آموزش در تربیتبدنی مدارس نقش مهمی در مهارتهای روانشناختی و مهارتی بخصوص در دوره ابتدایی دارد. پژوهش حاضر باهدف بررسی مداخله آموزش بازی برای درک (TGFU) برانعطافپذیری شناختی و یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان دوره دوم ابتدایی انجام شد. برای این منظور درمجموع 60 دانشآموز بهصورت تصادفی در دو گروه TGFU (30 نفر) و سنتی (30 نفر) تمرین کردند. مداخلات در چهار هفته، هر هفته سه جلسه و هر جلسه 45 دقیقه اجرا شد.همه شرکتکنندگان پرسشنامه انعطافپذیری شناختی و همچنین آزمون مهارت تنیس روی میز را از ابتدا تا هفته دوم و پایان مداخله تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر نشان داد شرکتکنندگان گروه TGFU نمرات بالاتری را نسبت به همتایان گروه سنتی در رابطه بامهارت تنیس روی میز و انعطافپذیری شناختی داشتند. نتایج مطالعه حاضر تأییدی بر نقش مثبت TGFU بر متغیرهای روانشناختی و مهارتی در دانشآموزان است و میتواند آموزشی باشد که در راستای ارتقا دانش معلمان بهکاربرده شود. ازاینرو نتایج این مطالعه TGFU را راهکاری مؤثر بر پداگوژی دانش محتوا معلمان تربیتبدنی میداند.
نظری, مهران, نظری, شهرام, & محمدی اورنگی, بهزاد. (1402). تأثیر آموزش بازی برای درک بر انعطافپذیری شناختی و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), -. doi: 10.48310/pma.2023.3130
MLA
مهران نظری; شهرام نظری; بهزاد محمدی اورنگی. "تأثیر آموزش بازی برای درک بر انعطافپذیری شناختی و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی". مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, , , 1402, -. doi: 10.48310/pma.2023.3130
HARVARD
نظری, مهران, نظری, شهرام, محمدی اورنگی, بهزاد. (1402). 'تأثیر آموزش بازی برای درک بر انعطافپذیری شناختی و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی', مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), pp. -. doi: 10.48310/pma.2023.3130
VANCOUVER
نظری, مهران, نظری, شهرام, محمدی اورنگی, بهزاد. تأثیر آموزش بازی برای درک بر انعطافپذیری شناختی و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 1402; (): -. doi: 10.48310/pma.2023.3130