پورقاز، شیرین، توماج، عبدالجلال، و غلامی، کلثوم (1399). بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزونکنشی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(3)، 78-62.
تقیپور، بهزاد، غلامی، فائزه، رنجبر، محمدجواد، رستم اوغلی، زهرا، و برزگران، رقیه (1398). نقش هیجانات مثبت و منفی در پیشبینی بهزیستی روانشناختی دانشآموزان پسر ورزشکار. روانشناسی مدرسه، 8(3)، 53-39.
چمنی قلندری، رسول، دکانهای فرد، فریده، و رضایی، روناک (1398). اثربخشی آموزش معنا درمانی بر تابآوری و بهزیستی روانشناختی زنان دارای تجربة سوگ. روانشناسی و روان پزشکی شناخت، (4)6، 36-26.
حسینی، سیدمحمدحسین، احمدیه، محمدحسین، عباسی شوازی، معصومه، و اسلامی فارسانی، شهین (1385). بررسی مهارتهای مطالعه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بهداشت یزد-1385. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2)، 93-88.
خانجانی، مهدی، شهیدی، شیرین، فتحآبادی، جواد، مظاهری، محمد، و شکری، الهام. (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه (18 سوالی، مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 9(32)، 36-27.
درتاج، فریبا، زارعی زوارکی، اسماعیل، و علیآبادی، خدیجه (1396). طراحی و اعتباریابی الگوی رشد آموزش از راه دور مبتنی بر موک برای دانشجویان. روانشناسی تربیتی، 13(44)، 108-83.
درتاج، فریبا، زارعیزوارکی، اسماعیل، علیآبادی، خدیجه، فرجالهی، مهران، و دلاور، علی (1395). تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور. پژوهش در نظامهای آموزشی، 35، 20-1.
رشیدزاده، عبداله، بیرامی، منصور، هاشمی نصرتآباد، تورج، و میرنسب، میرمحمود (1398). اثربخشی آموزش مثبتنگری با تکیه بر آموزههای دینی در سلامت روانشناختی و تابآوری مادران دارای فرزند اتیسم. زن و مطالعات خانواده، 12(43)، 83-59.
زینآبادی، حسنرضا، و موسوی، طیبه (1399). تأملی بر دورههای موک در نظام آموزش عالی ایران؛ چالشها و راهکارها. نوآوری و ارزش آفرینی، 12(6)، 56-41.
شریعت باقری، محمدمهدی، و شمسایی، آزاده (1398). رابطة سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانشآموزان با میانجیگری بهزیستی روانشناختی دانشآموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(1)، 267-227.
شهابی، سیده سارا، و جعفری، علی (1398). نقش پرخاشگری، افسردگی و بهزیستی روانشناختی معلمان در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان راهنمایی شهر تبریز. روانشناسی مدرسه، 8(3)، 140-121.
شیخبگلو، یوسف، محمدی، فرخ، و شیخبگلو، سینا (1395). موک و نقش آن در توسعة آموزشهای فنی و حرفهای. همایش مهارتآموزی و اشتغال، تهران، ایران.
کدخدایی، مریم، آزادفلاح، پرویز، و فراهانی، حجتالله (1397). تحلیل کیفی بهزیستی روانشناختی زنان با توجه به ساختار فرهنگ ایرانی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 14(55)، 268-249.
مهتریآرانی، محمد، رجبیاندهریزه، مریم، باغبانی، ابوالفضل، و ستودهآرانی، حسین (1397). تأثیر شبیهیازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر بهزیستی ذهنی و یادگیری مادامالعمر در دانشآموزان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(5)، 13-1.
نوحی، عصمت، علیپور، الهام، و بهاءالدینی، کامبیز (1394). مقایسة تأثیر آموزش حضوری و غیر حضوری مهارتهای مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 12(5)، 608-601.
نورمحمدی، علیاشرف، انتصار فومنی، غلامحسین، حجازی، مسعود، و مروتی، ذکرالله (1397). اثربخشی آموزش مهارت مطالعه بر عزت نفس و خودکارآمدی تحصیلی. توسعة آموزش جندی شاپور، 9، 86-78.
ورعی، پیام، مؤمنی، خدامراد، و مرادی، آسیه (1396). پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس نگرش به دین و اضطراب مرگ در مردان سالمند مرکز نگهداری نیمه وقت شهر کرمانشاه. پژوهش در دین و سلامت، 4(2)، 68-54.
وفوری، جواد (1396). تأثیر آموزش مهارتهای مطالعه (روش برنامهریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه) بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان ایران ساکن کشور تاجیکستان. روانشناسی مدرسه، 6(2)، 163-146.
Aleksander, J., & Konard, L. (2015). Mock and its characteristics on education and behavioral and welfare characteristics of students. Education and Information Technology, 3(12), 121-132.
Argyle, M., Martin, M., & Crassland, J. (1989). Happiness as a function of personality and social encounters. In J. P. Forgas & J. M. Inne (Eds), Recent advances in social psychology: An international perspectiveAmsterdam: Elsevier Science Publishers, 189-203.
Assaf, W., Elia, G., Fayyoumi, A., & Taurino, C. (2009). Virtual eBMS: a virtual learning community supporting personalised learning. International Journal of Web Based Communities, 5(2), 238-254
Billsberry, J. (2013). MOOCS: Fad or revolution. Management Education, 37(6), 739-746
Elmi, W., & Dika, Y. (2014). The effectiveness of Mock-based education and retention and academic motivation and students' study skills. Communication Technology Learning and Training, 2(15). 69-81.
Gayoung, L. E. E., Sunyoung, K. E. U. M., Myungsun, K. I. M., Yoomi, C. H. O. I., & Ilju, R. H. A. (2016). A study on the development of a MOOC design Model. Educational Technology International, 17(1), 1-37.
Gnzález-Carrasco, M., Casas, F., Malo, S., Viñas, F., & Dinisman, T. )2016(. Changes with age in subjective well-being through the adolescent years: Differences by Gender. J Happiness Stud. 18(1),63-88.
Hall, R. (2015). For a political economy of massive open online courses. Learning, Media and Technology, 40(3), 265-286.
Karnouskos, S., & Holmlund, M. (2014). Impact of Massive Open Online Courses (MOOCs) on Employee Competencies and Innovation. Blekinge Institute of Technology.
Kumar, D., Sunil., Kulkarni, Praveen., Kavitha, T., & et all. (2016). Study skills and strategies of the medical students among medical colleges in Mysore district, Karnataka, India. International Journal of Community Medicine and Public Health, 3(9), 2543-2549.
Laal, M., & Key, L. (2013). Necessities for Lifelong Learning. Proc Soc Behav Sci, 83, 937-941.
Manz, F., & Tiko, S. (2016). Mock education and its effect on learning and study strategies of students with coping disobedience disorder. Learning Disabilities and Technology, 6(7), 68-79.
Nath, P., & Pardhan, R.K. (2012). Influence of positive effect on physical health and psychological well-being: Examining the mediating role of psychological resilience. Health Management, 14(2), 161-174.
Nonis, S. G., & Hudson, G. I. (2010). “Performance of college students: Impact of study time and study habits. Education for Business, 85, 229-238.
Rosenberg, M. (1965). Society & the adolescent self- image. Princeton, nJ. Princeton University.
Ryff, C. D., & Singer, B. H. (2008). Know thyself and become what you are: A eudaimonic approach to psychological well-being. Happiness Studies, 9(1), 98-103.
Ryff, C.D., & Keyes, C. L. M. (1995). The structure of psychological well-being revisited. Personality and Social Psychology, 69(4), 719-723.
Shrivastava, A., & Guiney, P. (2014). Technological developments and tertiary education delivery models-the arrival of MOOCs: Massive Open Online Courses. New Zealand, Ministry of Education.
Singh, A. B. (2016). Learning through Massive Open Online Courses (MOOCs) A case of the first international MOOC. Master's Thesis, UiO in 2015.
Talbot, K. S., Muller, U., & Kerns, AK. (2018). Prospective memory in children with attention deficit hyperactivity disorder: a review. Clin Neuropsychol. 32(5), 783-815.
Vander, A., & Fordi, T. (2017). The effectiveness of Mook education on psychological dimensions and psychological well-being of students. Journal of Technology Studies and Education, 4(21), 42-57
Weinstein, C. E., & Acee, T. W. (2018). Study and learning strategies. Handbook of College Reading and Study Strategy Research. Mahwah, NJ: Routledge.