اسدزاده، عاطفه، باقری، قدرتالله، علیدوست قهرفرخی، ابراهیم، و صابری، علی (1398). طراحی الگوی ارزیابی راهبردی برنامههای ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تا افق 1404 با رویکرد پدیدارشناسی. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 9(18)، 121-107.
آصفی، احمدعلی (1397). شناسایی و اولویتبندی گروههای مؤثر در نهادینهکردن ورزش همگانی در ایران. پژوهش در ورزش تربیتی، 15، 270-247.
آصفی، احمدعلی، و قنبرپور نصرتی، امیر (1397). مدل عوامل مؤثر در نهادینهکردن ورزش همگانی در ایران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 8(16)، 46-29.
پارساجو، علی، جوادیپور، محمد، و زارعیان، حسین (1397). تعیین راهبردهای مشارکت اجتماعی در ورزش همگانی ایران. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 8(16)، 28-16.
پورکریمی، جواد، مهدیون، روحالله، قاضی، ابوذر، و پوربرخورداری، امین (1389). ارائة الگوی نظام جامع آموزش کارکنان جمعیت هلال احمر. امداد و نجات، 2(1)، 70-56.
رضوی، سیدمحمدحسین، علوی، سیدحسین، ذبیحی، اسماعیل، و لقمانی، محسن (1399). جایگاه ورزش در نظام اوقات فراغت دانشجویان و ارائة الگو. پژوهشنامة مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 16(31)، 51-39.
ریاحی، الهه، زارعی، علی، اسماعیلی، محمدرضا، و نیکآیین، زینت (1400). ارائة مدل ارتباطی اشتیاق به فعالیت بدنی، سرزندگی با لذت از اوقات فراغت ورزشی با نقش میانجی پیوستگی اجتماعی در کارمندان سازمان ورزش شهرداری تهران. علوم ورزش، 13(44)، 170-149.
صفدرپور، نصرالله، بهرامی، شهاب، و عیدی، حسین (1400). تدوین مدل نقش ورزش در اوقات فراغت بر کاهش آسیبهای اجتماعی، تئوری دادهبنیاد. علوم ورزش، 13(44)، 56-31.
قاسمی، وحید (1390). برآورد حجم بهینة نمونه در مدلهای معادله ساختاری و ارزیابی کفایت آن برای پژوهشگران اجتماعی. جامعهشناسی ایران، 12(4)، 161-138.
منصوری، مریم، فرزان، فرزام، و حمیدی، مهرزاد (1399). تدوین مدل اوقات فراغت دانشجویان کشور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 8(28)، 145-131.
نوروزی سیدحسینی، رسول (1394). طراحی مدل توسعة سرمایة انسانی در ورزش با تأکید بر رویکرد قابلیت. رسالة دکتری رشتة تربیتبدنی و علوم ورزشی، مدیریت ورزشی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
یزدانی، مجتبی (1395). ورزش و مدیریت جهادی. تهران: انتشارات تیسا.
Aumètre, F., & Poulin, F. (2018). Academic and behavioral outcomes associated with organized activity participation trajectories during childhood. Applied Developmental Psychology, 54, 33-41.
Berger, C., Brotfeld, C., & Espelage, D. L. (2022). Extracurricular activities and peer relational victimization: Role of gender and school social norms. School Violence, 1(16), 611-626.
Blanchette, S., Larouche, R., Tremblay, M. S., Faulkner, G., Riazi, N. A., & Trudeau, F. (2022). Associations between School environments, policies and practices and children's physical activity and active transportation. School Health, 92(1), 31-41.
Bohnert, A., Fredricks, J., & Randall, E. (2010). Capturing unique dimensions of youth organized activity involvement: Theoretical and methodological considerations. Review of Educational Research, 80(4), 576-610.
Bolton, N., Martin, S., Grace, C., & Harris, S. (2018). Implementing a theory of change approach to research sport participation programmers targeting ‘hard to reach’ groups. International journal of sport policy and politics, 10(4), 761-777.
Brière, F. N., Yale-Soulière, G., Gonzalez-Sicilia, D., Harbec, M. J., Morizot, J., Janosz, M., & Pagani, L. S. (2018). Prospective associations between sport participation and psychological adjustment in adolescents. Epidemiol Community Health, 72(7), 575-581.
Brooke, L. E., Gucciardi, D. F., Ntoumanis, N., & Lin, A. (2020). Qualitative investigation of perceived barriers to and enablers of sport participation for young people with first episode psychosis. Early Intervention in Psychiatry, 14(3), 293-306.
Burns, K. E., Chaurasia, A., Carson, V., & Leatherdale, S. T. (2021). Examining if changes in the type of school-based intramural programs affect youth physical activity over Time: A natural experiment evaluation. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2752.
Cavallin, S., Bennie, A., & George, E. (2019). Exploring the barriers and facilitators to school and club sport participation for adolescent girls in Greater Western Sydney. Science and Medicine in Sport, 22, S80.
Chang, H. Y. (2019). Determining the motivational factors for participation in team sports in Nanyang Technological University Students.
Covay, E., & Carbonaro, W. (2010). After the bell: Participation in extracurricular activities, classroom behavior, and academic achievement. Sociology of Education, 83(1), 20-45.
Douglas, N., Douglas, G., & Derrett, R. (2001). Special interest groups: context and cases. John Wiley & Sons, Brisbane, Qld.
Dumais, S. A. (2006). Elementary school students' extracurricular activities: the effects of participation on achievement and teachers' evaluations. Sociological Spectrum, 26(2), 117-147.
Fredricks, J. A. (2012). Extracurricular participation and academic outcomes: Testing the over-scheduling hypothesis. Youth and Adolescence, 41(3), 295-306.
Giancursio, J. L. (2022). How does the involvement in school-related extracurricular activities affect academic performance of secondary students? Doctoral Dissertation, Roberts Wesleyan College (Rochester)).
Homan, K. J., Crowley, S. L., & Sim, L. A. (2019). Motivation for sport participation and eating disorder risk among female collegiate athletes. Eating Disorders, 27(4), 369-383.
Lareau, A. (2011). Unequal childhoods: Class, race, and family life. Univ of California Press.
Levine, J. M., & Moreland, R. L. (Eds.). (2006). Small groups: Key readings. Psychology Press.
Mahoney, J. L., Larson, R. W., Eccles, J. S., & Lord, H. (2005). Organized activities as developmental contexts for children and adolescents. Organized activities as contexts of development: Extracurricular activities, after-school and community programs, 3-22.
Ramchandani, G., Coleman, R., & Christy, E. (2019). The sport participation legacy of major events in the UK. Health Promotion International, 34(1), 82-94.
Ren, L., & Zhang, X. (2020). Antecedents and consequences of organized extracurricular activities among Chinese preschoolers in Hong Kong. Learning and Instruction, 65, 1-15.
Rose-Krasnor, L., Busseri, M. A., Willoughby, T., & Chalmers, H. (2006). Breadth and intensity of youth activity involvement as contexts for positive development. Youth and Adolescence, 35(3), 365-379.
Skinner, J., Edwards, A., & Corbett, B. (2014). Research methods for sport management. Routledge.
Stearns, E., & Glennie, E. J. (2010). Opportunities to participate: Extracurricular activities’ distribution across and academic correlates in high schools. Social Science Research, 39(2), 296-309.
Thomas, A. M., Beaudry, K. M., Gammage, K. L., Klentrou, P., & Josse, A. R. (2019). Physical Activity, Sport Participation, and Perceived Barriers to Engagement in First-Year Canadian University Students. Physical Activity & Health, 16(6), 437-446.
Vandermeerschen, H., Meganck, J., Seghers, J., Vos, S., & Scheerder, J. (2017). Sports, poverty and the role of the voluntary sector. Exploring and explaining nonprofit sports clubs’ efforts to facilitate participation of socially disadvantaged people. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 28(1), 307-334.
Wilson, K. E., & Millar, P. (2021). Intramural Sport Participation: An Examination of Participant Benefits, Service Quality, Program Satisfaction, and Student Retention. Recreational Sports Journal, 45(2), 149-160.