ابراهیمی، ایوب، زینآبادی، حسنرضا، و هداوندی، محمدرضا (1396). مطالعة کیفی عوامل مؤثر در میل به ماندگاری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش، مطالعة موردی، استان تهران.
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(17)، 146-121.
بابایی، علی (1395). هوش موفق و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامة درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5(14)، 153-135.
باشگاه خبرنگاران جوان (1395). رویکرد تربیتمعلمان پژوهنده در دانشگاه فرهنگیان/ قوینبودن وضعیت پژوهش در کشور. کد خبر: ۵۸۸۶۲۶۸،
آدرس وبسایت:www.yjc.ir.
باقری، سیفعلی (1385). بررسی و مقایسة اثربخشی معلمان جذبشده از نهضت سوادآموزی و از مراکز تربیتمعلم و آموزش عالی در دورة ابتدایی شهرستان مراغه. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
تقی پورظهیر، علی اصغر؛ امینفر، مرتضی، و باقری، سیفعلی (1388). بررسی و مقایسة اثربخشی معلمان جذبشده از نهضت سوادآموزی و معلمان جذبشده از آموزش عالی و مراکز تربیت معلم در دورة ابتدایی تحقیقات مدیریت آموزشی، 1(2)، 56-37.
حجازی، اسد، ساکی، رضا، یوسلیانی، غلامعلی، و هاشمی، سعدالله (1399). بررسی سهم معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فناوری آموزش، 14(4)، 980-971.
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (1395). دانشگاه فرهنگیان، تلاشی ناکام برای تداوم مسیر مراکز تربیتمعلم. یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵. آدرس وبسایت: www.icana.ir.
خروشی، توران، نصر، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و موسیپور، نعمتالله (1396). بررسی رویکرد تربیت معلم شایسته براساس اسناد تحولی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، راهبرد فرهنگ، 10(37)، 186-163.
سلمانی، محمدحسین (1392). تعریف استانداردهای ارزشیابی معلمان زبان انگلیسی در سیستم ارزیابی معلمان مؤسسات آموزش زبان انگلیسی ایران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
صادقی، طاهره (1387). شرایط و ویژگیهای یک تدریس اثربخش در راهکارهای کاربردی اجرای آنها. تعلیم و تربیت، 25(4).
صافی، احمد (1381). تربیت و تأمین معلم در ایران (گذشته، حال و آینده). تعلیم و تربیت، 72، 44-11.
عبادی، غلامحسین، و الهامپور، حسین (1386). مقایسة عملکرد تحصیلی دانشآموزان معلمان حقالتدریس پارهوقت، سربازمعلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایة پنجم ابتدایی شهرستان اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی، 14(3)، 116-97.
عباسی، لطفاله (1393). مروری بر وضعیت و عملکرد دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی.
قهرمانیفرد، کامیار، و سیدعباسزاده، میرمحمد (1395). طراحی و اعتباربخشی مدل بومی استانداردهای حرفهای معلمان دورة دوم متوسطه (مطالعهای آمیخته با جنبههای کیفی و کاربرد تکنیک دلفی). مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 4(13)، 50-27.
کاظمی، جواد (1399). مقایسه اثربخشی معلمان استخدامی طرح ماده 28 با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و دانشآموزانِ مقطع متوسطه شهرستان آشتیان استان مرکزی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان.
کبیری، مسعود (1397). مقایسة سیاستهای جذب، تأمین و تربیت معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانشآموزان. نوآوری های آموزشی، 68 (17)، 60-37.
کریمی، فریبا (۱۳۹۲). صلاحیتهای حرفهای معلم. اصفهان: نشر دانشگاه آزاد: اصفهان.
گراوند، منیژه، و عباسپور، عباس (1391). مقایسة اثربخشی معلمان جذبشده از مراکز تربیتمعلم و حقالتدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران. روانشناسی تربیتی، 8(24)، 118-99.
مشکاتی، حسن، دلاور، علی، فرخی، نورعلی، مینایی، اصغر، و کیانی، غلامرضا (1397). بررسی پیشبینی موفقیت مهارتآموزان دانشگاه فرهنگیان در آزمون ارزیابی صلاحیت معلمی (اصلح) با استفاده از کدگذاری متغیرهای طبقهای. تدریسپژوهشی، 6(1)، 57-43.
نظری، شهرام، محسن، حلاجی، و زرینپر، علیرضا (1397). مقایسة اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذبشده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران. تعلیم و تربیت، 34(4)، 151-137.
Bello, G. B., & Jakada, M. B. (2017). Monetary reward and teachers' performance in selected public secondary schools in Kano state. Education and Practice, 8(7), 1-4.
Blömeke, S., Olsen, R.V., & Suhl, U. (2016). Relation of Student Achievement to the Quality of Their Teachers and Instructional Quality. See discussions, stats, and author profiles for this publication at:
https://www.researchgate.net/publication/308342612
Creemers, L., & Kyriakides, B. (2008). The effects of teacher factors on different outcomes: Two studies testing the validity of the dynamic model. Effective Education, 1(1), 61-85.
Helfrich, S. R., & Bean, R. (2011). Beginning teachers reflect on their experiences being prepared to teach literacy. Teacher Education and Practice, 24(2).
Izci, K. & Siegel, M. A. (2019). Investigation of an alternatively certified new high school chemistry teacher‟s assessment literacy. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 7(1), 1-19.
Julia, J., Supriyadi, T., & Iswara, P. D. (2020). Training the Non-Specialist Music Teacher: Insights from an Indonesian Action Research Study. Universal Journal of Educational Research, 8(2), 547-558.
Kulshrestha, A. K., & Pandey, K. (2013). Teachers Training and Professional Competencies, Working papers, 5-6.
Lew, M., & Nelson, R. F. (2016). Multicultural Education, v23 n3-4 p7-13.
Mangiante, M. S. (2011). Teachers matter: Measures of teacher effectiveness in low-income minority schools. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 23(1), 41-63.
Maya I., & Yeliz Kaçar, Y. (2018). School principals and teachers views on teacher performance evaluation. Progressive Education, 14(5), 77-88.
Mertens, D. M., & McLaughlin, J. A. (2004). Research and evaluation methods in special education. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Onyefulu, C., Eraldine, W., & Thomas-James, A. (2014). Education for all: Exploring what student teachers and beginning teachers really know. Research in Comparative and International Education, 9(1),1-36.
Parsa, M. (2017). Evaluation study effect of allowances and job creativity--the performance of the teacher in secondary vocational school province of East Nusa Tenggara. International Education Studies, 10(8). 96-107.
Reeves, T. D. (2017). Pre-service teachers' data use opportunities during student teaching. Teaching and Teacher Education, 63, 263–273.
Shepherd, D., & Devers, CJ. (2017). Principal Perceptions of New Teacher Effectiveness, Journal of Education, 197 (2).
Zhao, X., Heuvel-Panhuizen, M. V. D., & Veldhuis, M. (2017). Classroom assessment in the eyes of Chinese primary mathematics teachers: A review of teacher-written papers. Studies in Educational Evaluation, 52, 42-54.