باقری، مسعود، نمازیان، مریم، و امیری، آتنا (1391). بررسی رابطة بین هوش معنوی با خلاقیت و انگیزة پیشرفت دانشآموزان متوسطة ناحیة یک کرمان. علوم رفتاری، 6(2)، 187-181.
بدری گرگری، رحیم، و کلوانی، ناهید (1392). تأثیر روش ایدهجویی (اسکمپر) بر تفکر خلاق دانشجویان دختر رشتههای فنی و مهندسی. مجلة ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(2)، 168-151.
جاویدمهر، محمود، و اسماعیلی، مهدی (۱۳۹۶). رابطة خلاقیت و آیندهنگری در دانشجویان. پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
جوزانی، کمال، و سعدیپور، اسماعیل (1392). بررسی تأثیر روشهای آموزش فعال و سنتی بر انگیزة دانشآموزان پایة دوم دبیرستان در درس انگلیسی. پایاننامة کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
حاجیدخت، بهاره (1387). بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و خلاقیت مدیران متوسطة دخترانة ارومیه. پایاننامة کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه ارومیه.
حسینی اصل نظرلو، مریم (1390). رشد تفکر انتقادی و خلاقیت در دانشآموزان سال سوم رشتههای تحصیلی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی در شهرستان پاکدشت. پایاننامة کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
راو، کلارنس ج و همکاران (1270). مباحث عمده در روانپزشکی. ترجمة جواد وهابزاده، تهران: سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.
رحیمیمند، مریم، و عباسپور، عباس (1392). بررسی جنبههای روانشناختی (انگیزة پیشرفت، خلاقیت) اثربخشی روشهای نوین تدریس در آموزش عالی ایران. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی 2(7)، 31-9.
سلطانی مجد، امیرهوشنگ، تقیزاده، محمداحسان، و زارع، حسین (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 4(2)، 44-31.
سیف، علیاکبر (1388). روانشناسی پرورشی. چاپ ششم، تهران، آگاه.
شکرکن، حسین، برومندنسب، مسعود، نجاریان، بهمن، و شهنی ییلاقی، منیجه (1381). بررسی رابطة ساده و چندگانة خلاقیت، انگیزة پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(9)، 24-2.
غلامی تورانپشتی، مرضیه، و کریمزاده، صمد (1390). تأثیر بازیهای رایانهای بر خلاقیت و رابطة آن با سازگاری روانی دانشآموزان. اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 7(1)، 68-55.
قدمپور، عزتاله، بیرانوند، زینب، و یوسفوند، مهدی (1396). مقایسة اثربخشی آموزش به روش ایدهجویی (اسکمپر)، بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپندارة خلاق و بازبودن نسبت تجربهها، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(1)، 154-125.
قدمپور، عزتاله، گراوند، هوشنگ، و سبزیان، سعیده (1399). رابطة سبک یادگیری با انگیزة پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطة استان لرستان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 9(2)،32-7.
کمالپور، نسرین، و توزندهجانی، حسن (1385). هنجاریابی آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس (AMT). پژوهشهای تربیتی، 6، 86ـ 75.
لطیفی، نازیلا (1393). رابطة بین انگیزة پیشرفت شغلی و خلاقیت در بین مدیران مدارس متوسطة شهر شیراز، سومین همایش ملی سالیانة علوم مدیریت نوین، سال 1393، دانشگاه گرگان.
محرر، علی، شریفیان، اسماعیل، پیروز، مهدی، و شریفیمقدم، مهدی (1391). ارتباط بین سبکهای تفکر، انگیزة پیشرفت، پیشرفت تحصیلی و خلاقیت با کارآفرینی دانشجویان رشتة تربیت بدنی استان کرمان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(4)، 70-51.
نیازآذری، مرضیه (1397). واکاوی رابطة کیفیت تجارب یادگیری و خلاقیت با رشد توانایی آیندهپژوهی در دانشجویان. آیندهپژوهی مدیریت، 29(1)، 101-93.
Amabile, T. M. (1985). Motivation and creativity: Effects of motivational orientation on creative writers. Personality and Social Psychology, 48(2), 393-399.
Areepattamanni, Sh. (2011). Academic self-concept, academic motivation, academic engagement, and academic achievement: A mixed methods study of Indian adolescents in Canada and India. PhD dissertation, Queens University, Ontario, Canada.
Auger, P., & Woodman, R. W. (2016). Creativity and intrinsic motivation: exploring a complex relationship. The Journal of Applied Behavioral Science, 52(3), 342-366.
Burns, M. (1985). The Role of Questioning Arthmetic Teacher. Psychology, 3(2), 59-62.
Chandra Kala, P., &Shirlin, P. (2017). A study on achievement motivation and socioeconomic status of college students in tirunelveli district. International Journal of Research -Granthaalayah, 5(3), 57-64.
Eberel, B. (1984). Help! Insolving problems creatively at home and school. Carthage: Good apple.
Fisher. A. (2001). Critical thinking: An introduction. The university press of Cambridge.
Gladding, S. T., & Henderson, D. A. (2000). Creativity and family counseling: The SCAMPER model as a template for promoting creative process. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 8, 245–249.
Glen, R. (1997). SCAMPER for student creativity. Education Digest, 62, 67-68.
Hong, E., O’Neil, H. F., & Peng, Y. (2016). Effects of Explicit Instructions, Metacognition, and Motivation on Creative Performance. Creativity Research Journal, 28(1), 33-45.
Kusurkar, R. A., Ten cate. T.J., Vos, C. M. P., Westers,P., & Croiset, G. (2013). How motivation affects academic performance: A structural equation modeling analysis. Advances in Health Science Education, 18, 57-69.
Liu, D., Jiang, K., Shalley, C. E., Keem, S., & Zhou, J. (2016). Motivational mechanisms of employee creativity: A meta-analytic examination and theoretical extension of the creativity literature. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 137, 236-263.
Majid, A. B., Tan, D., & Soh, K. (2003). Enhancing Children’s Creativity: An exploratory study on using the internet and SCAMPER as creative writing tools. The Korean Journal of Thinking & Problem Solving, 13, 67-68.
Milbourne, L. (2003). Encouraging girls in science and math. The Eric Review K-8 Science and Mathematics Education, 6(2), 45-47.
Muneyoshi, H. (2004). Identifying how school-teachers use creative problem solving. Master Thesis, Buffalo State Collage.
Zhang, X., & Bartol, K. M. (2010). Linking empowering leadership and employee creativity: The influence of psychological empowerment, intrinsic motivation, and creative process engagement. Academy of Management Journal, 53(1), 107-128.