آل حسینی، فرشته (1394). کارورزی با رویکرد معلم فکور. گروه پژوهشی و آمادهسازی کارورزی معلمان (کام)، پژوهشکدة مطالعات تربیتمعلم.
استراس، آنسلم، و کوربین، جولیت (1990). اصول روش تحقیق کیفی: نظریة مبنایی رویهها و شیوهها. ترجمة بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
الماسی، حجتاله، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی، محمدرضا، و دلاور، علی (1396). ارزشیابی برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدفمحور تایلر. تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
بدری گرگری، رحیم، فتحی آذر، اسکندر، حسینی نسب، سیدداوود، و مقدم، محمد (1389). تأثیر بازاندیشی در عمل بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان مراکز تربیتمعلم تبریز. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11(1)، 210-189.
بیات، یحیی (1396). نقش کارورزی در توسعة حرفهای معلمی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. سومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزة علوم تربیتی و روانشناسی ایران، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
پریشانی، ندا، و خروشی، پوران (1395). چالشها و فرصتهای درس کارورزی از نظر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: پردیس فاطمه زهرا (س) و شهید رجایی اصفهان). کنفرانس بینالمللی هزارة سوم و علوم انسانی، 9-1.
پریشانی، ندا، خروشی، پوران، و قربانی، سمیه (۱۳۹۵). آسیبشناسی درس کارورزی از نظر اساتید دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: پردیس فاطمه زهرا (س) و شهید رجایی اصفهان). دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
تاتاری، محسن، تاجیک، فاطمه، و تاتاری، فهیمه (1395). ارزیابی و مطالعة جایگاه برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. مقالات برگزیدة نخستین همایش کشوری کارورزی، پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، 2-4.
جمشیدی توانا، اعظم، و امامجمعه، محمدرضا (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیتمعلم بر رشد شایستگیهای دانشجومعلمان. پژوهشهای برنامة درسی، انجمن مطالعات برنامة درسی ایران، 6(1)، 20-1.
حجازی، اسد (1396). کارورزی در دانشگاه فرهنگیان ایران: چالشها و راهبردها؛ یک مطالعة کیفی. سومین همایش ملی تربیتمعلم، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیادهسازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. نوآوریهای آموزشی، 67(17)، 70-47.
حداد، شیما، و خروشی، پوران (1395). شناسایی فرصتها و محدودیتهای درس کارورزی از نظر دانشجویان کارورز دانشگاه فرهنگیان. مقالات برگزیدة نخستین همایش کشوری کارورزی، پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، 6-4.
رئوف، علی (1386). مبانی و اصول آموزش و پرورش (فلسفة تربیت معلم). تهران: انتشارات ارسباران.
زارع صفت، صادق (1396). واکاوی تجربههای زیستة کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(9)، 68-37.
صفر نواده، مریم، موسیپور، نعمتاله، اظهری، محبوبه، و محمدشفیعی، عبدالسعید (1398). تجربة زیستة دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامة جدید کارورزی تربیتمعلم ایران. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی،10(19)، 169-149.
فرهادی، محسن، لگزیان، محمد، کفاشپور آذر، و منصوریان، یزدان (1393). مدیریت اثربخش در سازمانهای ایرانی، نظریهپردازی دادهبنیاد. مدیریت سازمانهای دولتی، 3(9)، 70-56.
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد، و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعة آمیخته. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(10)، 64-33.
کرمی، زهره، سراجی، فرهاد، و معروفی، یحیی (1396). برنامة درسی روایت پژوهی و توسعة حرفهای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامة درسی. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(9)، 104-69.
مشکیباف مقدم، زهره، محمودزاده، و رزمیان فیضآبادی، فاطمه (1394). آسیبشناسی کارورزی رشتة علوم تربیتی، در دانشگاه فرهنگیان مشهد. مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظامهای دانشگاهی، تهران، دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبه، 51-42.
موسیپور، نعمتالله، و احمدی، آمنه (1393). طراحی کلان برنامة درسی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان. تهران: دانشگاه فرهنگیان
نامداری پژمان، مهدی، و مولائی علیآباد، حسین (13۹5). آسیبشناسی برنامة کارورزی از دیدگاه استادان راهنما: مطالعهای کیفی. دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
Alter, J. (2009). Teaching as a clinical practice profession: implications for teacher preparation and state policy. Issue Brief.
Brisard, E., Menter, I., & Smith, I. (2005). Models of partnership in programs of initial teacher education. Full report of a systematic literature review commissioned by the General Teaching Council for Scotland, University of Paisley.
Chavan, R. (2017). A study of the M.Ed. internship programme perceived by student teacher-educators. Challenges in Teacher Education and Quality Development, At Shree Maharani Tarabai College of Education, Kolhapur: 1.
Kervick, C. T., Jenkins, E., & Swindlehurst, K. A. (2019). Exploring the structure and benefits of an integrated yearlong dual certification student teaching internship. The Teacher Educator, 2(55), 165-189.
Davies, L., Anderson, M..; Deans, J., Dinham, S., Griffin, P., Kameniar, B., Page, J., Reid, C., Rickards, F., Tayler, C., & Tyler, D. (2013). Masterly preparation: Embedding clinical practice in a graduate pre-service teacher education programme. Education for Teaching, 39(1), 93-106.
Ivanova. I. (2017). The effect of school-based internship fortrainees before and after the teacher training course. Betae - New sletter Issue, 30(6), 147-181.
Korthagen, F. A. J. (2010). The relationship between theory and practice in teacher education. International Encyclopedia of Education (3rd ed., pp. 669-675). Elsiver.
Otara, A. (2014). Students’ perceptions on education internship program in rwanda: effectiveness and challenges. Asian Journal of Education and e-Learning, 2(4), 295-302.
Panda, S., & Nath Nayak, R. (2014). Problems of student teacher during internship programme: issues and concerns. International Journal of Humanities, Arts,Medicine and Sciences (BEST: IJHAMS), 2(8), 61-66.
Jogan, S. N. (2019). Evaluating the effectiveness of a school internship. International Journal for Social Studies, 5(2), 227-235.
Schön, D. (1983). The reflective practitioner: how professionals think in action. New York: Basic Books.
Xiuli, M. (2012). Student teachers’ professional learning in teaching practicum. Doctoral Dissertation, University of Hong Kong.