نوری، احمد، جعفری، محمد، نظری، حسن (1397). تأثیر دورههای آموزش مجازی بر ارتقای عملکرد کارکنان معاونت نیروی انسانی ناجا. منابع انسانی ناجا، 13(52)،
Ahmadi., S., Al-hunaiyan, A, & Gueaieb, W. (2008). Success factors for an efficient blended learning. In Proceedings of the 10th IASTED International Conference on Internet And Multimedia Systems And Applications, pp. 77–82.
Catoe, C. H., & Tasci, D. (2016). Measuring readiness for e-learning: Reflection from an emerging country. Education Technology & Society, l8, 244-258.
Edris, R., & Osman, N. (2017). Blended problem-based learning for teacher education: lessons learnt. Learning, Media and Technology, 31(2), 93-116.
José, L., Gascó, Lopis, J., & Reyes González, M. (2017). The use of information technology in training human. Department of Firm Organization, University of Alicante, 03080 San Vicente (Alicante), Spain.
Kiyan, N. (2009). Interaction and outer action in blended learning environments. Education Technology & Society, 12(2), 222-239.
Korte, G. (2015). The Every Student Succeeds Act vs. No Child Left Behind: What's changed?". USA Today. Retrieved December 18, 2015.
Panda, S., & Mishra, E. (2007). Three Dimensions of the Online Course Evaluation Instrument in Postsecondary Education, Proceedings of the Ninth LASTED International Conference Computersand Advanced Technology in Education, OctoberLimaPerusloanconsortium.org/publications/survey/pdf/ class_differences. pdf.
Rodrigo, G. (2018). Learning To Learn And Why It Matters. Fun Academy. Retrieved 30 July 2018.
Saford Ibrahim & others, (2016). The effects of blended learning environment on the critical thinking skills of student. Social and Behavioral Science, 1, 1744-1748.
Stodel, C. R. (2014). Blended learning models. Encyclopedia of information science and technology. United state: Information science Reference.