آقازاده، محرم، و سنه، افسانه (1392). تربیت بدنی در برنامة درسی ملی. آموزش تربیت بدنی، 13، 41-19.
جعفری، حسن، ابوالقاسمی، محمود، قهرمانی، محمد، و خراسانی، اباصلت (1396). الگوی توسعة حرفهای معلمان ابتدایی: مطالعة موردی مدارس استثنایی گروه کمتوان ذهنی شهر تهران، روانشناسی افراد استثنایی، 25، 95-75.
حسینپور، حامد، و امیرتاش، محمدعلی (1397). شناسایی و ساختاردهی موانع توسعة دورههای فوق برنامة ورزشی در آموزش و پرورش از منظر معلمان مرد شرکتکننده در مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی. آموزشپژوهی، 4(14)، 102-85.
خلجی، حسن (1398). اصول و مبانی تربیت بدنی. چاپ یازدهم، تهران: دانشگاه پیام نور.
ذبیحی، اسماعیل (1384). مقایسة مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی در مدارس محروم و برخوردار از امکانات ورزشی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
رضوی، سیدمحمدحسین، لقمانی، محسن، رزاقی، محمدابراهیم، و منوچهرینژاد، محسن (1393). تحلیل عاملی موانع کاربرد فناوری اطلاعات در درس تربیت بدنی مدارس دورة ابتدایی. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 3(2)، 126-115.
زرکی، پرستو (1393). تحلیل محتوای روزنامههای ورزشی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر، کرمان.
زیرک، رضا، زاهد بابلان، عادل، رضایی شریف، علی، و معینیکیا، مهدی (1398). عوامل و مؤلفههای مؤثر بر توسعة حرفهای دبیران مدارس اردبیل (تحقیق کیفی با تأکید بر روش گروههای کانونی). روانشناسی مدرسه، 8(1)، 125-108.
شاهمحمدی، نیره (۱۳۹۳). جایگاه شایستگی حرفهای معلمان در آلمان. رشد معلم، 45-۴۲.
صفری، اکرم، عبدالهی، بیژن، نوهابراهیم، عبدالرحیم، و زینآبادی، حسنرضا (1397). بررسی و تبیین پیشایندهای رشد حرفهای همکارانه در سازمانهای آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(3)، 291-269.
عبداللهی، بیژن، و صفری، اکرم (1395). بررسى موانع اساسى فراروى رشد حرفهاى معلمان. نوآوریهای آموزشی، 15(58)، 134-99.
عصاره، علیرضا، و رزی، جمال (1393). توسعة حرفهای معلمان: استلزامات، زمینهها، راهبردها و عوامل. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی، مرودشت، 1-13.
فیضی، سینا، وحیدیفر، پیمان، و علیدادی، مهرداد (1394). اهمیت آموزش حرفهای معلمان و مربیان. اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزة علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران، تهران.
گلصنملو، معصومه، حمیدی، مهرزاد، رجبی نوشآبادی، حسین، و سجادی، سیدنصرالله (1401). تأثیر توانمندسازی بر خودکارآمدی و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی. پژوهش در ورزش تربیتی، 10(26)، 220-197.
گمینیان، وجیهه (۱۳۸۳). ضرورت حرفهایشدن. رشد معلم، 182، 45-40.
نسترن بروجنی، الهام، نسترن بروجنی، ایمان، و هنری، حبیب (1395). شناسایی مشکلات موجود درس تربیت بدنی مدارس شهر اصفهان و مقایسة دیدگاه مدیران، کارشناسان و معلمان تربیت بدنی مدارس اصفهان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 4(14)، 94-83.
نمازیزاده، مهدی، و سلحشور، بهمن (1394). تربیت بدنی عمومی. تهران: انتشارات سمت.
هنری، حبیب (1397). طراحی مدل صلاحیتها و ویژگیهای حرفهای معلمین تربیت بدنی و ورزش. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 5(3)، 68-55.
Arthura, L., Marlandb, H., Pillc, A., & Rea, T. (2006). Postgraduate Professional Development for teachers: motivational and inhibiting factors affecting thecompletion of awards. In-Service Education, 32(3), 201-219.
Bergmark, U. (2020). Teachers’ professional learning when building a research-based education: context-specific, collaborative and teacher-driven professional development, Professional Development in Education Published online: 27 Sep 2020, https://doi.org/10.1080/19415257.2020.1827011
Galavzi, P. (2011). Principals’ perceptions of their own professional development. Doctoral Disertation, Education, School of the University of Texas at Austain.
Girard, S., Desbiens, J. F., & Hogue, A. (2021). Effects of a training course on creation of an empowering motivational climate in physical education: a quasi-experimental study, Physical Education and Sport Pedagogy, Published online: 16 Jul 2021, https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1953457 CrossMark Logo CrossMark
Girvan, C., Conneely, C., & Tangney, B. (2016). Extending experiential learning in teacher professional development. Teaching and Teacher Education, 58, 129–139.
Havery, C., Townsend, L., Johnson, A., & Doab, A. (2019). Professional development for teachers of nursing students for whom English is an additional language: A reflection on practices. Nurse Education in Practice, 38, 52-58.
Sedova, K., Sedlacek, M., & Svaricek, R. (2016). Teacher professional development as means of transforming student classroom talk. Teaching and Teacher Education, 57, 14–25.
Tan, A., Chang, C., & Teng, P. (2015). Tensions and dilemmas in teacher professional development. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174, 1583-1591.
Tan, L. S., & Ang, K.C. A. (2016). School-based professional development programme for teachers of mathematical modelling in Singapore. Mathematics Teacher Education, 19, 399-432.
Tsan-ming, Ng. S., & Kenneth, C. (2014). Continuing professional development for middle leaders in primary schools in Hong Kong. Educational Administration, 52(6), 869 – 886.
Wang, S. K., Hsu, H. Y., Reeves, T. C., & Coster, D. C. (2014). Professional development to enhance teachers' practices in using information and communication technologies (ICTs) as cognitive tools: Lessons learned from a design-based research study. Computers & Education, 79, 101–115.