براهویی، داوود، دلارامیزاده، طلیعه، دلارامی، غلامحسین، و احمدکرد، بشیر (۱۳۹۵). تأثیر روش تدریس تلفیقی ایفای نقش و قصهگویی. کنفرانس بینالمللی مدیریت و اقتصاد، تهران، انجمن علمی بازرگانی ایران.
بهرامینیا، سارا، رحیمی، صالح، و صالحیفر، شبنم (۱۳۹۶). بررسی رابطة توسعة تجربة یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقولة نظمدهی هیجانی در دانشجویان. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۰(۱)، ۱65-۱38.
پیری، موسی، و محمودی بردزردی، سعید (۱۳۹۴). تبیین افت تحصیلی بر اساس مستندات دیدگاه اعضای شورای دبیران شهرستان ایذه. نوآوریهای آموزشی، 14(55)، 111-87.
رزی، جمال، امامجمعه، محمدرضا، احمدی، غلامعلی، و صالح، بهرام (۱۳۹۶). شناسایی ابعاد و مؤلفههای معلم اثربخش دورة ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 14(1)، 29-15.
ریو، جان مارشال (1388). انگیزش و هیجان. ترجمة یحیی سیدمحمدی، تهران: ویرایش.
زکی، محمدعلی (1388). تعهد سازمانی معلمان و بررسی عوامل مؤثر بر آن. مجلة علوم انسانی دانشگاه امام حسین (ع)، 7(17)، 124-97.
صادقی فسایی، سهیلا، و نیکدل، نسرین (۱۳۹۴). مطالعة کیفی از نحوة درک و تصور کنشگران از مصادیق تحقیر اجتماعی. جامعهشناسی کاربردی، 33(۵۸)، 58-41.
صافی، احمد (1385). مسائل آموزش و پرورش ایران. تهران: ویرایش.
علیزاده، سهیلا، و جویباری، آزیتا (1395). رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با انگیزة مطالعه در دانشآموزان ابتدایی. تحقیقات مدیریت آموزشی، 8، 45-32.
قائمی، علی (1364). تربیت و سازندگی. تهران: امیری.
کردنوقابی، رسول، و سیف، علی اکبر (۱۳۸۴). تأثیر میزان دانش معلم از موضوع تدریس بر نحوة بیان مطالب و میزان یادگیری دانشآموزان. روانشناسی و علوم تربیتی، ۲، 22-12.
ماجدی، پریسیما سادات، نادری، عزتالله، و سیفنراقی، مریم (۱۳۹۸). صلاحیتهای معلمی متناسب با ویژگیهای جهانی. مدیریت مدرسه، 7(1)، 87-104.
نوری، علی، و مهرمحمدی، محمود (۱۳۹۰). الگویی برای بهرهگیری از روش نظریه برخاسته از دادهها و پژوهشهای تربیتی. مطالعات برنامه درسی، (۲۳)۶، ۸-۳۵.
Akbas, E., Cancan, M., & Kiliç, E. (2019). Qualifications of an Effective Mathematics Teacher from the Perspectives of 5th to 8th Grade Secondary School Students. Universal Journal of Educational Research, 7(2), 536-549.
Allen, J., Gregory, A., Mikami, A., Lun, J., Hamre, B., & Pianta, R. (2013). Observations of effective teacher student interactions in secondary school classrooms, School psychology review, 42(1), 76-98.
Altun, M. (2017). The effects of teacher commitment on student achievement: A case study in Iraq. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 7(11), 417-426.
Bernero, J. (2000). Motivating Students in Mathusing Cooperative Learning. Chicago: Illinois.
Check, J. (1997). Humor in education. Physical Educator, 54(3). 22-54.
Cohen, E., Brody, C., & Shevin, M. (2004). Teaching cooperative learning: The challenge for teacher education. NewYork: State University of NewYork Press.
Dzakia, T., Murni, M., & Kisman, S. (2019). Investigating Teacher's Sense of Humor in Indonesia. International Journal of Language Education, 3(2), 99-114.
Hammond, L., Hyler, M., & Gardner, M. (2017). Effective teacher professional development. Learning Policy Institute, 7, 127-134.
Herrmann, K. (2013). The impact of Cooperative learning on Student engagement. Active Learning in Higher Education, 14(3), 175-187.
Kalkan, F., & Dagli, E. (2021). Views of secondary school students on ideal teacher qualifications: A phenomenological analysis international. Evaluation and Research in Education, 10(1), 317-329.
Komba, S., & Mwakabenga, R. (2019). Teacher professional development inTanzania: Challenges and opportunities. Educational Leadership, 3, 74-87.
Mart, C. (2013). A passionate teacher. Internarltional Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 2(1), 437_445.
Sherpa, K. (2018). Importance of professional ethics for teachers International. Education and Research Journal, 4(3), 16-18.
Sinyolo, D. (2017). Improving teacher quality, status and conditions: The role of teacher organisations. International Handbook of Teacher Quality and Policy, 4, 151-161.
Smith, D. (2006). Phenomenology, Encyclopedia of Cognitive Science.
Sozer, M. (2019). Effective teacher immediacy behavioes based on students' perceptions. University Journal of Education Research, 7(2), 387-393.
Strunk, K., Marsh, J., & Bruno, P. (2017). An effective teacher for every student: developing a research agenda to further. Policy Change Paul Bruno Policy Analysis for California Education, PACE,7.
Tongsilp, A. (2012). A Path Analysis of Relationships between Factors with Achievement Motivation of Students. Procedia–Social and Behavioral Sciences, 88, 229-238.
Toraman, C. (2019). Effective teacher characteristics. Asia Dretim Dergisi, 7(1), 1-14.
Zlatić, L., Dragana, B., Snežana, M., Milevica B. (2014). Development of teacher communication competence. Procedure - Social and Behavioral Sciences, 116, 606-610.