احمدآبادی آرانی، نجمه، عربشاهی حسینآبادی، ملیحه، و موسوی تبار، رقیه سادات (1397). بررسی ابعاد حرفهای در سند تحول بنیادین و ارائه راهکارهایی جهت تقویت بعد مهارتی متربیان در نظام تعلیم و تربیت ایران. پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، قزوین.
حبیبی بردبری، رضا، احمدی سرموری، پژمان، عبداللهزاده، هادی، صفری، حامد، و خرمی، رشید (1396). جایگاه تربیتمعلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. دومین کنگرة سراسری تحول و نوآوری علوم انسانی، شیراز.
خبرگزاری پانا (1392)، رئیسجمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش: آییننامة جدید کمیسیونهای شورای عالی آموزش و پرورش را ابلاغ کرد،
http://www.pana.ir/news/180808.
خنیفر، حسین، ومسلمی، ناهید (۱۳۹۵). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. جلد اول، تهران: نگاه.
رضایی، ایوب (1399). توسعة رشتههای هنرستان کشاورزی یاسوج در آینده/لزوم گرایش دانشآموزان به رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش، خبرگزاری فارس، کد خبر ۸۲۰۲۴
http://fna.ir/ezkygt.
روزنامة رسمی (1396). قانون برنامة پنجسالة ششم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شمارة 20995، تاریخ 21/۱/1396،
WWW.DASTOUR.IR
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی. تهران.
شکوهی امیرآبادی، لیلا، دلاور، علی، عباسی سروک، لطفاله، و کوشک، شیرین (1397). تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس خلاقیت و شادکامی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(3)، 192-165.
صالحی عمران، ابراهیم (۱۳۹۳). آموزش شایستگیهای کانونی در برنامة درسی بهعنوان رویکرد جدید برای ایجاد ارتباط در مطالعات میانرشتهای. مجلة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 5(10)، ۶۲-45.
صالحی عمران، ابراهیم، و عینخواه، فرناز (1399الف). مهارتآموزی و توسعة پایدار. مجموعة مقالات اولین نشست تخصصی قطب علمی آموزش عالی و توسعه، به کوشش محمد یمنیدوزی سرخابی، تهران: مؤسسة مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صص 53-13.
صالحی عمران، ابراهیم، و عینخواه، فرناز (1399ب). مهارتآموزی، توسعة سرمایة انسانی و اشتغال. برگزیدة مجموعة مقالات ششمین و هفتمین کنفرانس ملی توسعة سرمایة انسانی، به کوشش محمدتقی نظرپور، اباصلت خراسانی و اعظم ملامحمدی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی، صص 292-272.
صالحی عمران، ابراهیم، و عینخواه، فرناز (1399ج). طرح پژوهشی طراحی مدل توسعة آموزشهای فنی و حرفهای متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیتهای منطقهای (مطالعة موردی: صنعت ساختمان)، سازمان آموزش فنی و حرفهای ایران.
صالحیفر، فاطمه، محمدزاده محمدی، مرضیه، و حلاجی زارع، مرضیه (1399). تربیت حرفهای در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. پنجمین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و آموزش و پرورش با محوریت توسعة پایدار، تهران.
علیمردانی، فائزه، و مجتهدی، سمیرا (1395). بررسی صلاحیتهای مهارتی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. همایش ملی تحولآفرینی در آموزش و پرورش با محوریت سند تحول بنیادین، اردبیل، دیماه 95.
مهرعلیزاده، یداله، صفایی مقدم، مسعود، صالحی عمران، ابراهیم، و علم، محمدرضا (۱۳۹۲). مبانی نظری و عملی پژوهش (کمی، کیفی و آمیخته) در علوم انسانی. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
وفایی، رضا، فضلالهی قمشهای، سیفاله، و طالعیفرد، احمد (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانة تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2)، 154-131.
Boyatzis, R. (1982). The competent manager: A model for effective performance. New York: John Wiley & Sons.
Clark, H. (2013). A comprehensive framework for measuring skills gaps and determining work readiness. Employment Relations Today, 40(3), 1–11.
Philpot, A., & Rob, D. (2002). Leadership competency models roadmaps to success. The Journal, Hosp Q, PubMed.
Seligman, M. (2002). Authentic happiness: using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. New York: Free Press.
Singh, P., Thambusamy, R., Ramly, A., Abdullah, I. H., & Mahmud, Z. (2013). Perception differential between employers and instructors on the importance of employability skills. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 90, 616–625.